finskaflikkan

Alla inlägg under april 2017

Av Kattis - 30 april 2017 12:46

Kört bil i helgen. Myst med mina godingar till onger och så har kusinerna varit här också o sovit i 2nätter :-)
Mkt liv och stoj men de är ju precis så de ska va :-)
Imorgon fyller pappas fru hela 70år (!!!!!) :-O :-) Så har bakat 2 stora tårtbotten i storlek av ugnsplåt. Ska även ha i allt kort och så i. Så får andra sen klä den imorgonbitti.
Jag jobbar 7-15 nämligen imorgon så hinner dit ganska sent.. :-/ men tar bilen som tur är. :-)
Så jävla skönt att kunna ta bilen vart som helst när som helst :-D
Lyx!!!

Av Kattis - 29 april 2017 07:58

Min stora, fina, lilla, underbara och vackra tjej :-D
Stor dag igår och idag, hon har nämligen gått på Pottan och kissat igår och bajsat idag :-D åååh <3 min lilla pumla <3

Av Kattis - 27 april 2017 06:59

Mår så mkt bättre nu! Dom här allergi medicinerna gör verkligen sitt jobb!! :-)
Skönt. Då är man back in business till helgen.

Startade dagen med en promenad med Wilja <3
Sen betalat alla räkningar. :-D så jävla skönt! På nåt underligt sätt känner man sig lättad när räkningarna är betalda.. haha!
Njuter av en kopp kaffe nu, barnen har fått frukost.

Ska runt 9-10 åka till Mekonomen och hämta bilen som varit på lagning.
Sen åker vi och storhandlar.

Men före de ska kyl och frys städas ur, frostas av osv. :-)
Va ett tag sen sist nämligen :-)

Ikväll är de dags för valpkurs träff nr 2 ska bli kul :-)

Av Kattis - 24 april 2017 07:14

Usch vilken helg :-(
Skulle jobbat hela helgen men istället så kom ambulansen på besök. För plötsligt från ingenstans får jag nässelutslag över hela kroppen. Mest på armar, ben, handrygg, fotrygg, bröstkorgen, halsen, det kliade på handflatorna och under fotsulorna de brann i huden samtidigt som de kliade..
Fick inhalera, ta kortison och antihistamin... vart bättre ett tag men söndag morgon vart de sämre och jag fick t.om feber. Ambulans kommer igen... dom skickar mig till närakuten i handen. Där jag får 16st betapred, 2alvedon, 2kestine och 2atarax. En kraftig allergisk reaktion men mot vad vet bara gudarna... de enda jag vet att jag är allergisk mot är pollen. Då reagerar jag med att ögonen och näsan kliar lite och de kan rinna lite tårvätska ur ögonen också.. aldrig såhär...
Men som både ambulans och läkaren sa så kan de vara vad som helst.. Och de är Vc uppgift att ta reda på. Så idag ska jag ringa och be om tid för tester!

Kommer få ta betapred 6st om dagen i 5dgr. Ta 1kestine och atarax varje morgon och kväll i 5dgr. Så kommer gå som en zombie dessa dagar.. däckade nästan på tåget hem från sjukan. Samma igår kväll.. Kommer inte ens ihåg att jag somnade :-O
Otäckt.

Känner mig skakig, trött och seg som kola...

Av Kattis - 21 april 2017 06:09

Påbörjad igår på Nbk :-)
Wilja var så duktig. Och allt kändes jättebra, bra instruktörer och information. M.m
Nästa träff är nästa vecka på torsdag :-D

Blir jobb i helgen. Lördag kväll, söndag dag och så måndag dag..

Idag ska iaf jag och sonen iväg till Huddinge ks där Colin har tandläkartid. Tänkte efter de hitta på nåt med C.. får se vad dock :-)

Av Kattis - 17 april 2017 19:08

Mina älskade onger :-D
Ni 2 är mitt liv. Mitt allt <3 <3

Av Kattis - 17 april 2017 11:29

Med syster J, sonen och vovvarna :-)
Varit på promenad runt muskan och insupit de fina vädret och utsikten. Längtar så tills vädret blir lite varmare så kan man gå grilla därute i skogen och ha med picknick :-D iiiihhhh :-)

Av Kattis - 13 april 2017 16:57

Försökt att börja skriva ett inlägg flera ggr nu sen igår.. Men blir helt tomt i skallen för jag vet inte va jag ska skriva.. iaf tillbaka idag på jobbet efter att ha fått vabba var de 5 eller 6 dagar.. kändes skönt faktiskt :-)
Jobb även imorgon 7-14:30 sen ledig lör, sön och måndag :-D
Har dock skrivit upp mig på att jag kan jobba extra i helgen om de skulle krisa. :-)

Mira är numera sitt vanliga, glada, busiga jag :-D äter med STOR aptit äntligen och jag kan inte vara mer än oerhört lättad <3
Och så glad att Colin slapp hela karusellen med magsjukan :-)

Nu hoppas jag av hela mitt hjärta att vi slipper mer sjukdom i denna familjen. Fått mer än nog av sånt!!

Hoppas ni som läser här får en fantastisk påskhelg med nära&kära

Det ska jag ha :-)

Bloggdesign av yrlaklara.se ©

Presentation


19/2-18 är den första dagen i mitt nya liv. Tillsammans med Itrim så ska jag både bli hälsosammare och hitta min motivation till att träna och ändra de gamla vanorna. :-)
Att jag blir smalare på köpet är inte direkt fy &skam. 😊
Är ensamstående

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blue Flower Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards