finskaflikkan

Alla inlägg den 21 oktober 2012

Av Kattis - 21 oktober 2012 15:07

Nu är vi hemma efter en skön, mysig helg i Nyköping med finaste Eva, A och deras 3 små hjärtan.   

I fredags så fixade Eva potatisgratäng, fyllda lövbiffar. MUUUUMS så gott de va!   

På kvällningen tog vi lite cider och en drink eller två och hade de riktigt mysigt! Grät om vartannat och kramades säkert hundra gånger. Va helt underbart att få umgås med en "likasinnad" som faktiskt VET hur de ÄR att förlora sitt barn. Dessutom har nu E och A förlorat sitt tredje   Och jag kan inte ens föreställa mig... Smärtan förstår jag! Den har jag oxå i mig.

Men 3 fina änglar????? Usch! INTE rättvist nånstans överhuvudtaget!


(läste en artikel om nån kvinna på tåget idag som fått flera missfall och hade förlorat barn m.m Hon sa att gud har sin mening med detta?!?!) Och det blir JAG förbannad på! De finns då FAN INGEN mening med att barn ska dö! INGEN ALLS!

Och den som säger nåt annat kan faktiskt stoppa upp de där de är mörkt!


Anyway....

Vi lade oss hyfsat i tid runt 00-01 nångång. Vakna kanske 8-8.30 nångång. Då va redan alla andra vakna förutom jag...   

Blev lite kaffe, frukost, sen tog vi på alla barnen ytterkläder, regnkläder sen gick vi ut på gårn.

Så handla vi lite.

Idag hade jag tänkt nämligen att laga mat.     

Och de blev pasta, fläskfilé, paprika och smaksatt creme fraishe (rostadvitlök/timjan). Och de smakade käften behändigt minsann!   

Dock hade jag ingen matlust faktiskt. Men men...

På kvällen såg vi på filmer , åt kex med ost och bara va. Slappa. Prata. Hänga.

Helt underbart faktiskt, och de kändes skönt med miljöombyte!

Tack för denna fina helgen Eva!   

Bloggdesign av yrlaklara.se ©

Presentation


19/2-18 är den första dagen i mitt nya liv. Tillsammans med Itrim så ska jag både bli hälsosammare och hitta min motivation till att träna och ändra de gamla vanorna. :-)
Att jag blir smalare på köpet är inte direkt fy &skam. 😊
Är ensamstående

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blue Flower Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards