finskaflikkan

Alla inlägg den 9 maj 2017

Av Kattis - 9 maj 2017 05:37

Idag är de dags för jobb igen efter 3 dagars ledighet :-)
Jobbar 7-14:30.
Imorgon är de också 7-14:30 och möte kl15 direkt efter jobbet på sonens skola.
Torsdag är jag ledig men då har jag valpkurs på kvällen plus att jag MÅSTE plugga engelska 6 hela dagen. För på fredag har jag nationella prov i eng6. Betalat för en prövning för de på nkc. För de är de enda som behövs för att komma in på medicinsk sekreterare utbildning :-)
Skulle jag inte klara proven på fredag så går jag hela kursen till hösten helt klart för utbildningen SKA jag gå! ?
Och efter proven som är mellan kl.8-12 Så jobbar jag sen 13:30-21:30.
Lördag 7-15, söndag kväll och måndag dag. Så är min långa helg nu :-) gillar att jobba helg för de är så lite folk på jobbet då. Skönt med variation faktiskt :-)
Även fast de är kul på vardagar med fart&fläkt och de är ronder, prover ska tas, olik tider till ev röntgen m.m ska fixas och all omvårdnad då. :-)

Nåt annat som är kul är att jag fått flera beställningar på tårtor :-D
Och bakelser.
B.la ska jag göra 2st frozen cheesecake där den ena måste vara glutenfri och de är inga problem :-)
Och så en moussetårta med smak av hallon/vit choklad.
Plus att jag ska göra 3 tårtor till jobbet som chefen beställt.
En är en överraskning som jag återkommer om sen, hade gjort en "undersökning" på jobbet om vad alla gillar för gott, sött. Och har kommit fram till en bakelse faktiskt som är både söt, syrlig, och lite salt. Och så 2 till som jag inte vet än vad de ska bli. :-D så kul!!!
Nej lär göra mig iordning för att dra strax :-)

Ciao

Bloggdesign av yrlaklara.se ©

Presentation


19/2-18 är den första dagen i mitt nya liv. Tillsammans med Itrim så ska jag både bli hälsosammare och hitta min motivation till att träna och ändra de gamla vanorna. :-)
Att jag blir smalare på köpet är inte direkt fy &skam. 😊
Är ensamstående

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blue Flower Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards