finskaflikkan

Alla inlägg den 5 december 2015

Av Kattis - 5 december 2015 09:59

Igår lyckades jag komma ut på promenad. Men efter mer än halva promenaden så kom jag på att jag inte satt på runkeeper.. :-( ååh så arg jag vart!!!! Men de vart iaf 45min minst iaf. :-)

Men de som varit jobbigast av allt.
I torsdagskväll fick jag ont i tänderna efter middagen. Borsta tänderna och använde tandtråd och sköljde med munskölj. Och värken lättade lite men kom tillbaka än värre 5min efter.. Ville bara typ dö just där och då!!! Fyfan!!!!
Men efter citodon så somnade jag som en klocka.
Vaknar runt 5-6 och har små ont, borstar tänderna och allt de där.
Varken blir jobbig.. Ringer tandläkaren.. Och fick redan tid 09:10.
Va ju kul att behöva gå dit nu när jag har tid på onsdag nästa vecka liksom.. Och garanterat nån tusenlapp ännu mer fattigare efter idag tänkte jag... Kul jul liksom..

Iaf kmr dit.. Man röntgar tänderna på vänster övre käken där de gör ondast.. Och halleluja ? INGA hål!!!! :-D
Ingen infektion heller vad hon kunde se.. Hon knackade på tänderna med nån stålgrejs och använde kylspray på tänderna och inget av de gjorde ont alls..
Tandläkaren kliar sig i huvet i 2sek och börjar sen peta på tandköttet på övre käken på vänster sida med en sån där nålgrunka... Och de skulle hon inte gjort för fyfan vad ont de börja göra efter 1minut ungefär... :-(

Japp diagnos: tandköttsinflammation deluxe typ.. Så nu ska jag 2ggr dag, morgon och kväll använda corsodylgel där jag har ont.. Ska först borsta tänderna som vanligt och sen skölja med vatten för att därefter använda mellanrumsborsten med corsodylgelen på vänstra övre käken.. I 10 jävla dagar.. Igår va en pain in the ass, jag för snart, skjut mig dag i smärtskala... Så mellan 1-10 i skalan så va de iaf 8-9 ungefär.. Idag har de sjunkit hyfsat till 4-5.. Men kan inte tugga på vänster sida alls.. För då känns de som tandköttet ska gå av i tusen bitar :-(men de gör som inte ont under tiden längre så länge jag inte kommer åt där alls.. Vilket ju inte är de lättaste..

Så idag ska jag bara vila, vila, vila.. Äta soppor som är enkla att äta, slipper tugga.. Och låta tänderna vila sas :-)

Imorgon är de dags för Promenad igen . Blir iaf en dryga 5km då jag är med i en utmaning via runkeeper :-)

Nu se på SPN och slappa.

Bloggdesign av yrlaklara.se ©

Presentation


19/2-18 är den första dagen i mitt nya liv. Tillsammans med Itrim så ska jag både bli hälsosammare och hitta min motivation till att träna och ändra de gamla vanorna. :-)
Att jag blir smalare på köpet är inte direkt fy &skam. 😊
Är ensamstående

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blue Flower Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards