finskaflikkan

Alla inlägg den 1 januari 2017

Av Kattis - 1 januari 2017 08:54

Så skönt med ett helt nytt år med helt nya möjligheter! Och förhoppningsvis blir detta år utan massa tråkigheter som vi varit med om 2016....
Första halvåret 2016 va skit rent utsagt förutom jobbet då som jag fick maj/juni. I övrigt skit.. nästan. Andra halvåret var mkt bättre med allt jag lyckades åstadkomma tack vare H, barnen och familjen <3 utan dom så hade de aldrig gått. <3

Men nu kan vi lämna 2016 bakom oss! :-D

# Iår vill jag kunna köpa min första bil.
# söka universitetsutbildning och givetvis komma in på det också!
# ha min första riktiga betalda semester och faktiskt GÖRA nåt typiskt semestrigt med min fina fanilj :-) väldigt sugen på husvagnssemester <3

Blir nog som en bra start. Och så ska jag faktiskt köpa en tom burk på dollatstore och köpa färgglada lappar och skriva bra saker som hänt på dom detta år och sen läsa upp dessa på nyår 2017 :-)
Som de står på bilden nedanför.
Kan bli en kul utmaning faktiskt! :-) för de blir ju lätt att man tänker mer på det negativa som varit.

Och så har jag en annan utmaning. Fått låna syrrans kokbok, Jamie Oliver middag på 15min som jag tänkte laga 2-3 rätter från i veckan tills jag lagat dom flesta som inte är fisk/skaldjur! Men allt annat.
Kmr då fota sidan på boken och sen maten jag lagar steg för steg och slutresultatet givetvis. :-)
Tror de blir kul!
Med start på onsdag! Då första maträtten ska tillagas. :-)

Nej lär busa med mina goa ungar :-)

God fortsättning på er alla. <3

Av Kattis - 1 januari 2017 00:35

Nyårsmiddag blev pork wellington med potatisgratäng och rödvinssås till. Efterrätten bestod av vaniljpannacotta med syrlig bärcoulis till vuxna och barnen fick chokladpudding. Plus att syster J gjorde asgoda pöron/after eight cupcakes :-D vid 20:30 somnade redan C utmattad! Strax därpå även M. <3
Och så sen jag... H gick till Syster J och T. Sen vaknar jag 00:02 av alla höga smällar och tittar en stund och kan nu inte somna om... :-/
Grannarna håller på som bara den :-(
Men men... ska se på supernatural tills jag somnar.

Och äntligen är de ett nytt år, jag ska ansöka till en universitetsutbildning och köpa min första bil! Det är mina nyårslöften för mig! :-)

Nattinatt och god fortsättning på det nya året!

Bloggdesign av yrlaklara.se ©

Presentation


19/2-18 är den första dagen i mitt nya liv. Tillsammans med Itrim så ska jag både bli hälsosammare och hitta min motivation till att träna och ändra de gamla vanorna. :-)
Att jag blir smalare på köpet är inte direkt fy &skam. 😊
Är ensamstående

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blue Flower Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards