finskaflikkan

Alla inlägg den 29 januari 2013

Av Kattis - 29 januari 2013 08:26

FYFAN vad jag hatar Hällefors Vårdcentral!!!!!!!!!!!   

Min syrra kom på den briljanta idén att ringa dit och fråga vad som stog på den senaste EKG:t som togs i september. 

En ssk ringer 10min sent och jag förklarar vad de e jag vill osv. Varpå HON (som jag avskyr mest av alla ssk på den Vc) svarar att han kan ringa dig tidigast på måndag den 4/2... 

Jaha så du kan inte alls se vad som står? För de står högst upp på EKG:t nämligen ungefär vid mitten.. 

Och de ska stå ganska ordagrant... Indikerar på vänsterkammaren är förstorad fast med läkarspråk dock. Som jag inte kan återge... Och så står med stora bokstäver INFARKT kan föreligga,  direkt efter. 


Varpå jag kmr på att alla ssk/läk som aldrig träffat mig och aldrig sett mina ekg förut alltid blivit oroliga?! Alltså måste de ju betyda att de stått så alltid? Efts senaste gången jag åkte in akut med snabb puls trots extra betablockerare så blev ssk som tog emot mig väldigt orolig och jag hamna i akutrummet och fick nitro sprayat under tungan?! Vilket jag blev sämre av dock!       


MIn hjärna går verkligen på högvarv just nu! Och att behöva vänta en hel fucking vecka för idiot C på Vc inte kunde säga vad som stog på (för jag vet ju inte om DU är DU liksom... nähä.. Måntro om jag är tomten?


Ja jag är irriterad. Men nu blåsa bort sura minen... Spela på king... ta de lugnt helt ENSAM hemma (C och H på dagis) och bara slappa och va.   


Bloggdesign av yrlaklara.se ©

Presentation


19/2-18 är den första dagen i mitt nya liv. Tillsammans med Itrim så ska jag både bli hälsosammare och hitta min motivation till att träna och ändra de gamla vanorna. :-)
Att jag blir smalare på köpet är inte direkt fy &skam. 😊
Är ensamstående

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blue Flower Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards