finskaflikkan

Alla inlägg under oktober 2017

Av Kattis - 24 oktober 2017 10:40

Varit till tandläkaren nu med Mira. <3
Och de visade sig vara tandköttsinflammation. En kraftig sådan. Stackaren. Först kraftig feber med sår i gommen och tungan (höstblåsor) :-( i 4dgr. Och pga det så kunde vi inte borsta tänderna på henne och de i sig gjorde ju att en inflammation börja gro i tandköttet.. en ond cirkel :-(
Stackars lilla miniplutt. <3
Hon får nu hexidin 2ggr/dag som jag ska badda tandköttet med. Försöka borsta tänderna utan att nudda tandköttet så gott de går 2ggr/dag, vilket inte (!!!!) är de enklaste när hon inte vill och har ont.
Skulle hon få feber så är de raka vägen in till tandläkaren igen och då får hon antibiotika. I annat fall skulle vi ses dem 31/10 kl.11:30 för vidare uppföljning.

Kan inte hon bara få bli frisk nu. Min lilla mini <3

Av Kattis - 24 oktober 2017 07:43

Firat Colins 9års-dag <3 :-)
Närmsta familjen var här och han fick fina presenter av alla. Tack alla! <3

Hunnit pierca mig med en sån där dermal anchor, älskar den!!!

Vabbat i snart 2v med Mira :-(
Hon är så sjuk!!! Varit till sachska barnakuten för 10dgr sen där hon diagnostiserades med höstblåsor. Åker hem och ger Alvedon var 6e timme första 4 dagarna. Hon äter ingenting och dricker okej. Har jätteont i munnen. Börjar blöda ur munnen nu också. Febern försvinner iaf efter 4dgr med 40-41 g...
Får tillslut tid på Vc här hemma där dom inte gör nåt alls... skulle komma tillbaka om hon fick feber igen.... söker till närakuten där dom ger mycostatin som är ett svampmedel. Hjälper inte ett skit.

Idag har jag tid till tandis kl.8:30 med henne för att kolla så de inte är tandköttet/tänderna de är fel på. För hon kan fortfarande inte tugga, inte ens mjuk mat går bra.. som banan eller smörgås utan kanter osv... denna oron är gnagande... :-(

Av Kattis - 11 oktober 2017 21:17

En del vab har de hunnits med sen sist. Först för Mira. Sen colin. Sen Mira igen!! :-( <3
Varit till Vc 2 ggr på olika tider för blt -kontroll då den varit lite för högt. Legat mellan 160-175 genom 95-105 alltså skyhögt.
Men så dessa 2 sista ggr har de varit 130/80
Perfekt!
Har en gång kvar i nästa vecka för att kolla blodtrycket :-)
Även fått remiss skickat till kardiolog. Och hunnit få tid dit också. Visserligen i november. Men bättre sent än aldrig. Vet att jag kommer ha en bärbar Ekg på mig.. ev även få göra mrt på hjärtat..

Mkt nu iaf..

Av Kattis - 5 oktober 2017 07:00

En helt underbar dag igår tillsammans med Saija. En kollega och vän. Vi var till Hellasgården i Nacka. Vi mata flera änder varav en var riktigt modig och kom mkt nära mig och S. :-D
Vi hitta en del svamp också!!! Mest stensopp/karl Johan och typ 5 kantareller. :-)
Firade ju såklart även kanelbullens dag, så högst uppe på ett berg, drack vi kaffe och åt bulla. :-) samt finska smörgåsar med finsk lördagskorv. Mums! :-)

Av Kattis - 2 oktober 2017 06:08

då... jobbade kväll igår.. 14-21:30
Mått lite lustigt under kvällen men inget som jag inte är van vid så liksom.. tänkte att de är en förkylning på G eller nåt..
Kommer hem runt 22:05 (ja jag hade bilen). Gick och la mig runt 23:00 dock satte jag på film på Netflix på datorn för att förhoppningsvis varva ner. Runt 01:01:30 börjar hjärtat bete sig lustigt.
De slår lite hårdare.. lite snabbare, sen mer vanligt men hårt och så blir de bara snabbare och snabbare... försöker lägga mig i olika ställningar, andas så gott och normalt de går.. tillslut får jag sätta mig upp för hjärtat slår över 140... :-O och de känns som att den ska skjuta ut ur bröstet... herregud :-(
Ringer 112 och ber om ambulans. Dom är där snabbt.

Är nu på sös akuten. Och flera Ekg och prover har tagits. Väntar ännu på läkaren och svar... förhoppningsvis min tur snart!
Inte sovit på 1 dygn nu.. :-(

Bloggdesign av yrlaklara.se ©

Presentation


19/2-18 är den första dagen i mitt nya liv. Tillsammans med Itrim så ska jag både bli hälsosammare och hitta min motivation till att träna och ändra de gamla vanorna. :-)
Att jag blir smalare på köpet är inte direkt fy &skam. 😊
Är ensamstående

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blue Flower Design Pointer

Skapa flashcards