finskaflikkan

Alla inlägg under december 2015

Av Kattis - 31 december 2015 20:11

Idag är det 1år sen jag och Håkan gick ut med att vi vänta smått igen. :-D
Och om 3dgr exakt är lilla liten exakt 6månader gammal <3
Finaste lilljäntan :-) <3

Av Kattis - 31 december 2015 12:49

Gott nytt 2016 till er alla. :-D
Önskar: familjen Jansson

Av Kattis - 30 december 2015 22:05

Usch... Ångest from hell :'(
Mira är sjuk... Sin andra förkylning i sitt liv. Men denna är värre än förra gången.
Gav Alvedon nu på kvällen mot febern som va 39,2 och för att jag tyckte hon va lite hängig.
Hon har iaf ätit jättebra. 5flaskor med ersättning -200ml per flaska :-)
Har inte varit ifrån henne mer än max 1minut åt gången idag... När jag vart på toa, hämtat mat till henne osv.
Så nojig alltså.
Lilla mira <3 snälla bli frisk nu <3

Kmr knappt kunna sova inatt.. Måste ha koll på andningen. <3

Av Kattis - 29 december 2015 23:03

Idag fyller världens bästa pappa år. HELA 60!!!! :-D
Bättre pappa än min det får ni leta efter. Kan jag lova. :-)
Och när han är morfar till ungarna <3 hjärtat smälter när jag ser hur han interagerar med barnen. <3
Min bästa pappa är en barnkär person. Och våra barn vet jag är de bästa han vet. <3

Mår sjukt dåligt över att inte ha råd att åka ner till sthlm nu när farsgubben fyller jämt. <3
Känns sjukt jobbigt.
Men jag och pappa har pratat.
Han har lugnat MIG nämligen :-)
Som är en av hans specialiteter.

Hoppas verkligen jag kan åka ner snart med min familj.
Framförallt nu när min yngsta syrra ska bli mamma i vår. :-D känns STORT!!! <3

Av Kattis - 29 december 2015 14:27


En bloggrubrik för varje dag i Januari.

1. Kolla! Så här ser det ut utomhus idag.
2. 5 saker jag tänkt på idag
3. Ibland tänker jag att jag borde?
4. Kolla! Här är en bild på mina fötter i ett par skor jag gillar.
5. Hepp! Dagens boktips!
6. Månadens djur är givetvis?
7. Kolla! Så här ser jag ut idag.
8. Ibland blir jag avundsjuk på?
9. 5 saker jag borde ta tag i
10. Kolla! Här har jag ritat en hund.
11. Månadens färg är givetvis?
12. Hepp! Dagens filmtips!
13. Kolla! Här är en av mina favoritplatser.
14. Om jag skulle skaffa mig en ny hobby så skulle det bli?
15. 5 saker jag blir glad av i vardagen
16. Kolla! Så här ser min autograf ut.
17. Hepp! Dagens tv-tips!
18. Ibland retar det mig att?
19. Kolla! Det här åt jag idag.
20. Om jag skulle skaffa mig en ny ovana så skulle det bli?
21. 5 saker jag blir irriterad på i vardagen
22. Kolla! Här bor jag.
23. Hepp! Dagens måltidstips!
24. Månadens klädesplagg är givetvis?
25. 5 grejer jag alltid har i kylskåpet
26. Kolla! Här jobbar jag.
27. Ibland skulle jag vilja?
28. Hepp! Det här tycker jag alla bör läsa.
29. Det var onekligen väldigt roligt när?
30. Kom ihåg

Med start den första januari tänker jag blogga om det här.
Ett inlägg om dagen :-)
Om ni vill haka på så gör de. :-)

Jag gör de Mest för skoj. ;-)

Av Kattis - 29 december 2015 12:40

Varit på vc o lämnat en drös med blod för att kolla sköldkörteln igen, samt lever, njurar och blodstatus pga medicinerna jag tar... Blä!!
Och så lämna Colin också blod för att vi ska få reda på hans blodstatus.
Därifrån gick vi till apoteket och hämta ut medicin.
Köpte lunch på Ica till oss 3 samt glass dom hade extra pris på :-) mmmmmm mums filibabba... Kladdkaka glass ? ?
Nu har vi ätit lunch alla 3, jag har Vikt in tvätt, satt igång en maskin med mer tvätt (jäkla evighetsgöra!!!!!) och plockat lite... Nu ska jag passa på att vila då Lillhumlan sussar sött bredvid. :-)
Colin spelar på datorn <3

Av Kattis - 29 december 2015 11:18

Den absolut BÄSTA serien genom tiderna!!! Den slår ALLA serier jag sett med hästlängder :-D
Säsong 10 släpptes sista november och jag fick den för kanske 2v sen... Nu ska jag snart ge mig tid på att se på den!!! Säsong 9 slutade så spännande så de bränns i fingrarna på att sätta igång nu :-D

Jag gillar den för den innehåller ALLT jag älskar.. Ockulta, häxor,magi, vampyrer, änglar, demoner, varulvar och massor med mer :-) att Dean&Sam ser bra ut skadar ju inte heller.. Hehe :-p

Nä nu är lillan hungrig så ska värma kycklinggryta till henne <3

Av Kattis - 29 december 2015 06:53

Lillhumlan har ätit frukost nu.
C ligger och sover än och jag ligger i sänga med Lillhumlan och ser på film och njuter av tystnaden :-)

Funderar på vad man ska laga till nyår. Är inne på oxfilé faktiskt, dom hade bra pris på de på Willys. :-D
Och till en grönsallad, balsamico och nån sorts potatis.. Inte gratäng för de är så tråkigt.. Inte heller klyftor.. Inte kokt eller pressat... Ååh. Ja får se vad de blir... Och så lär jag väl hitta på en efterrätt.. Troligen blir de citronpannacotta med creme fraiche som är uppvispat... Tror de blir smarrigt :-)

Jaja.. Varmrätten är under uppbyggnad än så länge...

Nu fortsätta se på film...

Ciao

Bloggdesign av yrlaklara.se ©

Presentation


19/2-18 är den första dagen i mitt nya liv. Tillsammans med Itrim så ska jag både bli hälsosammare och hitta min motivation till att träna och ändra de gamla vanorna. :-)
Att jag blir smalare på köpet är inte direkt fy &skam. 😊
Är ensamstående

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blue Flower Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards