finskaflikkan

Alla inlägg den 10 december 2012

Av Kattis - 10 december 2012 08:15

Känns underbart att bo i Norrland!   

Redan första gången jag kom hit på intervju kände jag mig hemma. 

Och dom som känner mig vet att jag haft en del ångestproblematik speciellt efter min dotters bortgång, är som nu bortblåst! 

Jag har inte på över 1vecka snart 2veckor behövt ta atarax som är mina lugnande som jag tagit vid behov annars.      

Har även haft theralen vid insomning och inte ens dom har jag behövt ta en endaste gång på 2veckor!   *pepparpeppar*


Jobbet är lugnt och skönt. En del nya saker att lära sig men de får ta den tid det tar! 


Vi har ansökt om dagisplats åt Colin iaf, dock tar de minst 4månader innan han kanske får en plats. Kan t.om bli först efter sommaren. Men vi resonerade som så att ofta går ju gruppen på dagiset i samma klass i skolan och för att Colin överhuvudtaget ska få en chans att komma in i gruppen är de bra att börja redan på dagiset.   

Och då kan även Håkan söka jobb sen i området Boden och Luleå. 


Vi va ute och promenerade igår och fasen va ovant de känns att se skyltar med texten LULEÅ, JOKKMOKK, ÄLVSBYN, PITEÅ m.m.m.m Hahaha.. rätt ovant! Och lite overkligt.   


Jahaja.. Idag på schemat står de INGENTING... är ledig. Sköööönt. Hinna umgås med grabbarna ett tag! 

Annars är de jobb som gäller tis, ons, tors och fre 8-16. 

Ledig i helgen. 

Fredag är de julbord med jobbet. Jag, H och C är bjudna dit och vi ska dit och käka go mat och umgås och lära känna nya människor. Ska bli kul!!!   


Nähä.. Om jag ska ta och sätta fart nu... Kartonger lär fraktas från bussgods! Sen lär jag förbi centrum och hämta leksaker till Colin. 


Tjing tjong 



Bloggdesign av yrlaklara.se ©

Presentation


19/2-18 är den första dagen i mitt nya liv. Tillsammans med Itrim så ska jag både bli hälsosammare och hitta min motivation till att träna och ändra de gamla vanorna. :-)
Att jag blir smalare på köpet är inte direkt fy &skam. 😊
Är ensamstående

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blue Flower Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards