finskaflikkan

Alla inlägg den 26 maj 2013

Av Kattis - 26 maj 2013 18:58

Fredag lugnt som satan hemma på Hermelinsgatan. 

Kollade på film, käka chips med dip och drack Coca cola.   


Igår åkte jag och Colin hem till min kompis J och hennes 4barn. 

Vi sov över och Colin somnade som en stock runt 21. 

Jag och J satt och tjattrade och kacklade och kalasade på glass, kanelbullar och saft och massa härligt prat!   

Med henne KAN MAN verkligen vara sig själv, berätta allt och bara vara! Och de känns SÅ härligt! 

Vi somna nångång efter midnatt.   


Idag så vaknade vi runt 7-8. Käka frukost, gjorde oss iordning och så drog vi iväg till Luleå till teknikens hus (lite som tom tits i Sthlm). Colin åkte tåg, fick flyga flygplan, prova på skogmaskiner, leka med vatten och såpbubblor och en jädrans massa annat. Vart svettigt värre när man fick springa efter lillherrn precis överallt. 

Men huvudsaken är ju ändå att barnen hade kul.   

Efter de åkte vi till Hägnan i gammelstad. Som en liten "egen" by som påminner om den förra tiden(eller raskens)! Håkan skulle nog ÄLSKA att gå omkring där! Fanns massa hö man kunde hoppa ner i, i nåt stall som man gjorde förr. En del djur har dom men bara får idag. Fik, gunghästar, spökhus m.m.m.m.m.m..m.m

Så jag bestämde mig att vi ska fan åka dit på midsommar och fira de där för de är tydligen nåt dom brukar arrangera.   


Sen åkte vi hem till J igen och gjorde hamburgare och drack saft till. Så har Colin och J:s barn hoppat massa studsmatta, lekt men mest faktiskt! spelat spel.. haha... Colin kallade J:s söner för pojkarna... hahaha... Skulle han ropa på dom sa han Pojkaaarna... hahahahaha....


Vi kom hem runt 18.00 och överaskas av att Äckingen gjort en jordgubbstårta till mig!   

 


Ja summa summarum. Helgen har varit fantastisk! Omän Colin tappat humöret femtielva ggr. Men va fan...   

Bra ändå! 


Imorn och på tisdag är de jobb som gäller! 

Bloggdesign av yrlaklara.se ©

Presentation


19/2-18 är den första dagen i mitt nya liv. Tillsammans med Itrim så ska jag både bli hälsosammare och hitta min motivation till att träna och ändra de gamla vanorna. :-)
Att jag blir smalare på köpet är inte direkt fy &skam. 😊
Är ensamstående

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blue Flower Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards