finskaflikkan

Alla inlägg under april 2016

Av Kattis - 7 april 2016 06:51

Mira har fått gunga för första gången i sitt liv <3 och oj vad hon tyckte om det :-D skrattade och log och va helt i extas :-)
Fina fina lillpups <3

Av Kattis - 6 april 2016 07:39

Usch va jobbigt igår.. Va till Satus och Tonys lägh. Plocka in alla Williams grejer in i deras sovrum. Tog fram det som ska vara i kistan. <3 Satte mig ner i deras soffa och skrev ett brev till William. Såg knappt vad jag skrev pga alla tårar som rann.. <3
Hela situationen är bara så fruktansvärt fel. Varför skulle du dö?! Fina William. <3

Begravningen är iaf den 14/4-2016 kl.14 i finska kyrkan. Jordsättningen är på skogskyrkogården kl.16 <3

Av Kattis - 5 april 2016 07:05

Så här glad är man kl6:45 på en tisdag morgon. :-) <3
Fina lilla hjärtat. Så go, fin och helt underbar :-D

Av Kattis - 4 april 2016 07:34

Satu och Colin sparkade boll igår. <3 gungade, handla choklad och bara va. Gjorde nog gott för själen. <3

Av Kattis - 3 april 2016 12:40

Något pluggande vart de inte igår :-o :-/ helskotta!
Under tiden vi hade tvättstuga, färga vi mitt hår, lagade mat, tog hand om barnen, va på promenad, hämta grejer i Satus lägh och kasta sopor m.m När alla barnen somnat runt 22 så va vi andra så pass slut så vi la oss också. Fanns inte en chans att jag pallat läsa!!

Idag tog jag och Colin pendeln mot stan och åkte till min pappa. Träffat M och T. <3 Och Kramats med S och T <3 S fick världens finaste halsband med en ängel på med texten, William Heiskanen på ena sidan och Förevigt älskad på andra sidan <3
Så vackert. Och snällt av S kompis. <3

Jag ska laga mat här hos pappa. Blir kyckling, currysås och ris eller makaroner. Får så ont i magen av ris så får se sen vad de blir när de är dags. Men mest troligtvis makaroner. :-) gottgotti gottgott ;-)

Av Kattis - 3 april 2016 09:20

Är bra ibland! :-) syftar då på mitt hår om de nu inte märktes ;-)
Känner mig iaf super duper nöjd :-D

Av Kattis - 2 april 2016 13:13

Nu har vi varit i Nynäshamn idag och kollat efter vårjacka till Mira. Och tillslut hitta jag en. Samt så söta ballerina skor till så jag va tvungen att köpa dom :-D
HelloKitty jacka och HelloKitty skor. Satt som en smäck på lilla prinsessan :-) <3 och 80 spänn totalt. Älskar secondhand!

Va även och handla på kicks, Coop, gatukök (vart en hamburgare) och så köpte H sig ett par kalla.

Gick runt även i kanske 1 timme knappt. Gamla hemtrakter ju. :-) fint samtidigt som de va jobbigt.

Men men... Nu är vi hemma hos Johanna igen. 16-19 är de tvättstugan som gäller. Resten av dagen blir de lugnt blandat med plugg. Lär idag göra iaf första uppgiften i samhällskunskap. :-)

Av Kattis - 2 april 2016 06:02

Alltså mammas vegetariska lasagne igår.. Herregud va god den var'!!!!! :-o :-D
Har iaf skrivit upp recept på främst såsen för det där kmr jag garanterat göra igen!!!! Nam!!!!
Lasagneplattor givetvis, varvade med tomatsås som hon haft i champinjoner, bananschalottenlök, vitlök, grönsaksbuljong, salt&peppar, matlagningsgrädde, så hade hon även färska tomater i lasagnen, fetaost och babyspenat :-) in i ugn på 200g tills de är klart, ca 30-40min.
Mer behövs verkligen inte!!! Naminami! :-D

Bloggdesign av yrlaklara.se ©

Presentation


19/2-18 är den första dagen i mitt nya liv. Tillsammans med Itrim så ska jag både bli hälsosammare och hitta min motivation till att träna och ändra de gamla vanorna. :-)
Att jag blir smalare på köpet är inte direkt fy &skam. 😊
Är ensamstående

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blue Flower Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards