finskaflikkan

Alla inlägg under februari 2015

Av Kattis - 24 februari 2015 07:40

Som vanligt vaknar C runt 5 på morgonen.
Så har hunnit dricka 3 koppar kaffe, ätit frukost, surfat ett tag, skrivit en lista med frågor till min bm jag har tid till kl.11
Har tid först till min kurator kl.9.45, som tur är de på samma Vc där min bm jobbar :-) ?

Tar en längre omväg hem så får jag Min dagliga promenad också. :-)

Av Kattis - 23 februari 2015 16:44

Bra dag idag! :-)
Vikt in massa tvätt.
Tvättat och hängt upp 4 maskiner med tvätt. En femte på G.
Fixat lunch.
Varit på promenad och sen handlat.
Städat hemma. Diskat.
Köpt en annan vagn :-D
Sålt den första jag köpte. Haha! :-p

Kollar nu på dh och slappar i sängen. Funderar på att bada när sista maskinen är klar. Sen fixa nå lättare kvällsmat och nanna. Typ. :-)

Även börjat fundera på om jag ska till sthlm med C i mars innan de blir allt för tungt och hälsa på familjen och speciellt Nicole. <3
Fast ja vi får se.
Är rätt dyrt att åka dit faktiskt. Minst 1200:- tor blir de.. Oxh ibland nga hundralappar mer. Sen ska man ju ha fickpengar där också. Och vi har INGET bebis klart förutom vagnen typ.
Ja tåls att funderas på Iaf. :-)

Av Kattis - 23 februari 2015 09:10

Måndag, ny vecka. Soligt ute, halvgrått inne. Typ.
Önskade så att tiden gick snabbare men den gör inte de. :-/
Jag längtar ihjäl mig efter Mirabebis så de gör ont... Försöker sysselsätta mig och grabben flera ggr om dagen med utevistelse, städning, jag läser, kollar serier, läser idiotiska trådar på fl och fb (ej Facebook), Facebookar också såklart en del.. Lagar mat en del och bakar Tillsammans med Colin.
C gillar mer och mer att hjälpa till med mat&bak :-D <3
Vi gör hemläxor och kollar på massa saker till lillan vi kan börja köpa i maj/juni.
Ändå känns en dag som fem dagar. Skittrist.
När jag vänta Colin gick tiden också hyfsat sakta, fast inte som nu, dessutom va allt nytt och häftigt och vi va exalterade.
När jag vänta Nicole så gick allt i raketfart hann typ plussa så va hon ute 2 veckor senare. Typ. Och då hade jag en 2åring att ta hand om, jobbade för fullt och mitt liv var som bäst då!

Nu efter allt man har i bagaget som bidrar till ens oro, man känner efter ofta efter bebis och känner jag inte henne på länge vilket är normalt i v.20 lyssnar jag med dopplern. Det tar på en psykiskt.
Nåt så enormt.
Tänk om man kunde trolla tiden till början av juli.

Men men.. Får istället hitta på nåt med familjen. Tror vi går ut igen strax, kanske biblan med C. Vi får se. :-)

Ha en fortsatt fin måndag!

Av Kattis - 22 februari 2015 09:40

Va en bra dag igår. Lugnt och skönt. H köpte 3 plagg till, till Mira. <3

Åt tacos till middag, som säkert halva Sverige :-p men fy Fabian så gott de va!!!! Åt så jag dog och så lite till. Haha... :-)
Åt även lite nu till frukost :-D

Skulle haft chips och godis kväll igår till mellon men va för mätt och trött så jag gick o la mig o somnade ganska snabbt. :-) likaså Colin och Håkan.

Idag ska de väl inte göras så mkt heller mer än att käka, se på tv och slappa. Kanske ha godiskväll ikväll istället. Får.se. :-)
Efts jag nu allt som allt blivit tillbakaflyttad 6dagar så är förra magbilden faktiskt från v.18-19 nåt sånt.
Så nu kommer en från v.20 :-)

Av Kattis - 21 februari 2015 06:19

I torsdags kastrerades vår honkatt Astrid. Och de verkar ha gått bra. Igår fick vi komma in på stängd tid på veterinären en.snabbis för hon Andades lite häftigt och tungan va ute, hon flåsade.
Men de va inget allvarligare mer än att hon är smärtpåverkad, så vi fick recept på smärtstillande hon ska få i 5 dagar nu, en gång om dagen.
Lillhjärtat. Hon är min räddande katt, änglakatt eller vad man ska säga för jag skaffade henne nån månad efter Nicole dog. Och Astrid har varit ett så stort stöd för mig. :-)
Hon ligger just nu hos mig och spinner så högt och verkar må riktigt bra. Hoppas det går bra nu att läka för henne. <3

Av Kattis - 20 februari 2015 12:15

Älsklingen köpte första setet med kläder till lillan igår. :-) <3
Vart helt överlycklig och även påmind om hur små bebisar är.
Längtar efter henne så mycket nu så de nästan gör ont. :-) tur vi börjar gå mot ljusare tider och varmare väder, föe de betyder att sommarn snart är här och även vår dotter. <3

Av Kattis - 18 februari 2015 18:12

En frisk bebis, som vinkade och pilla sig i ansiktet <3 och de är en tjej, en till liten prinsessa <3 :-D
Är helt i extas.. Iiihhh
Nytt Bf 15/7 och är alltså tillbakaflyttad till 18+6 istället för 19+1. :-)
Så lycklig och glad :-D

Av Kattis - 18 februari 2015 09:43

Äntligen!!!! Är dagen här då vi förhoppningsvis kommer till "andra sidan" efter ett bra rul. :-)
Som vi väntat och väntar än efts tiden är så sent, kl.16.00 Men den som väntar på nåt gott..



Väntar alltid för länge eller hur var de nu? :-p

Bloggdesign av yrlaklara.se ©

Presentation


19/2-18 är den första dagen i mitt nya liv. Tillsammans med Itrim så ska jag både bli hälsosammare och hitta min motivation till att träna och ändra de gamla vanorna. :-)
Att jag blir smalare på köpet är inte direkt fy &skam. 😊
Är ensamstående

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blue Flower Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards