finskaflikkan

Alla inlägg under augusti 2015

Av Kattis - 19 augusti 2015 22:49

Världens finaste Colin som börjar första Klass nu på måndag :-o :-D så stolt över han <3

Av Kattis - 19 augusti 2015 22:48

:-) <3

Av Kattis - 18 augusti 2015 15:13

Mira är 1,5månad oxh väger 4260g, 55lång och 38 i homf :-)
Hon växer så de knakar. Och allt ser bra ut :-) <3

Av Kattis - 16 augusti 2015 18:18

Vi sitter på en gräsplätt och njuter av solen och Mira ligger i sin ligginsats och beundrar himlen :-) Hon är så nöjd och glad :-) <3

Så himla fin alltså :-D mössan är från finaste K <3

Av Kattis - 16 augusti 2015 10:41

Hon älskar att sitta i babysittern om vibratorn är igång :-) Hon blir jätte lugn och ler massor speciellt då. :-D

Och så en bild på sötaste rumpenstumpen <3 :-D

Av Kattis - 15 augusti 2015 06:54

Colin är helt underbar med sin lillasyster :-D läser saga för henne på sitt sätt, spelar på sin piano för henne, ger henne nappen eller snuttefilten, kramar om henne och ger gärna pussar speciellt på morgonen :-D Han skulle vilja mata henne också men de har jag inte vågat låta han göra än då hon fortfarande sätter i halsen ofta och då lär hon snabbt upp på axeln och få bli klappad på ryggen.
Men han skulle gärna sitta med henne i famnen hela dagarna lång om de gått :-) <3
Mina finaste barn <3

Är så stolt över alla mina tre <3 :-)

Titta så fina mina två älsklingar är :-D skulle kunna titta på er dagarna lång. <3 Är så tacksam för att jag får vara er mamma. Att ni är mina barn. :-D dom finaste i hela världen förstås :-) <3 <3

Av Kattis - 13 augusti 2015 07:07

Lillstrumpan sover med sin snuttefilt :-) <3

Sitter mer och mer i babysittern <3 vill inte ha henne för ofta där och inte för långa stunder heller pga ryggen, nacke/huvudet samt att hon spyr mer när hon sitter i den.. Så blir max 10-15min åt gången då och då. :-)

Hon äter nu var fjärde timme och ca 7-7,5dl ersättning per dygn.
Har inte nå ont i magen längre som innan vi började med mpfri ersättning. Nu har hon fått althera i 3veckor och jäklar vilken skillnad. :-D hon är så glad och nöjd om dagarna. Äter inte argt längre och ja allt känns bara helt underbart :-) <3
Hon äter bara en gång på natten för de mesta, fortfarande beroende på när hon åt sista gången på kvällen. Som igårkväll åt hon 20.15 sista gången och åt nästa gång vid 02.
Därefter vid 6 och då brukar vi ändå ta dagen omän vi ligger kvar i sängen och drar oss. :-)
Kvällen innan åt hon sista gången 23.30 och vakna först 05 nästa gång. :-D <3 Så får sova riktigt bra om nätterna <3

Det "enda" vi har problem med är att hon fått atopisk eksem :-(
Så jag smörjer henne med propyless morgon och kväll. Fick de på recept av bvc-läkaren.
Hon är jättetorr i hela kroppen.. Så får hoppas krämen hjälper henne. Och de snart. Annars skulle jag ringa tillbaka och så fick vi prova nån annan kräm.
Ska även få komma till barn för pricktester.. Är livrädd att hon ska va allergisk mot katter och hundar.. Som vi har här hemma...

Nä ska ta och fortsätta zappa på kanalerna och ta lite mer kaffe :-)

Av Kattis - 12 augusti 2015 18:33

Dagarna består av att bara vara jag och barnen och så H när han inte jobbar. :-)

Jag som person mår bara så jäkla bra. Börjar känna igen mig själv lite från hur jag va innan allt de jobbiga hände 2011 :-)

Vi tar långa mornar i vår stora säng.. När C vaknat smyger han i vårt sovrum och så trängs vi allihop här ända till lunch typ :-p så underbart. Vi t.om äter frukost på sängen.. Hehe.. :-D
Lär ju passa på för de är Colins sista 2 veckor av sommarlovet och de här är sista veckan vi kan slappa länge på dagarna. För nästa väcka lär vi gå upp i tid varje morgon så han orkar gå upp då skolan Börjar 24/8 :-)

Känns enormt stort att C ska börja första klass!!!! Fatta att JAG har ett så stort barn som börjar skolan. :-D helt fantastiskt och skrämmande (för tiden går så fort.) :-)

Åh vad jag Älskar mitt liv!!! Älskar mina finaste barn och man. Utan er 4 skulle jag inte vara nånting. <3 :-)

Bloggdesign av yrlaklara.se ©

Presentation


19/2-18 är den första dagen i mitt nya liv. Tillsammans med Itrim så ska jag både bli hälsosammare och hitta min motivation till att träna och ändra de gamla vanorna. :-)
Att jag blir smalare på köpet är inte direkt fy &skam. 😊
Är ensamstående

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8 9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blue Flower Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards