finskaflikkan

Alla inlägg under november 2015

Av Kattis - 30 november 2015 14:25

Avklarad äntligen. :-)
Hade tid till skolsköterskan med Colin 12:30 så passa på att ta promenaden dit och hem. Ca.4km tur&retur :-)
Pausade runkeeper appen då jag gick in i skolan bara. :-D smart app de där.
Ätit frukost och lunch. Middag vet jag inte vad de blir kanske bara smörgås eller nåt.. Är helt slut faktiskt nu. Men kanske känns bättre senare och lagar till nåt snabbt. Varit sugen på min goda linssoppa ett tag nu så kanske gör de idag. Mums. :-)
Den som lever får se.

Av Kattis - 30 november 2015 08:36

Gått ner ytterligare 1,1kg så väger nu 116,1. :-D
Fantastiskt ju iom att jag inte lyckades gå ut mer än 3 ggr förra veckan.
Men den här veckan är målet att gå ut 4ggr då.
Har hemska Smärtor i höfterna och benen och ryggen(svanken) och väntar ju på att få börja med mina mediciner mot reuman..
Väntar svar på nga allergiprover jag lämnade i förra veckan.
Och beroende på hur dom ser ut så kanske jag får börja snart. :-)
Men fan så glad jag är!!!
Jag visste inte att de kunde vara så här kul och ändå hyfsat lätt att gå ner i vikt?! Äter måndag-fredag hyfsat fasta tider frukost, lunch, middag och ett mellanmål oftast på kvällen. Tiderna är ca 8-9, 12-13, 17-18 och så 20-21.
Men kvällsmålet äter jag inte alltid.
Så glad och lycklig!!!!!!!! :-D

Heja mig!!!

Av Kattis - 29 november 2015 20:34

Denna veckan har jag promenerat 3dgr av 7.. Har haft helvetiskt ont i kroppen.
Men maten har ju iaf gått bra. Håller mig till mina kcal jag får äta per dag 1578 närmare bestämt, kmr dock aldrig upp i den mängden. I snitt äter jag ca 1100kcal per dag enligt appen.
Ska bli spännande och se vad vågen visar imorgon :-D ?
Så nu när barnen äntligen somnat ska jag faktiskt se på supernatural på fonen och sen sova jag med. Varit en tuff dag idag. Sjukt jobbigt!!!

Av Kattis - 26 november 2015 11:32

Glömde sätta på runkeeper så har gått mycket längre än futtiga 1,7km.. Snarare runt 3km ska de va ungefär. Men gick väldigt väldigt långsamt då jag har så förbannat ont i lederna idag :-(

Inte hat jag fått i mig nån frukost heller :-( fy på mlg!!!
Dock har jag varit till tandläkaren idag mellan 9-10 så är mkt därför jag inte ätit ån. :-)

Så får bli en rejäl lunch och middag samt kvällsmål idag helt enkelt :-D ocj de lär inte bli nå problem. :-)

Nu ska jag mata min lilla dotter <3

Av Kattis - 25 november 2015 09:59

Frukosten idag va i princip samma som dom andra dagarna. :-)
Havregrynsgröt med rivet äpple, kanel och mjölk samt en mörk smörgås med cream cheese naturell och kokt ägg på och ruccola. Mums :-D ? ?

Nu blir de och slappa en stund i soffa framför tv:n

Av Kattis - 25 november 2015 08:48

Promenaden avklarad. :-)
Va riktigt skönt att gå faktiskt. Och idag fick jag utan Mira. Hon fick stanna hemma med pappsen <3
Efter ca 1,5km så börja jag va sådär löjligt lycklig och de bara gick av farten och så va man hemma. Gött!
Hade även nära till gråten en gång.. Haha.. Fattar inte varför men den där glädje rusnineng kanske hade nåt med de att göra?

Av Kattis - 24 november 2015 07:10

Ååh fy.. Idag är jag inte (!!!) piggelin precis... Så promenaden blir senare under dagen när jag fått vakna lite mer. :-)
GÄÄÄÄÄÄÄSP

Av Kattis - 23 november 2015 17:04

Vart en promenad till
Men de pga att vi hade en tid för familjefotografering idag. :-D

Till lunch idag gjorde jag en smoothie på ca 2dl kvarg från lindvalls, 1banan, 15g cashewnötter naturell och lite alpro soya vanilj och mixa slätt. :-)
Vart smaskens!!

Till middag blir de massa morotssoppa och mörk go bröd till :-D ska bli mums mums ?

Fick dessutom ett roligt brev från min doktor idag. Tog ju blodprover i förra veckan på kolesterol för att kolla hur det ser ut i kroppen och jag kunde ju inte bli gladare för brevet jag fick idag!!!!! :-D Ville ha koll då jag ska ta nya prover den 10/1 och kolla om jag lyckats förbättra dom. :-)
Men är så nöjd med svaren så de gör inget om de inte händer nåt så länge de inte ökar massa bara. :-p

Åh idag är jag bara sådär galet lycklig, känns som jag har massa energi i kroppen och skulle kunna springa maratonloppet typ.. Hehe ;-)
Men nu ska vi inte överdriva iaf..

Nu kokar soppan iaf och jag ska vila en stund innan de blir Dags för mat. :-)

Tjingeling

Bloggdesign av yrlaklara.se ©

Presentation


19/2-18 är den första dagen i mitt nya liv. Tillsammans med Itrim så ska jag både bli hälsosammare och hitta min motivation till att träna och ändra de gamla vanorna. :-)
Att jag blir smalare på köpet är inte direkt fy &skam. 😊
Är ensamstående

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blue Flower Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards