finskaflikkan

Alla inlägg under september 2013

Av Kattis - 25 september 2013 15:09

Ja Hur ska man säga de här?

Va iaf.på jobbet då jag fick.en skitliten blödning aldrig fått sånt förut före mens liksom och tänkte då att de bara va förstadiet till riktiga mensen skulle börja nån timme senare.
Hur som glömde jag bort de totalt och för några dagar sen får jag så.ont i brösten så jag undra om Håkan gått i.sömnen och vridit på dom! :-p (på skämt såklart!)
Tänkte inte mer på de heller förrän igår då jag börja räkna dagar ifrån sista mensens första dag vilket va min 30års dag. Den 20augusti. Mao är den sen.
Så beställde graviditetstest på nätet som damp ner i låda idag.
Och som jag egentligen vetat om men tryckt undan så va de ju positivt!
Självklart lycklig över de.
Men så kommer de där men där och förstör har ju haft 5 (!!!!) missfall efter Nicole dog så jag tkr jag har all rätt att va pessimistisk till även denna graviditet!
Tog mitt förnuft till fånga iaf och ringde gyn där jag fick.en tid redan imorgon kl.10.00 för att få nån sorts hjälp att få behålla detta.

Så hur som helst bestämde jag samma sekund jag såg plusset att jag inte tänker ha de hemligt alls. Får jag missfall så får alla veta de ändå. Dessutom kan man tillsammans glädjas åt dom ev. Dagar, veckor eller månader jag kmr lyckas att vara gravid.

Så nu får ni alla hålla tummarna att det blir en maj bebis.

Va allt för nu... :-)

Av Kattis - 23 september 2013 20:06

Bara bilder nu.
Bild 1: Jag pussar Charlie som bara äääääälskar när matte gör de :P Världens goaste katt, snäll, tillgiven, lugn och go!!! :-)

Bild 2: en del av vårat kök. Börjar ta form nu. "enda" som fattas är ett par gardiner, en plastmatta i svart/vitt eller bara svart och lite krimskrams. Plastmatta väljer jag för de är lätt att skölja av i badkaret i princip. Har många djur och ett barn. :-)

Bild 3: en tatuering jag ska göra inom kort på vaden.

Bild 4: en tatuering jag vill.göra målgång, kanske. Fin att titta på iaf. :-)

Av Kattis - 22 september 2013 10:11

Min jobbhelg nu... Och jag är sjuk.. :(
Feber, världens jävla bajshosta.. Mår illa emellanåt.. Inte sugen på nåt, tvingar i mig te med honung för halsens skull, ont i huvet, magen krånglar... Ja... Mao... Jag är INTE på topp sas... Man har ju mått bättre och jag tkr för jävla synd om mig just nu!!!

Nä en kopp te till får de... Känns som halsen är full i sandpapper.. Jävla skit..

Av Kattis - 16 september 2013 19:08

Wihoooo fick mitt schema förlängt till 31oktober, ingen är lyckligare än jag!!! Tjohohooooooooooo :-D
Så mitt vikariat på 100% forts en månad till :-)
Vacker bild! Så känner jag mig i humöret.. Glad men ändå inte pga smärtan och så.. Men just nu väger glädjen mer :-D

Av Kattis - 15 september 2013 11:11

Söööööndag... Imorn vankas de jobb med dom bästa! Jobbar måndag-torsdag på schema. Den blir de att svara.på samtal och sms via Bemanningen :( hoppas och önskar jag får förlängt schema!!!! Så skönt att veta när man ska jobba!!!!!

Riktigt fint väder ute. Så blir ut och hitta på nåt med grabben :-)
Ska nog ta med Charlie oxå i kopplet tror jag hihi..

Hoppas ni alla får en fin söndag

Av Kattis - 14 september 2013 16:47

Booooooring idag!!!!!
Så jävla uttråkad så de inte är klokt. Och på.tv kan man inte glo heller för de är såååååååååå dåliga program speciellt på helgerna?!?! Whats up with that liksom???

Dessutom har man ingen lust att gå ut heller.. Grått, molnigt och kallt.

Enda bra som hänt e egentligen att allt är tvättat idag på.tvättstuga Är H som tvättat allt medans jag suttit framför datorn och surfat med ena ögat och tittat efter c med andra...
Om man skulle ta och hitt på nå kreativt med grabben..

Just de glömt och berätta att selen till C äntligen kommit! :-D
Nu kan man äntligen gå ut med sonen Utan vagn!!! Och utan att mordhålla handen vid olika tillfällen!

Av Kattis - 13 september 2013 12:59

Usch!

Idag va ingen rolig dag! (viste ju sen 2veckor att den skulle komma) men man är nog aldrig beredd på vad man ska höra.

Domen idag hos reumatologen blev psoriasis i lederna, mao psoriasisartrit.

Idag i detta läget kan man inte göra så mkt.

Jag ska få kortisonsprutor i lederna när de är svullet. Få smärtstillande till värken som jag har idag.

Och när svullnaden blir påtaglig skulle jag raka vägen till Vc, visa upp det så att dom kontakta reumatologmottagningen så jag kan få behandling med Metotrexat. (osäker på stavning!) men de är iaf cytostatika.

Och det är nåt jag kmr få leva med i resten av mitt liv!   


Dessutom ringde pappa nyss och humöret vart ju inte bättre precis. Han är i grymt dåligt skick! Äter starka mediciner och mår skit av dom! Och om en vecka får vi veta om de går rädda livet på han eller om de går åt andra hållet, döden. 1hel veckas pina...


Blir ingen rolig helg!

Av Kattis - 12 september 2013 21:41

Nu är man ledig till på måndag. :)
Imorn kl.10 har jag tid till reumatologen ÄNTLIGEN :-D som jag väntat på det då jag hatar hatar hatar denna värk som gör mig handikappad!!!
Efter att jag är klar där är de raka vägen till habiliteringen.
Sen blir de städ hemma hela helgen. Köpt en fin möbel ifrån B.D från jobbet och är såååååååååå nöjd!
Beställt kläder som en tjej syr hemma själv S.B Är initialerna.
Blir 4byxor och 2långtröjor. Varav ett par av brallorna ska vara retro!!!! Hihihi ska bli så spännande att få se när allt är klart!
Skickat med en bild på ett utav byxorna dom är gjorda av velourtyg.

Nu ska jag fortsätta se på hela Sverige Bakar.

Bloggdesign av yrlaklara.se ©

Presentation


19/2-18 är den första dagen i mitt nya liv. Tillsammans med Itrim så ska jag både bli hälsosammare och hitta min motivation till att träna och ändra de gamla vanorna. :-)
Att jag blir smalare på köpet är inte direkt fy &skam. 😊
Är ensamstående

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blue Flower Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards