finskaflikkan

Alla inlägg den 8 juni 2015

Av Kattis - 8 juni 2015 15:47

Varit en relativt lugn dag. Handlat med liten C, ja han är.liten i mina ögon fortfarande :-) Min lille bebis. ;-)
Iaf så handla jag varor så vi kunde göra en till lasagne :-D mums. Så nu har vi käkat det till tidig middag. <3 Colin ville dock inte ha de. Utan han åt.en veggie panpizza.. Och så har han ätit persika och körsbär ttill efterrätt :-)
Det är väldigt få saker han äter nu för tiden.. :-/ fiskpinnar (som tack och lov går att variera) , köpeköttbullar (han vägrar hemgjorda!!), broccoli, nästan all frukt och bär går bra. Potatis och mos går bra, samt flingor, filmjölk, mjölk, yoghurt, sylt, viss smörgås (oftast bara polarkaka eller rågkusar), som pålägg äter han bara förutom smör, senap, ketchup, lördagskorv.. Allt annat ratar han.. Vissa grönsaker kan gå bra.. Tex gurka eller paprika. :-) men de beror på vad han är sugen på. Förrförra veckan åt han mest bara fisk och broccoli... Förra veckan har de varit bara panpizza som duger.. Han kan ju äta annat också men de är mer sällan.. Och jag får vara glad om han äter annat. Som imorse åt han polarkaka, ja hade på skagenost och jäklar va han åt. 4 såna där runda kakor. :-) men om jag känner mitt barn rätt, vilket jag vet att jag gör kmr han inte äta av det imorn för de är äckligt. Osten alltså.

Och allt ska vara på ett speciellt sätt. Mitt hjärta. Han har varit så matglad förut (åt ALLT) med råge men inte längre..

Men får vara glad så länge han äter så vi köper alltid de han vill för annars blir de inget alls <3 och han äter tills han är mätt då vilket ibland kan vara massor. <3 vår duktiga stora lilla kille.

Av Kattis - 8 juni 2015 08:28

Vilken underbar morgon. :-) vaknar verkligen på rätt sida idag. :-D H jobbar och gick iväg runt 6.15 och jag gick upp och satte på kaffe, fixa fram med frukost till mig Och C och sen smög jag in till han för att försiktigt väcka han :-) och han vart såååååå glad min son <3 skulle upp genast och åt 4(!!!!) mackor med skagenost på och ett glas oboy till. Och så till "efterrätt" tog vi en varsin liten skål med aprikoskräm med mjölk :-)
Sen har vi bara legat i soffan under filt och kollat på barnfilm och vaknat till lite mer. :-D

Strax ska vi iväg till mvc för att få veta hur vi ska göra med mitt blodsocker.. Lite nervös för de.. Men men.. Dom har koll så egentligen borde jag inte va de.. ;-)

Dessutom fick en tjej som hade bf tre dagar före mig (12/7) jag har 15/7, sin lilla bebis inatt :-D man blev ju inte alls lite avis.. ;-) vill ju också ha vår lilla sessa :-D grattis till er i massor! <3

Hoppas ni andra hade en lika fin start på den nya veckan och måndagen som vi. :-) <3

Bloggdesign av yrlaklara.se ©

Presentation


19/2-18 är den första dagen i mitt nya liv. Tillsammans med Itrim så ska jag både bli hälsosammare och hitta min motivation till att träna och ändra de gamla vanorna. :-)
Att jag blir smalare på köpet är inte direkt fy &skam. 😊
Är ensamstående

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blue Flower Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards