finskaflikkan

Alla inlägg under maj 2015

Av Kattis - 7 maj 2015 06:04

Och så ny vecka. Tycker den här sista veckan gått riktigt långsamt av nån anledning..
Men men.. :-)
Lillflisan är så saknad och efterlängtad nu. Vill bara att vi ska komma till Vecka 37+0 så man kan önska sig att de Får sätts igång :-)

Av Kattis - 6 maj 2015 20:20

Åh så har jag bakat lite tekakor nu också. :-D mumma!!!! Äta ljummen med smör, ost och svartvinbärsgele o så en kopp te. Lyx för gravida mig!! :-) <3
Och så ska jag o H göra en räkmacka och en köttbullsmacka till kvällsgotta :-)
C ville inte alls ha nu ikväll, plutten <3

Av Kattis - 6 maj 2015 16:59

Min lilla dotter va såååååå sugen på kanelbullar så jag va ju tvungen att baka ett par stycken. :-)
Och har stoppat i mig 2,5 nu :-D så gott! Och de tyckte lilln med för jädrans va hon sparkar och rulla är runt nu. :-D <3 ;-)

Av Kattis - 6 maj 2015 04:11

Idag har 75% av graviditeten gått. Och de är 70 dgr kvar till Bf. :-) <3

Av Kattis - 5 maj 2015 17:10

Idag har vi städat som bara den här hemma. Jag har diskat, vikt in tvätt och tvättat och hängt upp tvätt. Dammat lite och så. Bäddat rent i vår säng och C:s säng. Håkan dammsög och moppa och gjorde de tyngre arbetet. :-)
Är så rent och fint hemma så jag knappt vågar röra mig.. Haha. :-p
Gått igenom högar med papper och skräp och massa annat också.
Gått upp med saker i vind, kastat skräp och ordnat med viktiga samtal.

Ska strax laga middag också, brun köttfärssås och pasta. Vad så sugen ååh de så måste ha de idag trots att vi åt köttfärssås häromdagen :-p fast då va de tomatbaserad sådan. :-)

Och så har vi badat hela familjen (inte samtidigt!) så ska bli gött och gå lägga sig i tid ren i renbäddad säng. :-) <3

Är även extremt sugen på att bädda lillans säng, men de är nåt som tar emot där så väntar ett tag till faktiskt.
Har ju ändå tvättat rent alla kläder och vikt in i skåp :-)
Fast vill så gärna boa.. Haha.. Men men.. Hinner nog de senare.

Hennes säng måste ändå skrubbas och tvättas av! Hade även tänkt måla den vit, men tror jag faktiskt struntar i de.
Tror jag bara ska lacka den för trät är grymt fin och de är ordentlig trä, väger som bly. Så vill inte förstöra de med att måla med färg. :-)
Hoppas bara de finns lack som inte är farlig på nå vis för barn! Måste kollas upp snart, för tänkte göra de denna veckan Isf. :-)

Och längtar som en tok till onsdag nästa vecka!!!!!!!!!!!! Vill ha onsdag pronto då vi ska på tul igen och träffa överläkaren :-D
Hoppas så innerligt av hela mitt hjärta att vi får ett datum där och då! :-)

Men nu ska jag fortsätta se på förlossninsprogram, är ett sätt för mig att mentalt förberedas för de som ska komma :-)

Den här tog jag den 28/10-2014 på Piteå sjukhus efter karpaltunnelsyndromoperationen.. Vet inte varför jag kom att tänka på de där och då men plussade gjorde jag och snart är vår tredje skatt här. <3

Av Kattis - 4 maj 2015 19:05

Fy vad humöret växlat på mig likt en berg och dalbana.. Antingen har jag varit glad och lycklig för att i nästa gråta för att sen bli skit arg för inget för att sen va glad igen...
Fan inte kul..

Dessutom varit jättesugen på cola och butterkaka så H fick köpa det idag. Haha! Och nu känns de bra. ;-)

Får hoppas morgondagen är bättreför humöret! Natti

(bild på magen liggandes. Bulan är bebis huvud) :-) <3

Av Kattis - 4 maj 2015 15:00

Vår lilla bebis fick såååååå söta och fina kläder av min syrra S. :-D <3
Vår lilljänta kommer bara världens finaste :-D
Fy så jag längtar ihjäl mig... :-)

Av Kattis - 3 maj 2015 15:46

Kollat på förlossninsprogram på datorn och jäklar i min låda vad man grinat!!! :-)
Mest glädje tårar då efts jag vet känslan hur underbart de är när man får bebis upp på bröstet och hör de där världens bästa skriket som.finns :-)
Men lite också för smärtan.. Vissa hade ju sån panik så man satt och tugga på naglarna... Hua.. Ska jag verkligen gå igenom de där en tredje gång... Hur dum får man va egentligen? Höhö... Men som tur är så vet man ju att smärtan är övergående dessutom får du världens finaste bebis som tack för all smärta man går igenom. :-) och de är så himla värt!!! :-)

Längtar ännu massor mer efter vår lilla. <3

Bloggdesign av yrlaklara.se ©

Presentation


19/2-18 är den första dagen i mitt nya liv. Tillsammans med Itrim så ska jag både bli hälsosammare och hitta min motivation till att träna och ändra de gamla vanorna. :-)
Att jag blir smalare på köpet är inte direkt fy &skam. 😊
Är ensamstående

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blue Flower Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards