finskaflikkan

Alla inlägg under mars 2016

Av Kattis - 31 mars 2016 21:31

Vaknade tidigt idag. Redan 05:15 typ... Alla låg o sov då fortfarande ända till 06:30 (förutom syrra J som jobbade) va så tyst och skönt. Låg och njöt och lyssnade på tystheten..
Sen gick jag upp och gjorde kaffe. Koka gröt till Colin, och kusinerna S och N. Och så gjorde jag gröt till Mira. <3
Duschade. Åt en macka. Åkte till pappa.
Där hann jag bara dricka en kopp kaffe innan vi for mot centralen och begravningsbyrån. Va sjukt tufft att sitta där och se alla bilder på blommor, gravstenar och prat om allt de där.. Det är såååååååååå hemskt :'(

Efteråt gick vi till dunkin donuts och köpte med massa gotta hem.
For tillbaka till pappa.
Jag och satu lagade mat. Jättegod kycklinggryta med pilaffris!

Inte långt efter kom mamma och P och hälsade på.
Fikade med kaffe och Donuts och prata massor.
Nu är jag hos Johanna igen.
Allt känns bara så tungt. Så fort vi börjar prata om William och allt omkring så börjar jag skaka/darra/frysa och gör de ganska länge efteråt.. :-(
Och hur ska inte S känna då? Usch och fyfan.. Den där tomheten, smärtan, ihåligheten, klumpen i magen är inte från denna värld. Och nu har hon den i sig :-(
Verkligen inget man önskar sin värsta fiende ens!

Nej. Blir lite tv nu innan en ska sova.

Av Kattis - 30 mars 2016 18:22

Fick lov att ändra tiden till begravningsbyrån till imorgon istället, samma tid.

Och så tidig morgon ska jag till syrrans lägh och hämta med lite grejer dom behöver. Och lite annat. <3

Och så har hon ringt samtal idag som var hemska men tyvärr ett måste. Och blev de för jobbigt satt jag precis bredvid redo att ta över. <3
Fina syster. Livet är verkligen orättvist! Varför skulle du också behöva gå igenom samma jävla vidriga helvete. :-( <3

Fy så orättvist!!! Men nu är jag här iaf. Och jag sk göra allt i min makt för att underlätta för dig. <3

Av Kattis - 30 mars 2016 07:56

Suttit på tåget sen 21:57... Vi är framme 10:23 i sthlm.. Ska direkt när vi är framme åka till stadion för att köpa en kursbok i samhällskunskap. Den jag köpte tidigare nämligen va fel(!!) och får lite skylla mig själv där. För jag hade fått en ny boklista och där stod ju förändringen. Men hade inte kollat på de utan gick av ren vana på den äldre.. jaja.. Så ännu en bok till salu nu.. Har iaf fått svenska 2 boken såld, skickades iväg till Filipstad igår! Kul med gamla hemtrakter :-)

Och om de inte är ändrat ska jag möta fina syster S i centralen kl.11
Kl.12 ska hon, t och jag på begravningsbyrån och planera lille Williams begravning <3
Och han ska självklart få den finaste begravningen vi kan ge! Fina, vackra pojke. <3
Startat en privat insamling till hans begravning också. Får se hur mkt jag hinner samla in innan begravningen. Men än så länge är de nga hundra. Verkligen stort tack till er som hjälpt <3
Och om man vill swisha för att stödja S att kunna ge William den begravning han förtjänar så får man jättegärna göra de på 0722177690
Märk gärna med William som avsändare.
Har ett konto nämligen som heter så på Swedbank. <3

Nä lär låta telefon ladda ett tag nu så jag har batteri kvar.... Vet ju inte alls hur lång tid de kan komma att ta på stan...

Just de lär köpa stora (!!!!) solglasögon!!

Av Kattis - 29 mars 2016 08:05

Kl.10 ska jag göra nationella prov i engelska.. Bara hoppas en klarar den med E iaf som betyg. Hoppas jag kan koncentrera mig!!
Dom är så snälla och goa. Väldigr hjälpsamma! Fick komma och göra provet precis när jag ville under dagen. Så bestämde 10 då det ju tar kanske 2-3 timmar att göra provet. Är ju 3 olika delar, listening, writing och reading.
Listening och reading är nog inga större problem. Writing kan bli lite si och så med ev stavning och grammatik.

Jaja... Nog ska de bli E iaf..

Av Kattis - 28 mars 2016 18:05

Det här är ju helt sjukt... Förmår mig inte till att packa heller... Efter filmanalysen vart jag helt slut i bollen.. :-( låg och vila tillsammans med Mira iaf i en timme nyligt och jag känner mig än tröttare.. :'(
Vill bara vakna och veta att allt som hänt är en jävla skit dröm... :'(
Varför ska oskyldiga små bebisar dö??? Och säg inte att de är ödet, det va meningen eller annat skitsnack för det är de verkligen inte!! Finns så många gamla, sjuka som faktiskt skulle gått före istället för alla bebisar. :-( men nä.. Istället ska bebisar dö. Hör ni va sjukt det låter.
Istället för att få se sitt barn växa upp, att få det där första riktiga leendet, första ordet, när han börja äta mat, krypa, gå, börja dagis, skola, tar studenten, gifter sig.. Ska min syster göra de jag fick göra för 5år sen. PLANERA en begravning och minnas han den månaden han hann leva... Vart ligger de logiska i detta?!
Att vi nu förlorat 2 små barn i vår familj... :'( jag känner bara äckel över hur livet pissar på en..
Och det är så läskigt. För när vi förlorade Nicole så hade vi nyligt flyttat till Nynäshamn. Höggravid med henne. Hon föds och dör 2 månader senare.
Satu och Tony flyttar till Ösmo, samma dag som dom flyttade föddes Ju William <3 1månad senare dör han..
Måste va nån sorts otur över äckel Nynäshamn eller nåt.. Usch och tvi för att barn dör ifrån sina familjer. Förstå vad man har ont. Förbannat jävla ont i hjärtat och magen..
Finns ingen rättvisa i det här. Alls!

Av Kattis - 28 mars 2016 13:03

Herregud.. Jag skrev 4 datorskrivna sidor på filmanalysen. Bara hoppas de räcker till godkänt. Och att jag gjort rätt. Känns helt absurt att jag sitter här och gör skoluppgifter när min syster lider. :-(
Men va fan ska jag Göra. Måste ju.. :'( men det var iaf absolut sista uppgiften i svenska 2!!! Allt är klart.
"bara" nationella prov kvar i engelska 5 nu som jag hoppas på att få göra imorgon nångång. Hoppas att jag klarar att Göra den också... Hua..

Lär börja packa idag också. Kläder till oss alla 4. Mat till lillan. <3 mackor och annat till oss på tåget. Och allt annat som ska med. Imorgon kommer den underbara tjejen som ska vara kattvakt åt oss igen. <3
Så underbart snällt av henne att ställa upp igen.

Av Kattis - 28 mars 2016 06:45


Stanna alla klockor, stäng av din telefon,
tysta hunden med ett ben där den gläfser i vrån,
täck över pianot och låt kistan bäras ut
till de sörjandes tårar och trummans förstämda salut.

Må flygplanens klagan betyga vår nöd
där de ristar sitt budskap i skyn: ?Han är Död?,
klä duvorna i kräppkragar på städernas torg,
låt polisen bära svarta handskar av sorg.

Han var mitt norr, mitt söder, mitt väst och öst,
min arbetsvecka och min söndagströst,
min dag, min afton, mitt tal, min sång;
jag visste inte att kärleken skulle ta slut en gång.

Stjärnorna behövs inte; blås ut varenda en.
Montera ner molnen och ta isär solen sen,
sopa ren skogen och töm haven på deras innehåll;
ty från och med nu spelar ingenting mer någon roll.

Av Kattis - 27 mars 2016 19:47

Fyfan... Ska göra sista uppgiften i svenskan nu, filmanalysen, men det står helt still i huvet :'(
Hur ska jag kunna göra den nu?!
Måste ju verkligen göra den.. Men den kmr nog inte bli så bra som de va tänkt.. Kmr skriva snabbt ihop ett bara för att få in den. Och jag gör de imorgon och får helt enkelt stå ut med det.
Fans jävla helvete... :'(
Vad hatar jag denna grymma skit värld som kan dra så långt åt helvete det bara går... Förbannade piss skit. :'( och så ska jag klara nationella provet också..
MEN jag måste få tiden ändrad att göra den. För nu ska jag göra den på onsdag kl.8:30 och jag måste få den tidigare lagd till tisdagen... För på tisdag kväll åker jag, H och barnen ner till sthlm och S. <3

Bloggdesign av yrlaklara.se ©

Presentation


19/2-18 är den första dagen i mitt nya liv. Tillsammans med Itrim så ska jag både bli hälsosammare och hitta min motivation till att träna och ändra de gamla vanorna. :-)
Att jag blir smalare på köpet är inte direkt fy &skam. 😊
Är ensamstående

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blue Flower Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards