finskaflikkan

Alla inlägg den 14 januari 2017

Av Kattis - 14 januari 2017 13:02

Gjort Tårta idag bara för att jag kan, med hemgjord Tårtbotten :-)
Recept på Tårtbotten som är SUPER och billig!

Tårtbotten:
4ägg
2dl socker
60g vetemjöl
80g potatismjöl
1tsk bakpulver
Börja med att sätta på ugnen 175grader, smöra och mjöla en sockerkaksform med löstagbar kant 24cm.
Vispa ägg och socker poröst i ca 3min.
Mät upp resten av ingredienserna och sikta i detta i smeten. Vänd ner försiktigt i smeten tills allt är bra blandat.
Häll i den smorda formern och in längst ner i ugnen i 30min.

Vart superbra botten verkligen. Hundra ggr bättre än den jag gjorde förut som va stabbig, tung och inte bra. Denna va lätt som en fjäder, lätt att skära och när du tar ut den ur ugnen så kommer den "dallra" som gelé typ men de är så den ska va! :-)
Skitgod och perfekt.
Bara hoppas tårtan är bra också med de jag hade i..
Glasskräm (vaniljkräm + vispad grädde)
Hallon/grädde blandning
Behövs inte så mkt mer sen tkr jag. Milt i smaken, krämigt, barnvänligt och enkelt :-)

Ca.15 kmr syster J och barnen hit och fikar tårta med oss och så ska vi spela lite mario allihop :-D

Senare ska jag fixa ihop lövbiffrullader i gräddig sås och nåt gott till, till middag :-)

Ser ut att bli en perfekt lördag iaf!

Av Kattis - 14 januari 2017 07:09

Vill att det blir 15/3 nu!!! Vill söka på min universitetsutbildning :-) ååååh...
Vill veta om jag har en chans med mina betyg eller om jag måste göra högskoleprovet... vilket jag hoppas jag slipper! Att göra provet alltså!

Jaja... pappa skulle sovit kvar igår men va bara här i knappt en timme och hann ta en kopp kaffe typ..
Ev skulle han komma idag.

Nä lär mysa med mina goa ungar <3

Bloggdesign av yrlaklara.se ©

Presentation


19/2-18 är den första dagen i mitt nya liv. Tillsammans med Itrim så ska jag både bli hälsosammare och hitta min motivation till att träna och ändra de gamla vanorna. :-)
Att jag blir smalare på köpet är inte direkt fy &skam. 😊
Är ensamstående

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blue Flower Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards