finskaflikkan

Alla inlägg den 2 november 2016

Av Kattis - 2 november 2016 05:21

Känner mig så glad :-)
Halvvägs till körkortet typ :-D
Halkbanan va kul! Va på gillingebanan of course och vi va ett gäng på 8pers som fick köra 6ggr per person. 2 ggr på strävt underlag där kravet va att minst köra 70km/h och sen tvärnita. Jag körde 72km/h och 83km/h.
Nästa gång var vid halt väglag. Och då var de inga krav på hastighet. Första gången körde jag 59km/h och andra 68km/h.
Tredje gången skulle vi väja för en "älg" på halt väglag och tvärnita vid ett speciellt ställe och försöka styra samtidigt och hade inga krav där heller på hur fort man körde. Men körde första gången 46km/h. Och älgen dog faktiskt. Andra gången va de 39km/h och då klarade sig älgen :-)

Obehagligt att se hur mkt längre bromssträckan vart vid halt väglag! :-o vid 68km så hamnade jag typ 70-80m istället för 30 vid strävt. Helt sjukt. Men en väldigt nyttig och bra upplevelse.
Och vikten av att ha bra däck på bilen! Jätteviktigt!!!

Idag blir en jobbig dag! Ska jobba 7-21:30 och finns de plats på jobbet sover jag där till imorgon. Jobbar 7-15 imorgon. Åker jag är jag hemma 22:20 och de tar iaf minst 1 timme innan man ens hunnit varva ner och de är.inte ens säkert att jag somnar i tid heller och så ringer väckarklockan vid 04:40 blir inte många timmars sömn alls! Så bättre att få 1-2 timmars längre sömn om jag kan sova på jobbet :-)

Fredag, lördag och söndag är jag ledig. På fredag sa jag köra 2 körlektioner från 07:35 till 08:25 så paus till 9:45 då jag kör anda gången. :-)

På lördag ska vi ta oss till skogskyrkogården och tända ljus hos Nicole och William ??
Gärna åka dit vid mörkret så man få är se de vackra ljushavet där. <3
Lär även plugga till Religionprovet som är i nästa vecka tror jag. :-/
Och så plugga matte! :-/
Inte kul. Hatar matte!!! Verkligen med betoning HATAR!!!!

Inskolningen på dagis för Mira är klar denna veckan. Men måste säga att ja är grymt missnöjd med dagiset. Personalen är inte tillmötesgående överhuvudtaget och verkar stressade och okunniga.
Nej.. Så beroende på hur de känns på fredag så får vi se hur de blir och om jag ska byta dagis.

Nej de får va alltförjust nu. ;-)

Bloggdesign av yrlaklara.se ©

Presentation


19/2-18 är den första dagen i mitt nya liv. Tillsammans med Itrim så ska jag både bli hälsosammare och hitta min motivation till att träna och ändra de gamla vanorna. :-)
Att jag blir smalare på köpet är inte direkt fy &skam. 😊
Är ensamstående

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blue Flower Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards