finskaflikkan

Alla inlägg under februari 2013

Av Kattis - 21 februari 2013 11:34

Vila i frid finaste svärfar Bertil. Hoppas du har de bra nu vart du än är.   

Och äntligen får du din sista vila nu. 


Ta hand om Nicole, tills vi möts igen.   


 

Av Kattis - 20 februari 2013 11:44

Im so fu**ing glad! Haha... 

Har iaf städat hela lägenheten... Vädrat trots minus 20grader... haha... Men vart så varm och svettig så de va skönt! 

Duscha hela badrummet från golv till tak.

 

Den här låten är för mig en sommarhit! Många minnen! Och jag älskar Ciara.   

Och är trevlig att städa till som jag gjort.. hihi... 








Trevlig städmusik... höhö... Nu lär jag gå handla lite gottit till mig och fisen för ikväll. Gå ut med hund oxå innan man ska hämta lillen. 


Ciao



Av Kattis - 20 februari 2013 09:39

Hoppsan inte skrivit på ett tag... Jobbat 6 av 7 dgr i förra veckan. Ledig mån, tis och idag. 

I måndags lyckades jag ta mig till Colins dagis för första gången sen han började för att visa upp mig och se mig omkring. Och jäklar va fint de är! Stort som satan!!! Och de e helt nybyggt... Vart klart efter jul liksom...   

Trevlig personal, många barn och Colin trivs som attan. Och de e ju huvudsaken iaf. 


Imorn jobbar jag 12-18... får se hur jag lyckas med att pussla ihop med busstider och så... För dagiset har öppet till 18.30 för vår skull annars stänger dom 18... så jag måste liksom sluta 17.30 för att hinna med bussen som går 18.02 Är framme drygt 18.10 då vid dagiset..    

På fredag och hela helgen är jag ledig! Kmr ha en myspys helg med Colin... Lyxa till de med lite mat från Max. Köpa godis, cheese hearts och läsk m.m Va ute mkt och åka pulka och bara va. Och ha en finfin mamma/son helg.   


Håkan åkte igårkväll med nattåget mot sthlm för att sen därifrån ta sig vidare mot Hällefors. Imorn ska hans far begravas kl.14...   Sen har han den jobbigaste grejen kvar.... Att städa ur hans lägh på björkhaga...   Och jag HOPPAS han får hjälp! För de ska han INTE gå igenom ensam!! Då blir jag förbannad o ledsen, fakiskt! Men tror inte han blir själv. Hoppas på de iaf! 


Nähä... Lär faktiskt göra lite nytta här hemma nu iom att jag e helt ensam hemma med 5djur och alla fiskar. Ska nämligen.... dadadadaaaam... Städa!   

Av Kattis - 14 februari 2013 10:12

Skulle ju städa o tvätta här om dagens men de sket sig för jag fick jobb istället. I 3dagar irad   

Idag jobbar jag 12-18, en rätt nice tid faktiskt! 

Och de går SÅÅ bra på jobbet. 

Verkligen trivs. Och jag tror mina promenader till och från jobbet påverkar en hel del!! Till lyckan o glädjen jag känner bubbla inom mig! 

Att "lite" träning/promenader kan göra så mycket?! Trodde jag aldrig faktiskt.   

Denna veckan kommer jag att ha gått ca. 3mil, 30km, 30000meter... Ganska mkt för att vara jag! 


Dessutom har jag och syrran J bestämt för att ta oss en soppdiet from. 1mars! 

Blir renkur i 14dgr.. Sen börjar man vecka för vecka att byta ut en påse mot en måltid med bra mat. Och under tiden fortsätter jag med mina promenader till/från jobb och kommer även att cykla, då jag ska köpa en begagnad imorn! Så kan liksom kombinera båda delarna.   

Blir riktigt kanon de här och jag e supertaggad! 

Nästa vecka blir en utmaning då H åker till Hällefors för att begrava sin far, jag ska lämna/hämta C på dagis som är HELT åt andra hållet från jobbet, för att sen dra sig mot jobbet. Förhoppningsvis kan H ta med sig Zero (syrran J och T har han under tiden i sthlm) för jag kmr INTE klara allt själv... Hua... Skulle jag GÅ till dagis för att lämna C och sen GÅ till jobbet. Sen GÅ till dagis för att hämta och sen GÅ hem skulle de bli drygt 1,8mil per DAG. Så NEJ tack. Haha... Blir bussen till dagis och sen buss hem som jag sen går eller cyklar från till jobbet. Sen buss till dagis och sen gå hem.    Krångligt men de kmr funka kanoners. 


Hoppas ni alla får en riktigt finfin alla   - dag! 

Av Kattis - 11 februari 2013 15:37

För första gången på länge känns måndagen hur jäkla bra som helst.   

Hade ett underbart arbetspass mellan 7-13 idag med goaste arbetskollegorna! 

Fick dessutom idag delegering på att ge medicin, insulin, fixa med sond, ta prover m.m m.m TJOHOOOOO   

Ringde till bemanningen och "tiggde" om mer jobbpass och undra om jag fick göra ett ytterligare intro på ett annat lag. Men nu sa hon att jag fick allt lugna mig... hahaha...   

Ska dessutom på onsdag kl.13  lämna en intresseanmälan om att ev. bli/vara en ledagare och kontaktperson. Och de gör man INTE för pengar! För du får en väldigt LITEN summa i månaden för att ha "arbetat" 8dagar i månaden.. Hua... 

Men får se hur de känns efter jag varit där. Tänker ju faktiskt INTE arbeta gratis! Så de sa. 


Efts jag inte fått något arbetspass imorn (om dom int ringer på möra) så har jag faktiskt tvättstuga mellan 7-13! Välbehövligt, igen. Tänkte dra en sväng med dammsugarn och moppen imorn då också. Passa på när man är hemma och lillen är på dagis.   


Tjjjjjaaaaaa... De var väl de för nu...... Ha de gott!   


Av Kattis - 9 februari 2013 17:15

Då har jag jobbat i 9,25 timmar idag    

Verkligen STORMtrivs på jobbet! ALLA arbetskamrater e hur goa som helst och alla gamlingar är ju så jädrans söta.. Skämtar och har sig massor.. haha..    

Ledig imorn sen jobb på måndag kl.7 igen med Lag2. HÄRLIGT! 


Hoppas ni får en fortsatt trevlig helg. Här blir de filmmys och gomat med grabbsen.  

Av Kattis - 7 februari 2013 20:43

Bildbevis kmr senare!!!!!! MEN 


Lill Hjalle har flyttat in tha House!   

En ny vacker, kelig, mysig, go, fin, underbar kissekatt.. en fin hanepane!!!   

Ligger PÅ MIG och sover, kurrar/spinner som en annan motorsåg och är så vacker att se på! Lillkissen.   


SÅÅÅÅ Lycklig! ÄLSKAR KATTER!!!          Världens finaste, gosigaste djur!   

Av Kattis - 6 februari 2013 10:17

Idag har man varit effektiv, gick upp 7.30 och började med att sortera tvätt och sen gå ner te tvättis.   

Hämtar sista kläderna nu kvart i elva ungefär... Hinner precis vika in all ren tvätt och hänga upp de som inte hann torka och sen lär man börja dra sig mot jobbet. 

Fixat med försäkringskassan också! Va 90pers före mig och tog ca 40min innan jag kom fram! Hua! 

Colin fick sin medicin, jag oxå, frukost, sen drog H och C mot dagis. 

Fixat med intyg för färdtjänst! Så vår finaste läkare får kopia på dom idag då H har tid till Vc kl.14. 

Jobbar 12-21 idag, hemma kanske 21.30 ca beroende på hur snabbt jag orkar gå.   

Lär gå lägga mig ganska snabbt då jag börjar 7 imornbitti och slutar 16. 

På emftermiddan kmr de en tjej M och hennes dotra hit te oss med en hankatt som behöver omplaceras.   

En helsvart skogskatt. Såååå fina missor! Skogskatter alltså!   

Älskar katter och jag måste va den som är världens största kattälskare... nåja.. en utav dom iaf!   

Kunde jag och hade råd skulle jag velat starta ett katthem åt alla hemlösa missor. men men... räddar dom jag kan iaf och ger mat till dom som ser härjade ut.   


Förresten har jag märkt att min kondition förbättrats markant. Orkar hur mkt som helst nästan..  Har 5trappor med drygt 12-14 steg per trappa som jag springer upp för lätt! När jag flytta hit flåsa jag som en annan galning. Hahha...   

Går ju till jobbet och hem ca.6km´per dag. Plus de jag går och springer på jobbet.   


Känner mig super nöjd! 


Bloggdesign av yrlaklara.se ©

Presentation


19/2-18 är den första dagen i mitt nya liv. Tillsammans med Itrim så ska jag både bli hälsosammare och hitta min motivation till att träna och ändra de gamla vanorna. :-)
Att jag blir smalare på köpet är inte direkt fy &skam. 😊
Är ensamstående

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blue Flower Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards