finskaflikkan

Alla inlägg under januari 2014

Av Kattis - 31 januari 2014 13:58

Jag vill idag länka till en tjej vars blogg jag följt under nga år. Hon inspirerar en nåt så oerhört med allt! Hon kan verkligen skriva och uttrycka sig och är dessutom världens bästa 9 barns mamma :-)

Här är hennes blogg www.esmeralda71.blogg.se

Av Kattis - 30 januari 2014 10:44

Om jag fick välja ett endaste socialt medium att vara på skulle de lätt bli Facebook! Enbart pga att man kan ha kontakt med sina släktingar gratis i Finland, Sthlm och ja överallt där di bor. :-)
Dessutom ser dom hur vi har de utan att behöva ringa, smsa oftare. Tycker de e skönt och bekvämt för jag gillar inte att tala i telefon längre.. Blir så fruktansvärt rastlös och nä.. Inte kul! Så fb is tha shit. :-)

Av Kattis - 29 januari 2014 23:34

Jag har inte orkat ta tag i bloggen senaste veckan pga att de varit så mkt.. Va ju till hjärtmottagningen där.jag fick GODA nyheter. Mitt hjärta är inte förstorat som man prata om på Vc och de va inga andra fel heller. Angående mina extra slag som ibland kan göra ont känns de som låter helt normalt så länge jag inte blir kraftigt yr och/eller svimmar vilket jag inte gjort än. Så läkarens sista ord löd: Du är hjärtfrisk och blir avskriven härifrån nu. :-D

Sen så har jag bara fått dåliga nyheter efter det! Får.ingen sjukpenning från fk.
Orkar inte gå in på varför för de skulle blivit en novell. Men allt.beror på att jag ENBART är.timanställd
Akassan har jag också fått svar ifrån och den är så pinsamt låg enbart för att jag skrev att jag va sjuk, då ska jag ju få sjukpenning från fk, som jag fått avslag på!!! Vi har fått gå.till Soc IGEN.
Inte så kul och jag är innerligt trött på all skit spec vad gäller ekonomi och myndigheter!!! Och jag är JÄVLIGT glad att jag får.rösta iår för fyfaaaaaaan va jag INTE ska rösta på moderathelveterna!!!

Tja.. Farsan är.ju inte kry precis heller... :-/ och de tynger ner en väldigt! Dagis krånglar litegranna...

Men men.. Nåt positivt förutom hjärtat kan jag ju berätta har fått erbjudande om en billigare trea här i Boden. :-)
Ska gå se på den imorgon och efter de får vi se hur de känns om jag ska tacka ja eller nej. Men vore kul. Men men..

Har också möte med af handläggare och enhetschef imorgon. Och sen min kurator efter de.

På fredag ska jag träffa min arbetsterapeut och vi ska faktiskt laga mat ihop och käka lunch, tydligen en uppgift jag måste genomgå :-) känns kul ändå Efts jag älskar att laga mat!

Så där har ni en liten del av vad som hänt!

Hoppas ni får.en godnatt sömn inatt!

Tjing

Av Kattis - 29 januari 2014 09:39

Vecka 5. Sociala medier.


027. Är du noga med vad för slags bilder och information du delar med dig av (och inte) på sociala medier?

Svar: Ja jag lägger ju inte ut bilder som är naket på någon. Och frågar alltid om lov om de är en annan person med än jag. Och som sagt är de inga bilder som ska kunna användas mot en själv på något vis, inget anstötande eller så tkr jag!


028. Finns du på några andra ställen än bloggen som du vill göra lite reklam för?

Svar: Nej de finns inte de. Är med på fb men är endast för vänner och alltså inte offentligt. Så nej.


029. Vilken facebook typ är du och hur många av dom 12 typerna finns bland dina facebookvänner?

Svar: Jag är en gamer och är hooked på farmville... HHAHAHAHAH.... :-p Men nå andra spel spelar jag inte! Jo Jelly bean, men har fastnat på bana 96 och gav upp! Haha... Och vad gäller vänner så kan jag garantera att nån är en utav dom alla. :-) Ingen nämnd dock!   


030. Om du bara fick välja ett socialt medium att vara på, vilket skulle de bli?

031. Länka till en person/företag som du tycker sköter sig bra i sociala medier!

032. Hiss och Diss sociala medier.

033. 5 slags statusuppdateringar/inlägg du stör dig på i sociala medier!


Sådär då. Nu har jag tatt igen.. Och tänker se till att fortsätta! Iaf försöka. :-)

Av Kattis - 29 januari 2014 08:59

Vecka 4 DJUR


020. Har du klappat ett vilt djur?

Svar: Inte vad jag minns faktiskt. Kan ha hänt som barn kanske när man varit på skansen :-)


021. Vad är de roligaste du sett ett djur göra?

Svar: Jadu har ju 5katter hemma och 1 hund. Och fiskar. Och de roligaste måste va när en katt blir skrämd/inte är beredd på nånting och hoppar upp meter upp i luften, raggen reser sig och katten springer iväg. Hehe...


022. Finns de något djur du kan ha ihjäl utan att må dåligt efteråt?

Svar: Japp, flugor, getingar (inte humlor dom där tjocka, håriga runda! Hade tom en begravningen åt en humla som barn!) Haha... Ja knott, myggor.. Spindlar, ja småkryp och sånt äckelpäckel e de bara att klappa till med en tidning eller en sko. :-o :-)


023. Om du fick välja fritt på alla djur i hela världen, vilket skulle du ha som husdjur?

Svar: Något kattdjur! Lejon, tiger, puma, leopard, geopard ja alla dom OM dom va tama.. HAha.... Är ju som jag sagt 1000ggr en kattmänniska allover! :-)


024. Länka ditt favoritdjurklipp på youtube.

Svar: <iframe width="420" height="315" src="//www.youtube.com/embed/UGo6IcLEXhk" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>   Den kanske inte e roligaste men absolut gulligaste... Och ja katter har ett roligt sätt att låta på väldigt ofta! :-)


025. Hiss och Diss husdjur.

Svar: Hiss är ju att få ha ett underbart här hemma, att veta att man alltid har en sann vän i dom, dom tyr sig till en och är så snälla och goa. Älskar mina katter och skulle inte vilja va utan dom en endaste sekund!!!! <3


Diss är då dom kan få för sig att pissa nån annanstans än på kattlådan! För kattpiss är fan bland de vidrigaste lukt jag vet!


026. 5 djur jag tycker ser riktigt roliga ut.

Svar: Jaha.... Hmmmm....Sengångare är ju inte speciellt söta... haha... Kanske fulsöta fast mest ful och rolig.. :-p Och så såna där babianer med röd rumpa... Haha.. Så fula, äckliga och ser riktigt kul ut med sina fula arslen! Hahaha ;-)

Blåsfisk är en när dom blåser upp sig till en form av en ballong... :-)

Näsapor ser ju inte riktigt kloka ut...

Här finns en länk på 25 djur som ser roliga ut.


Av Kattis - 19 januari 2014 20:01

Haft vännermarathon idag hela dagen i princip. Badat med lillen.. Kokat mannagrynsgröt till kvällsmat, va supergott!
:-)
Nervös för den här veckan som kmr. Imorgonbitti ska jag lämna blodprover. På tisdag kl.9 tid till logoped där jag får veta vad exakt Colin behöver hjälp med. Typ ett föräldramöte eller nåt sånt.
Kl.9.40 ska jag lämna ett ekg, och kl.10.00 ska jag göra de där hjärtultraljudet. Är så jävla rädd och nervös för vad dom kan hitta :-S Huvvaligen.. Jaja försöker intala mig att hittar dom fel så är de ju bra att dom gör de nu så behandling kan sättas in.

Nä fy.. Blir tv nu så jag kmr på andra tankar.

Av Kattis - 19 januari 2014 17:08

Filmer man inte får missa... Jaha... Va ju inte enkelt precis när jag ska skrivit om flera tidigare i veckan...

The Hobbit filmerna.
The Saw 6
White Chicks (skitrolig film)
Castaway

Är vad jag kmr på.. :-)

Skönt med ny vecka med nytt tema och nya frågor!

Haven fortsatt fin söndag.

Av Kattis - 18 januari 2014 14:19

-24,1 ute :-) ganska kallt! Men ack så skönt och vackert! Är de vinter ska de va de ordentligt med massa snö och minusgrader :-) då trivs jag!

Då ska jag idag enligt bloggutmaningen hissa och dissa film.
Så here we go

Hiss.
The Hobbit filmerna är ju grymt bra! Har du inte sett dom så GÖR de!

Diss.
Små citroner gula. Skitfilm! Boken är grymt bra som Kajsa Ingermarsson skrivit. Sträckläste den men filmen va en stor besvikelse! :-)

Hoppas ni får en fortsatt fin lördagseftermiddag.

Bloggdesign av yrlaklara.se ©

Presentation


19/2-18 är den första dagen i mitt nya liv. Tillsammans med Itrim så ska jag både bli hälsosammare och hitta min motivation till att träna och ändra de gamla vanorna. :-)
Att jag blir smalare på köpet är inte direkt fy &skam. 😊
Är ensamstående

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blue Flower Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards