finskaflikkan

Direktlänk till inlägg 16 november 2015

Äntligen är jag igång!!!

Av Kattis - 16 november 2015 14:17

Vet inte riktigt hur jag ska börja med allt. Har så mkt att berätta och många idéer så allt är ett enda virrvarr sas..   

Men iaf... Kortfattat är att jag 1/6-2009 genomgick en gastricbypass op.

Allt gick fint och jag gick ner från 145 till 92...

Så blev de sommar 2010 och jag plussar på en sticka. Jag va gravid   

Och graviditeten va helt underbar, 1/3-2011 fick vi vår första flicka, Nicole.

Under dom 2månaderna hon levde med oss va bland dom bästa 2månaderna i mitt liv.

Men 30/4-2011 händer de som inte fick hända, vi hittade henne död... Hon va borta.. levde inte längre...

Och från den dagen fram till 3/7-2015 har mitt liv varit en berg och dalbana utan dess like.

Under åren som gått försökte vi bli med barn och få ytterligare ett syskon till Colin som idag är 7år.

Vart gravid inte mindre än 7ggr där alla 7 slutade i missfall, (augusti 2011 -- 2013 på slutet nångång då jag fick mitt sista mf om jag kmr ihåg rätt).

Dessutom fick sonen sin autismdiagnos 31/8-2011. Fast att de va något vi visste och kände oss lättade för,  för nu skulle vi få hjälp, så va de ändå tungt på ett annat plan.


Och så va de MASSOR med andra problem, sjukdomar, m.m under tiden, som jag inte vill ta upp här... inte än iaf. Men allt de jobbiga gjorde att jag återigen gick upp i vikt. Sakta men säkert.

När jag vart gravid med N så vägde jag 92, gick snabbt upp till 97 som var inskrivningsvikten på mvc, och på dagen när hon skulle födas vägde jag 113.


En vecka efter hennes födelse så hade vikten gått ner till 105.. Och de gick ner till 99-100... Och där stannade det... Och så sakta dalade de uppåt igen under årens gång..


28/10-2014 plussar jag igen, väldigt väldigt svagt men de var ett plus.

Men med tanke på alla missfall så vågade jag inte riktigt tro på detta så jag köper ett digitalt clearblue som visar svart på vitt, inte gravid eller gravid och veckoantal.

Och de står inte gravid. Var ju de jag förstod. :-(

Men nga dgr senare får jag symptom och jag beställer fler tester och då vart de skitstarkt, gick inte att ta miste på att jag va gravid   

Och 3/7-2015 kl.10:39 föds Mira, vår andra dotter, tredje barnet, vårt MIRAkel, rainbowbaby med kejsarsnitt.
  

Och helt plötsligt kändes mitt liv på något konstigt sätt komplett.

 

Nu när hon är 4,5månad gammal har jag börjat våga tro på att allt kmr gå bra.

Och jag börjar sakta men säkert bli mitt gamla jag, ja inte helt och hållet för de  kmr jag aldrig bli igen, men till viss del.   


Och där kmr min envishet fram nämligen (även min pedantiska sida har vaknat och den där som är ordningsam och har koll på allt), jag vill börja gå ner i vikt nu igen... Och jag känner nu att jag är redo. 100% redo.


Har slutat med kött. Äter sen 8/11 lakto-ovo vegetarisk kost. Och min tanke är att jag så sakteliga även kmr sluta med mejeriprodukterna också, dels för att Mira är mjölkproteinallergiker och dels för att komjölk är inget vi människor behöver. Det är och ska vara kalvens mat.   


Så här står jag nu. Hoppas på att få stöd och pepp av er som läser. För de kmr garanterat att bli tufft att gå ner. Väger ändå 119kg!!!!     

Kmr under veckan skriva hur mina planer ser ut när de gäller uppdatering av allt samt vikt&mått. Och till en början skriver jag endast vikten offentligt för jag skäms och känner att jag inte är riktigt redo för att offentliggöra måtten. 


Planen ser ut på ett ungefär såhär:


#Vägningsdag är varje måndag, då jag även kollar mått med måttband.

# Måndag t.om fredag så går jag på minst en 30minuters promenad varje dag oavsett väder. (enda undantag är om jag är sjuk).
All form av träning utöver det är bara ett plus i kanten.   


#Varje helg i 52veckor kommer jag laga en 3rätters veganmiddag med början nu i helgen 21-22/11! Japp ni hörde mig, antingen lördagar eller söndagar så kmr jag laga en förrätt, varmrätt och efterrätt som är 100%veganskt. (det jag ser mest framemot!)   

Och jag kmr uppdatera just den dagen med bilder på allt som jag tillagat!


Kmr även visa bild på promenadrundan varje dag så jag inte kan fuska på de viset (har runkeeper) samt vikten då jag ska ta bild på vågen.


Och ja är de nåt ni undrar över så snälla fråga mer än gärna. Eller ge mig råd och tips under vägens gång. :-)


På återseende!   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 1 mars 2018 20:48

Har gått helt åt helvete på riktigt! Jag är en misslyckad jävel som inte ens kan gå på en vlcd diet i 21 dgr utan att fuska :,( Hatar mig själv så mkt så ord inte ens räcker till.. Men samtidigt vill jag ju fortsätta och ska INTE ge upp!!! ...

Av Kattis - 27 februari 2018 22:12

Avklarad. Stegen klara. Påsar klara. Och vatten nästan 2l. Skriver mer imorgon om hur dagen varit. Är helt slut. ...

Av Kattis - 26 februari 2018 19:22

Idag har varit en fullspäckad dag! Vakna hyfsat tidigt, närmare bestämt 7. Fixat frukost åt ungarna och kaffe till mig. Sen fick jag ett ryck och satte igång och tvätta taket i köket :-D De behövdes och oj vilken skillnad! Satte igång en maskin m...

Av Kattis - 26 februari 2018 06:47

Och jag har faktiskt gått ner i vikt :-D 1 vecka efter itrims vlcd Vikt: 103,3kg (-3,2) Midja: 118cm (-3cm) Känns såsååå bra och är så jävla taggad! Även om de "bara" är vatten och glykol så sporrar de ju en till att fortsätta!!! :-) ...

Av Kattis - 25 februari 2018 22:25


På promenad runt Jordbro. Det var mysigt och välbehövligt. Egentid som är gratis där de bara var vi 2 och talade om precis allt mellan himmel&jord. Min älskade son. ...

Bloggdesign av yrlaklara.se ©

Presentation


19/2-18 är den första dagen i mitt nya liv. Tillsammans med Itrim så ska jag både bli hälsosammare och hitta min motivation till att träna och ändra de gamla vanorna. :-)
Att jag blir smalare på köpet är inte direkt fy &skam. 😊
Är ensamstående

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blue Flower Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards