finskaflikkan

Alla inlägg under mars 2017

Av Kattis - 29 mars 2017 16:26

Som jag och syrran S gjort. Smakade så jäkla bra så jag dog :-D

Av Kattis - 23 mars 2017 20:28

12 portioner mat till Mira. Kyckling, morot, Potatis, paprika, ärtor, majs, passerade tomater, lök, kryddor och så smör. Åh vad hon älskar maten :-D
Igår gjorde jag en tomatbaserad köttfärssås tillsammans med papardelle och oj va hon älskade de också :-) mitt lilla hjärta <3

Så glad att hon älskar mat min lilla pluppi <3

Av Kattis - 21 mars 2017 11:45

Igår och idag har jag burit vitt för Nicole, William och alla andra små änglar som fick gå för tidigt! <3
Bär vitt 2017

Av Kattis - 16 mars 2017 05:01

Nu har vi haft lilljäntan här i 4dagar och de går så bra. :-)
Hon är fruktansvärt duktig och väldigt lättlärd :-D
Lärt henne redan att sitta på kommando. <3

Hon kissar och bajsar 98% av gångerna ute. Och händer de inne så är de på tidningen. Otroligt smart hund alltså :-)

Är så fascinerad över att hon är så duktig och inte ens blivit 9v än. Helt otroligt.

Ska bli intressant och gå på valpkursen med henne med start i april och se hur mkt vi båda lär oss och hur snabbt. Och känns de Hur bra som helst och kul och man ser åt vilket håll hon växer och barkar åt osv så kanske man ska på ytterligare kurser och börja på nå tävlingar. Speciellt när hon är så här duktig :-)
Och villig att lära sig också.

Idag jobbar jag 7-15 precis varit ute med W och rastat henne. Ska strax ta bussen mot jobbet.
Efter jobbet tänkte jag ta en längre promenad med henne och kolla hur långt hon orkar gå, vi tog med henne till centrum faktiskt igår och hon orkade gå hela vägen dit. Men hem bar vi nästan hela vägen <3 inte bra att gå för mkt heller så hon skadar sig. Men så länge Hon orkar är de ju ok.

Nä lär göra mig iordning nu :-)

Ha en fortsatt trevlig torsdag!

Av Kattis - 13 mars 2017 06:43

Ååh va duktig Wilja är! <3
Igårkväll när vi kom hem så var vi ut en snabbis på gräsplätten framför huset. Hon kissade på en gång. Lagt ut tidningar här hemma i sovrummet på 2 ställen och på 2 ställen i hallen. Vi kom hem. Hon fick sig en bädd nedanför mig vid sängen, hon fick såklart mat och vatten också. Men la sig på en gång på sin bädd och sov :-)

Under natten har hon bajsat 2ggr (På!!) Tidningen! Så himla duktigt! :-D
Och så väckte hon mig 05:44 med lite gnyande och jag gick ut med henne på en gång och hon kissade! :-)
Hon fick frukost och nytt vatten och så busade hon en stund och nu sover hon igen :-) <3

En helt underbar lite vovve puppis alltså. :-)

Colin är så kär och Håkan har värsta stora leendet och är också glad över att vi har ett fyrbent sött litet djur här hemma igen (hund alltså) för Bobban är ju kvar :-)

Hon är så himla söt så jag dör :-D Ååååh :-)

Av Kattis - 12 mars 2017 21:04

Äntligen! :-D <3
Lilla fina underbara lilla Wilja :-)
Född 15/1-17 så underbar och fin. Lugn och go. Vacker att se på. Och min dröm att få äga en hund igen, gärna en liten sådan har äntligen gått i uppfyllelse :-D

Ååååh Välkommen hem till oss lilla vän <3

Av Kattis - 12 mars 2017 05:08

Ååh herregud så trött man kan vara :-(
Somnade runt 01:00 Nångång... snurrade runt i sängen och kunde verkligen inte somna.. hörde alla ljud, grannar som skrek, spela musik, tv m.m sen också att man är så förväntansfull och längtar tills man är framme dit, jag ska åka idag... så stort och underbart... men iaf så ringde väckarklocka 04:00 så totalt 3 timmar sömn och de känns vill jag lova! Förhoppningsvis blir jag lite piggare när jag kmr ut om en stund. Och får passa på vila på tåget sen när jag är på väg mot staden jag ska till :-D

Ååååh idag händer det äntligen!!!! :-D

Av Kattis - 11 mars 2017 12:53

Storstädat i sovrummet nu så de är bra och jag är supernöjd :-)
Tömt i förrådet i hallen också och gått ner med tomma kartonger och annat oviktigt ner till källaren :-)
Vikt in tvätt, satt igång en tvätt, diskmaskinen diskar, dammsugit och dammat av m.m Och klockan är bara 13 :-(
Satt in flera annonser på blocket...
Tiden går verkligen superduper långsamt.. Vill att de e söndag morgon och att jag är på väg.. ska upp 4:00 iaf Imorgonbitti...
Gjort lunchen idag också. Vart quinoa med en köttfärs/grönsaksblandningsröra med kryddor och sötsur sås, jättegott! Och har med 2 såna matlådor imorgon också till resan. :-D

Senare i em när syrran J vaknat ska jag dit och kaffa och tjattra en stund. Bara för att få tiden och gå. Och så ska jag låna en sak av henne också :-)

Har sån resfeber inför imorgon och tiden går så sjukt långsamt... ååååh...
Blir galen! Hahahaha... ;-)

Bloggdesign av yrlaklara.se ©

Presentation


19/2-18 är den första dagen i mitt nya liv. Tillsammans med Itrim så ska jag både bli hälsosammare och hitta min motivation till att träna och ändra de gamla vanorna. :-)
Att jag blir smalare på köpet är inte direkt fy &skam. 😊
Är ensamstående

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blue Flower Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards