finskaflikkan

Alla inlägg den 15 mars 2016

Av Kattis - 15 mars 2016 15:02

Äntligen.. Läste ut bokjävel igår (Kallocain) vart iaf hyfsat bra på slutet.. Lite konstig kanske.. Men har iaf gjort en vad jag tror är okej bokanalys.. Lämnat in den idag.

Ska i em börja läsa en engelsk bok som jag också ska göra en bokanalys på. Den ska dessutom presenteras i engelska lektion. :-S i minst 20min :-S hua... Men men...
Sen är de bara filmanalysen kvar och den ska jag beställa på fredag. Efts den inte finns på varken skolan, biblioteket eller att hyra nånstans... :-( Och inte heller finns den på netflix, HBO eller viaplay... :-/ så i nästa vecka kan jag göra filmanalysen först. Men fram tills Dess har jag på mig att fixa med engelska boken (valt Roald Dahls Matilda) och så ska de även göras ett arbete om litterär epok. Har valt romantiken och författaren har jag valt Edgar Allan Poe med hans novell om den svarta katten :-)
Den ska också presenteras... Och så är de "BARA" ett prov i engelska kvar så är jag klar med dessa 2 ämnen iaf.... :-) ser ljuset i tunneln iaf. ;-)

Lilla busfian.. Tog bilderna imorse :-D <3
Så go och glad så man blir alldeles lycklig i hjärtat. :-)
Ställer sig upp mot möbler nu ibland. Vinkar till en. "pratar" massor och säger mamma, nä nä nä nä... Och så annat bäbis språk ;-)
Väldigt sällan ledsen. Och matglad som bara den. Massor med energi har hon också :-D vill knappt va still i en sekund ens :-)
Fortfarande mammig och det får hon gärna vara :-D <3 älskar det så mkt. Min lilla puppa <3 älskar sin bror mer än allt annat. När Colin kmr hem från skolan skiner hon upp som en sol. Och Colin är helt underbar med henne. :-D <3
Mina fina.

Bloggdesign av yrlaklara.se ©

Presentation


19/2-18 är den första dagen i mitt nya liv. Tillsammans med Itrim så ska jag både bli hälsosammare och hitta min motivation till att träna och ändra de gamla vanorna. :-)
Att jag blir smalare på köpet är inte direkt fy &skam. 😊
Är ensamstående

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blue Flower Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards