finskaflikkan

Alla inlägg under oktober 2015

Av Kattis - 7 oktober 2015 08:12

En fin glad liten underbar sessa :-) <3
Fick mer feber igår em 39,1 så hon fick en till supp och ca 1timme senare vart hon sitt vanliga glada jag.
Min lilla skrutta.. Hoppas de inte blir nå mer feber eller annat idag. Nu räcker de tkr jag!
:-)

Av Kattis - 6 oktober 2015 11:24

Är på avd.56 sen ca 13-14 tiden igår. Hon fick sina första vaccinsprutor igår på BVC och de gjorde ju ont. :-( hon va ledsen i kanske i 2-3min sen somnade hon gott i vagnen <3
Va rätt så kinkig igår em/kväll och hade svårt att komma till ro lilla plutt. Så tillslut fick hon panodil supp <3
Sov hela natten 22-06 utan problem.
Ätit idag än så länge 320ml vilket är bra. Men hon har idag feber :-(
Så hon har fått mer panodil supp och sover mest. Min lilla älskling <3
Runt 13 kmr doktorn och så får vi se vad som händer. Kanske vi blir kvar en till natt eller så får vi åka hem. Men jag känner mig tudelad.. Samtidigt som jag vill hem till mina pojkar så vill jag inte åka härifrån just för att hon faktiskt har feber.

Jaja.. Efter lunch får vi se vad som händer och sägs.

Miras 3månaders mått är:
Längd: 60,6
Vikt: 5525
Homf: 40,5

Min stora lilla prinsessa <3

Av Kattis - 5 oktober 2015 12:26

October is pregnancy, infant&child loss awareness month.
# Break the silence <3

Av Kattis - 3 oktober 2015 07:57

Igår va en lugn skön dag.
Gjorde lasagne till middag, plockade och städade lite. Såg på tv och bara va. :-)
En lugn skön dag helt enkelt ;-)

Idag ska de fortsätta i samma anda. Se på tv, äta gott och bara va.
Fira att vår dotter och lillasyster är 3månader idag <3

Samtidigt som tiden går alldeles för fort så går den för långsamt.
Vill bara förbi psd-risken.. oron är inte lätt att bära.
Är glad att många vill underlätta oron för mig dock.
Tex så ska Mira vaccineras på måndag och vi blir inlagda på barnmottagningen efteråt i ett dygn för övervakning efter samtal med Miras barnläkare och neonatalen.
Känns så tryggt! :-)

Av Kattis - 1 oktober 2015 13:54

Jag har mens och när jag har de blir jag nå sjukt galet sugen på choklad.. :-) så jag sökte efter recept på brownies på Google och hittade ett jag ville prova.
Så sagt och gjort, jag och lilltjejen gick ner till kvantum och köpte ägg och kokosflingor som fattades.
Och väl hemma slängde jag ihop en coconut swirl brownie ? ? ? ?
Det absolut godaste, saftigaste och chokladiga brownie jag nånsin gjort och ätit. Den är inte ens kompakt och hård utan lätt och luftig men så moist!!! Fyfan alltså :-D

Smakar 1.000.000.000 ggr bättre än va de ser ut på bilden!
Googla receptet och gör.
För jag lovar ni ångrar er inte. :-)

Bloggdesign av yrlaklara.se ©

Presentation


19/2-18 är den första dagen i mitt nya liv. Tillsammans med Itrim så ska jag både bli hälsosammare och hitta min motivation till att träna och ändra de gamla vanorna. :-)
Att jag blir smalare på köpet är inte direkt fy &skam. 😊
Är ensamstående

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blue Flower Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards