finskaflikkan

Alla inlägg under mars 2015

Av Kattis - 31 mars 2015 14:15

Känns mkt bättre nu när vi är hemma igen. :-)
Vi har spelat tv-spel. Varit ute och så ätit lunch. Nu är han halvt slut så han spelar på sin platta medans jag förhoppningsvis hinner se ett avsnitt av VD. :-)
Sen lär de hittas på nåt snart igen så dagen går.
Bebis sparkar och har de bra i magen.
H jobbar.
En helt vanlig tisdag ;-)

Av Kattis - 31 mars 2015 08:06

Skulle ju till hab för ett tag sen för att C ska ha blt manschett i ett dygn utan sin medicin. Men då renoverades vår lägenhet och de va totalkaos så vi omboka de till idag.
Så nu sitter vi i taxi på väg till Sunderbyn... Har först logopedtid 8.30 sen ssk 10.00 får hoppas dagen går fort.
Inte kul att han är utan sin concerta kan jag ju säga.. :-(
Usch. Vill bara hem nu.
Att jag dessutom är ensam med allt de här för H jobbar känns ju också sådär.
Är på helspänn hela tiden..
Hans autism och adhd syns verkligen supertydligt nu!!! :-(
Dessutom fick han som knappt 3år atypisk autism, efter ny utredning iår, är de full autism och grav adhd samt ev. En till diagnos vi borde få veta inom kort :'(
Verkligen inte lätt för han eller oss.
Men men..
Idag får vi ta en minut i taget och komma ihåg att andas.

Av Kattis - 30 mars 2015 19:27

Ser inte ut som världens vackraste men smakade så jädrans gott så!!!! :-)
Potatisgratäng, mördegsinbakad fläskfilé, vitlökssmör och smörstekt sparris. :-D

Av Kattis - 30 mars 2015 13:27

Bäddat rent i sängarna.
Diskat.
Dammsugit sovrummet och hallen.
Inne på tredje maskin med tvätt.
Vikt in ren tvätt.
Varit och handlat med C.

Blir inbakad fläskfilé, vitlökssmör och potatisgratäng med smörstekt grön sparris till middag idag! Mums! :-)

Ska om ett tag sen fortsätta med dammsugaren, får sån foglossning nu och hemsk trötthet av att hålla på så får ta lite i taget. Rätt skönt ändå att lära sig mot sin vilja att inte stressa typ. :-)

Hittat en ny favorit glass också, Magnum Pink! Prova den, du blir inte besviken. :-)

Av Kattis - 30 mars 2015 13:26

Bäddat rent i sängarna.
Diskat.
Dammsugit sovrummet och hallen.
Inne på tredje maskin med tvätt.
Vikt in ren tvätt.
Varit och handlat med C.

Blir inbakad fläskfilé, vitlökssmör och potatisgratäng med smörstekt grön sparris till middag idag! Mums! :-)

Ska om ett tag sen fortsätta med dammsugaren, får sån foglossning nu och hemsk trötthet av att hålla på så får ta lite i taget. Rätt skönt ändå att lära sig mot sin vilja att inte stressa typ. :-)

Hittat en ny favorit glass också, Magnum Pink! Prova den, du blir inte besviken. :-)

Av Kattis - 29 mars 2015 18:49

Kollat på vampire diaries typ halva dagen :-) love it!!! Lagat mat och busat med C.
Tvättat och hängt kläder.
C ska badas om typ 10, sen sova för att orka med skolan imorn. :-)
Jag ska fortsätta se mina serier sen när han somnat.

Avskyr verkligen söndagar. Att de dessutom är blött, grått och trist och kallt ute gör ju inte söndagsångesten mildare precis.
Dessutom har jag känt mig typ bakis trots att jag inte har druckit!!!!!! För att understryka! Känner mig verkligen Blä i kroppen och knoppen. Men snart får även jag lägga mig och då jäklar. ;-)

Av Kattis - 29 mars 2015 13:33

Idag fick H se utanpå magen när lillen sparkade och rörde sig, han vart så glad! :-D för varje gång jag bett han lägga handen eller örat på magen, när hon haft gympa, så har hon bara sådär slutat sparka.. :-) en liten buse! ;-)
Och C fick känna med handen i fredags. <3 och även min kisse Bobban fick sin beskärda del av sparkar på sig i helgen, han ställer nämligen upp sig fort som attan och tittar förskräckt :-D såg så roligt ut!!!!

Förrsten Somnade jag inte tidigt igår heller.. :-/ vår granne hade fest och dennes vrum är intill vårt sovrum så ALLT hördes jättetydligt :-/ och jag somnade först kanske 01.00 istället.
Får hoppas dom alla är extremt bakfulla idag! Hehehe ;-)

Idag händer nog inte så mkt. Ska fixa fläskfilé till middag senare. Med ris och nån sås. :-)
Annars blir de serier och slappa. Imorn är de vardag igen och C ska till skolan.
H jobbar måndag och tisdag. :-)

Nä lär hitta på nåt, känner mig så rastlös.

Av Kattis - 28 mars 2015 20:09

Då har jag, mannen och grabben varit till arctic och käkat middag nu :-) va smaskens :-D C åt hamburgertallrik, H också fast en speciell som heter Kiruna meal och hamburgaren innehöll suovas, tror de är renkött men är inte alls säker. :-)
Jag valde friterad fläskfilé med ris och sötsur sås. Och som förra gången orkade jag inte ens äta hälften av maten så fick ta med hem resten. Så har en riktigt Nice lunch att se framemot imorn :-D
Dessutom lyxa vi till de med att ta min färdtjänst både dit och hem!

Så nu är man alldeles stinn och trött och de blir vampire diaries på datorn tills jag somnar typ. Lär inte bli länge jag orkar se. Orkar knappt hålla upp ögonen nu.. :-)

Så nattinatt

Bloggdesign av yrlaklara.se ©

Presentation


19/2-18 är den första dagen i mitt nya liv. Tillsammans med Itrim så ska jag både bli hälsosammare och hitta min motivation till att träna och ändra de gamla vanorna. :-)
Att jag blir smalare på köpet är inte direkt fy &skam. 😊
Är ensamstående

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blue Flower Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards