finskaflikkan

Alla inlägg under februari 2015

Av Kattis - 27 februari 2015 15:08

Varit på hab och de gick bra. :-) käka lunch på restaurangen på Sunderbyn och de vart hamburgertallrik till mig och Colin ville ha pannkakor så då fick han de. Efteråt gick vi ut på promenad i typ fem minuter, höll på frysa ihjäl :-) så gick in och köpte kaffe till mig och C ville ha en damsugare så få fick han de också.
Sen va de dags för ul kl.13.20 för att kolla njurar och hjärtat på lilla M och allt är så bra de kan va. Vår sessa är frisk. :-D
Så nu är de lååååång tid kvar till nästa ul nämligen tul i v.32 :-)

Hoppas ni alla får en trevlig helg föe de ska vi ha!

Av Kattis - 26 februari 2015 18:51

Oj vilken dag. Hade tid till sjukgymnasten idag kl.10.30 Fick med mig en tensapparat. :-D en del övningar och de bästa av allt, varje måndag kl.15 ska jag på gravid vattengympa här i Boden. :-) Så nöjd! Och sjukgymnasten va super också, vi ska ses igen i mitten av mars. :-)
Sen fick jag lov att akut gå till min Vc efter samtal med dom pga magen. Vid 11.45 ca, gravt förstoppad så fick lavemang,.inte så jättekul men gjorde underverk! Haha.. ;-)
Kom hem runt 13,30 efter att ha varit på apoteket och hämtat ut movicol och handlat barnbox till Colin på max. Orkade inte laga nå lunch åt han.
Vid 15.45 hade jag läkartid på sanden igen pga hög puls som inte gick ner trots betablockerare.
Så ekg togs och snabbzänka och blodvärde. Allt bra och jag e kärnfrisk. Bara att jag har snabb puls som till viss del kan bero på graviditeten.
Så då va vi hemma igen runt 17 och är helt jävla slut. Ett springande hit och dit och mkt info och massa prover m.m
Imorn blir ingen jätterolig dag heller då vi ska vara på Sunderbyn från 10.30 till 14.00 ca... :-S
Men jaja de ska nog gå. :-)
Får vila upp mig ordentligt i helgen så jag orkar gympa på måndag, ser så mkt framemot det! :-D

Av Kattis - 26 februari 2015 06:37

:-D

Av Kattis - 25 februari 2015 15:38

Kom ju överens med kuratorn igår att jag ska försöka ta mig ut varje dag. :-)
På promenad. Och som ett kontrollfreak som jag är gjorde jag en lista där jag ska kryssa i för varje dag som jag gått på en promenad och skriva ungefärlig tid. :-) hehe!
Gör gott för mig, bebis och mina leder och hälsan överlag. :-)
Så tog färdtjänst till Colins skola, och så Gick vi hem därifrån! Tar ca.35min i normal takt. Perfekt. Trötta ut c mer och jag fick mitt kryss ifyllt på listan . ;-)

Imorgon har jag tid till sjukgymnasten ÄNTLIGEN, som jag väntat! För att förhoppningsvis få bra övningar till olika saker. Samt är mitt största hopp att få bada/träna i varmbassäng :-D så blir rejäla promenader dit och hem imorn :-) ?

Och Så är de Sportlov nästa vecka för Colin. Får se Vad vi hittar på, blir Iaf bad på nordpolen, c har önskat ett Tag nu att Få gå Dit. :-)

Av Kattis - 25 februari 2015 11:01

Fy vilken tröttsam och jobbig dag. Tar verkligen emot precis allting.
Kanske inte konstigt när man varit vaken sen 4 imorse.. Usch!
Iaf så är C i skolan nu till 13.00 Tar min färdtjänst dit men promenerar hemåt så får jag Min dagliga promenad där också. :-)
Ska prata lite med läraren, är sportlov nästa vecka så.

Betalat en del räkningar och resten imorn när min sjuklön kommer.

Håller på fixa lunch, bakad potatis med tonfiskröra! Mumsfilibabba :-D
Sen hoppas jag att jag hinner somna en timme innan de e dags att hämta lillen.
Skulle behöva diska och plocka lite men orkar verkligen inte de. Och de lär ju inte försvinna nånstans heller så kan nog ta de senare med gott samvete. :-)

Nä lä gå kolla till potatisen i ugnen nu.

Av Kattis - 25 februari 2015 04:13

Äntligen är jag halvvägs nu. :-) eller ja, blir de som man lovat kommer bebis tidigare så jag är mer än halvvägs egentligen men men :-) tjoohhhooooo! ;-)

Är vaken nu pga att jag vart kissnödig.. Och har såklart svårt att somna om. :-/
Men ska försöka göra de ett tag till Iaf, somna om alltså :-)

Av Kattis - 24 februari 2015 18:44

Nu vart jag deppig istället på kvällen. :-(
Mest dumma tankar om mig själv.. Som säkert delvis är sant i vissa aspekter. Men ja... Va inget roligt slut på Denna dagen.
Kan Iaf säga att jag är glad att jag bor långt bort från folk jag känner i andra änden av Sverige just nu.
Glad över att jag har min fina underbara man och finaste son, vackraste ängeln, finaste djuren och en efterlängtad fin bebis. <3

Av Kattis - 24 februari 2015 13:51

Kuratorsamtalet gick finemang. :-) vi ska ses om drygt 3 veckor igen. :-)

Dagens bm-besök:
Hjärtljud på bebis: 145
Blt: 125/70
Blodvärde: 112
Socker: 5,6
Nästa tid är först 1/4 kl.10.00 i v.25 och då börjar vi med att mäta sf-måttet också :-D
Min bm är helt underbar!!! Hoppas jag har henne Hela vägen, vet ju inte hur de hinner bli med semestrar och så..

Gick direkt efter mina tider på promenad på ca.30-40min och gick sen förbi Ica för att köpa plommonjuice och plommonpure till min mage. Och så apoteket också.

Nu ligger man helt utslagen på soffan proppmätt på lunchen jag och H fixade, dillstuvad potatis och isterband! Smakade så jävla gott!!! När svensk husmanskost är som bäst! :-) mums.

Bloggdesign av yrlaklara.se ©

Presentation


19/2-18 är den första dagen i mitt nya liv. Tillsammans med Itrim så ska jag både bli hälsosammare och hitta min motivation till att träna och ändra de gamla vanorna. :-)
Att jag blir smalare på köpet är inte direkt fy &skam. 😊
Är ensamstående

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blue Flower Design Pointer

Skapa flashcards