finskaflikkan

Alla inlägg under december 2016

Av Kattis - 30 december 2016 05:22

Inte konstigt att man är trött och låg och seg och hjärnan hänger inte med.. mina järndepåer ligger på 3 och ska ligga mellan 12-250.. gärna runt 50 för mig så jag mår bra!
Har ett hb på 102 som bör vara över 120..
Jaja...

Idag jobbar jag mellan 7-14:30
Sen ledig i 3 dgr. Blir en lugn och fin nyårshelg där vi bara äter mat och umgås. Kommer nog säkert inte ens orkar vara vaken till midnatt på nyårsafton.. haha!
Nej lär börja göra mig iordning...

Av Kattis - 29 december 2016 20:09

Till världens bästa pappa <3
Idag fyller han 61år.

Varit hemma hos en kortare stund efter jobbet och firat med tårta och present :-D

Min fina pappa <3

Av Kattis - 28 december 2016 21:25

Säger jag godnatt!

Av Kattis - 28 december 2016 18:19

Haft en skön dag med mina ungar ? Colin vill nästan aldrig mer vara med på bild så tyvärr kan jag inte dela nga på han. Och självklart respekterar jag de min son vill! :-) ?
Vi har lagat god lasagne till middag. Varit på promenad. Badat och sett på barnfilm. Sen vart vi (läs: jag) sugna på nåt gott så slog ihop en kladdkaka som jag serverade med vaniljgrädde ?
Va väldigt väldigt gott!!!
Nu blir de bara mys framför film i sängen tills vi alla 3 somnar. Jobbar imorgon.

Av Kattis - 26 december 2016 19:10

Varit till St:eriks ögonsjukhus nu. Smärtan i ögat går inte över och ser en ljus prick och en rand i högra hörnet på vänster öga och d blir mer synliga när jag rör på ögat. Har lite dimmig syn också. Läkaren konstaterade att de var en sårskada i hornhinnan och att det enda man kan göra är att vänta ut de. Plus att jag i 5veckor varje dag 5ggr/dag måste ta viscotears gel i ögat..
Och så har jag en ögonlapp/piratöga på natten, när jag jobbar och måste använda ögat som mest iaf denna veckan för att låta ögat vila.. när ögat är torrt som mitt var så kan såret gå upp igen :-(
Och det vill jag inte!!
Nu på väg hem och ta de lugnt.
Ska förbi syster J och fika lite tårta och har kaffe för T fyller år idag.
Annars blir de en lugn kväll. När ungarna somnat ska jag och H se på Lights out och shilla...

Av Kattis - 26 december 2016 12:19

Miras allra första egna handväska som hon stollt håller i på bilden. Hon fick även en nalle från babblarna, frost prinsessklänning med tillhörande cape, klackskor, pussel i gummi stora som bara den med bokstäver och siffror på som också går att trycka ut.. hon fick även sin allra första docka :-D
Colin fick fina hörlurar, 5par nya byxor ( 4jeans och 1 par mjukisar), godis, chips, angry birds leksaker, mobiltelefon med kontantkort och påfyllning ?
Han var supernöjd min buse ?
Tror även mira var det! ?
Vi var hemma hos Johanna och firade in julen. Pappa kom dit också. Syster Sverige jobbade tyvärr. Och Mamma var nån annanstans också. Men de va litet, mysigt och perfekt. Barnen hade superkul och de är de viktigaste.
Åt massor med god mat och godsaker.
Sen tog vi det lugnt resten av kvällen. Somnade redan runt 20 när jag nattade mira ?

Sen att vi fått oerhört tråkiga nyheter gjorde ju att de för första gången kändes tråkigt att fira jul, att man inte hade nån lust... men vi gjorde de för barnens skull. ???

Av Kattis - 26 december 2016 06:23

Lilldotra råkade rispa mig i vänster öga med sin vassa nagel... det resulterade i en mkt smärtsam, svullen o röd öga .. fick lite ögonsalva och en lapp på jobbet på julafton.
Fick ha lapp igår också och tagit salvan i ögat 3ggr/dag. Plus ögondroppar för fuktgivande.
Ser jätte suddigt med ögat och måste nog ringa vc imorgon när dom öppnar. :-(
Bara hoppas de inte blir värre...

Av Kattis - 20 december 2016 06:37

Mot jobbet..
Bra trött faktiskt. Och en tuff jobbvecka nu.
7-14:30 idag. Direkt efter jobbet ska jag till Willys och handla med syrran J. Jag ska hjälpa bära då hon har svårt iom gipset. Plus att de e sjukt billig kaffe nu på Willys. :-)
Imorgon jobbar jag 7-21:30.
Ledig på torsdag.
Jobbar kväll på fredag, dag på julafton, kväll på juldagen och dag på annandag jul. Blir ju bra med pengar iaf. Men lite tråkigt för barnen då <3
Men allt extra jag kan få in nu är av vikt så jag kan köpa mig en bil :-D

Måste ringa Vc idag också. :-(
Var med om nåt obehagligt igår. Har haft detta problem länge men så pass allvarligt de höll på bli ja de var en wakeupcall typ..
Jag har hypoglycemi och igår bara sådär helt plötsligt efter intag av 2 marmeladkulor så får jag dumping. Hjärtat slår fort som fan. Så dricker ett stort glas vatten för de brukar hjälpa men nej...
Börjar må illa.. så lägger mig för att vila och efter ca 10min så börjar hjärtat lugna ner sig och illamåendet börjar avta.. och jag vågade gå upp och se på tv.. och helt plötsligt från ingenstans börjar jag skaka okontrollerat, kallsvettas som fan, bara rinner från pannan och händerna va hemska.. och hjärtat slår skit fort.. skriker på Håkan att hämta blodsocker kontrollen och de visar sig vara BARA 2,1 ? livsfarligt!!!! Och så börjar jag bli sjukt yr och de känns som jag är i ett vakuum, hör skit dåligt dessutom helt plötsligt..
Så Håkan skyndar sig för att hämta mjölk till mig som jag hinkar i mig och så gör han en smörgås... och efter en 15-20 min va blodsockret 4,1 och kroppen börjar bli normal igen... efter ytterligare en kvart så fick jag upp blodsockret till 5,5 :-o
Aldrig varit så rädd.. minns att jag sa till Håkan att OM jag svimmar eller blir medvetslös så måste han ringa 112 och säga direkt att de handlar om lågt blodsocker för då kmr dom med blåljus... helt sjukt att jag kunde va så fokuserad och veta vad som skulle göras även fast jag mådde fruktansvärt... väldigt bra dock!!
Allt slutade väl denna gång. Men nästa gång kanske de inte gör de... jag kanske är själv när de händer , ensam med barnen?! Nej fy... så nu MÅSTE VC göra nåt.
Vägrar leva såhär!!

Bloggdesign av yrlaklara.se ©

Presentation


19/2-18 är den första dagen i mitt nya liv. Tillsammans med Itrim så ska jag både bli hälsosammare och hitta min motivation till att träna och ändra de gamla vanorna. :-)
Att jag blir smalare på köpet är inte direkt fy &skam. 😊
Är ensamstående

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blue Flower Design Pointer

Skapa flashcards