finskaflikkan

Alla inlägg under juli 2015

Av Kattis - 30 juli 2015 12:13

Min älskade lilla Mira <3

Av Kattis - 29 juli 2015 13:08

Miras mått igår: 3695g och 51,5cm ren kärlek <3 :-)
Igår va vi till Sunderbyn med henne och gjorde ul på magmunnen för att utesluta förträngning i den (hon kräks mkt) och allt såg fint ut. :-)
Fortsätter hon kräkas om en Vecka lika mkt eller om de blir värre innan så skulle vi byta ersättning till HELT mpfri som althera tydligen inte är då mjölkproteinet är sönderspjälkat i den. Kan kanske vara de hennes mage reagerar på <3
Men trots sina kräkningar så går hon iaf upp i vikt som hon ska. :-) Tack o lov!!!

Mina nya glasögon som kan hämta idag på specsavers :-)

Idag kmr mormor och hälsar på så kmr ha fullt upp nu till på fredag :-D

Av Kattis - 26 juli 2015 03:26

Matade lillflisan vid 01.20, vi va klara ca 30min senare och jag kan inte somna om.. Så ligger och kollar på VD :-)

Lillan verkar vad vi tror ha mjölkproteinallergi, så sen i tisdags har hon fått althera som ska va bra mot de och vilken skillnad :-) enorm skillnad.. :-D hon har inte ont längre <3
Förut knorrade hon massor, böka och hade väldigt ont, gav minifom då också som inte hjälpte speciellt.
Nu när hon får althera så slutade vi med minifom samtidigt och allt e så bättre. :-)
Hon får dock nexium än mot magen vilket hon kmr få i en vecka till.
Hon har inga sura uppstötningar längre vilket jag inte vet om de beror på.nexiumet eller maten.. Eller kanske båda. Men de lär.vi ju märka om 1-2 veckor få hon inte längre kmr få.nexium
Enda "jobbiga" som är nu för henne är att kräkningarna ökat vilket inte är.helt ovanligt med althera, så ska be om förtjockningsmedel av läkaren på barn så kanske de blir lite bättre. :-) <3

Förresten på tal om helt annat har jag köpt ett blöjlarm vid namn av snuza hero. :-)
Vågade inte använda den första dagarna men nu inatt har hon haft på sig den hela natten och vilken lättnad!!! Kan somna tryggt nu om nätterna. Har en babysense II i hennes spjälsäng också men hon sover inte där då jag tkr hon är för liten för att sova där.. Så hon får sova i nestet bredvid oss i sängen <3 så mysigt :-)
Så b.la Därför jag köpte blöjlarmet men också för att den kan tas med överallt!! :-)

Nej börjar bli trött nu så :-)

Natti

Av Kattis - 24 juli 2015 15:14

Lillskruttan <3 <3 <3
Så oerhört älskad så orden räcker inte ens till. <3 :-)
Världens finaste tjej och lilla Mira <3

Av Kattis - 19 juli 2015 21:33

Fått fara till akuten idag med lilla Mira <3 Hon har haft så mkt sura, riktigt sura uppstötningar så de är vidrigt och hemskt ont i magen har hon :'(
Så nu har vi bytt ersättning från babysemp 1 till Nan HA och from imorn ska lillan få nexium för sin mage. <3 hoppas så av hela mitt hjärta att de hjälper och att hon slipper ha ont.. Har gråtit och haft ångest idag när hon gråtit av smärta :-( varit en skit dag helt enkelt. Mitt lilla hjärta. Verkligen HATAR när mina barn har ont, är sjuka eller så. Usch!!! Skulle mer än gärna ta över magvärken och allt de jobbiga hon känner av bara hon får må bra och slipper smärta. <3

Åh och Colin va så orolig för lilla M och ville följa med till sjukan. <3 Min fina pojke.
Han är så snäll och go mot M verkligen stolt över henne och varje morgon han vaknar får hon en stor puss på pannan och en kram av sin storebrorsa som han säger :-D
Han är helt underbar med henne.

Mina två älsklingar <3

Igår va vi förresten på tivoli här i Boden. C gillade de verkligen jättemkt och ville INTE hem. :-) såklart.
Han vann 2 fina nallar där (en orange dinosaurie som ser ut som den brinner och en ko som har nå hjärtan på sig här och där) och kossan tyckte han va alldeles för flickig och full i tjejbaciller så den kunde Mira få. Haha :-D Så go.
Han åkte två karuseller, berg och dalbana och så åkte han radiobilar. och åkte rutschkana på den här uppblåsbara dinosaurien som ska va nån sorts hoppborg aktigt.. :-) den gillade han bäst. :-)

Har inga bilder på när han åkte bilarna för då va Mira stressad av sina smärtor så jag va tvungen att börja röra mig hemåt fort som attan. Så H och C stannade ensamma en stund. <3

Av Kattis - 15 juli 2015 07:27

Inatt Tog H, min älskling, Mira så att jag fick sova hela natten. :-D <3 kändes riktigt gott faktiskt. :-)
Men jag vaknade iaf i 2minuter just då hon skulle ha mat vid 03 men somnade som sagt rätt fort igen. :-)
Min älskade fina underbara bästaste familj <3 <3 <3

Mina 2 hjärtan. <3
Den tredje i mitt hjärta <3 Nicole <3

Av Kattis - 13 juli 2015 12:36

Dagarna består bara av massa mys, gos och film, massa gotta och bara vara jag och barnen medans H jobbar för fulla muggar. :-)
Älskar mitt liv just nu. <3
Den vart fulländad då M kom och förde med sig lyckan, glädjen och ljuset i denna familj. <3

Bloggdesign av yrlaklara.se ©

Presentation


19/2-18 är den första dagen i mitt nya liv. Tillsammans med Itrim så ska jag både bli hälsosammare och hitta min motivation till att träna och ändra de gamla vanorna. :-)
Att jag blir smalare på köpet är inte direkt fy &skam. 😊
Är ensamstående

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blue Flower Design Pointer

Skapa flashcards