finskaflikkan

Alla inlägg den 9 juni 2015

Av Kattis - 9 juni 2015 15:17

Varit på tul idag samt lite planering osv med överläkaren på specmvc.
Allt såg bra ut på ul, normalt med fostervatten, bra flöde i navelsträngen men hon ligger i säte än, så den 22/6 kl.8.30 ska jag infinna mig på specen för vändningsförsök. Förhoppningsvis har hon dock vänt sig själv fram till dess!!!!!! :-) är nämligen supernojig för vändningsförsöket.. Hua..
Och beroende på hur de går där och då så bestämmer vi om de blir igångsättning eller snitt.
Snitt om vändningsförsöket ej lyckas av nån anledning :-( vilket jag är livrädd för.
Men hellre snitt än sätesförlossning!!
Igångsättning blir de om de lyckas och hon håller sig förstås kvar med huvet nere..
Bara hoppas hoppas hoppas av hela våra hjärtan att de kommer gå bra. Vill föda normalt!! Så be till dom högre makterna eller nåt :-)
Och så får jag ett datum för igångsättning/snitt där och då den 22/6 :-)
Är liksom bara 13 dagar dit :-D helt underbart att de är så nära. Att vi är i mål snart. :-) heja bebis och mig! :-)

Sf-mått: 35 i vecka 35
Hjärtljud: pendlar mellan 140-155 mellan gångerna.
Totalt Viktuppgång: 5kg, pendlar mellan 4-5kg nu. :-)
Hb: 110 sjunkit från 121 på en vecka..
Blt: 120/80

Slipper insulin, men ska hålla koll på sockret med hjälp av mätaren hemma, så om drygt 1,5vecka ska jag göra en till bs-kurva och ser den bra ut också så slipper jag hålla koll på de dom sista två veckorna. :-D men de bästa va ju att slippa insulin! Tjohoo :-D

Lillan beräknas väga ca 2700gram idag och vid förlossningen ca. 3600gram. Mao normalstor :-D <3
Min lilla plutt <3

Snart är vi i mål. Ååååh va vi alla tre längtar ihjäl oss. Märks på Colin också nu för varje dag nästan frågar han om bebis kommit.. Haha :-) gosungen min <3

Är närbild på hennes näsa och mun underifrån typ... Sjukt dålig kvalitet och dessutom sa läkaren att de va svårt att få en bra bild då hon ligger djupt in i magen och gömde sig... :-) <3

Bloggdesign av yrlaklara.se ©

Presentation


19/2-18 är den första dagen i mitt nya liv. Tillsammans med Itrim så ska jag både bli hälsosammare och hitta min motivation till att träna och ändra de gamla vanorna. :-)
Att jag blir smalare på köpet är inte direkt fy &skam. 😊
Är ensamstående

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blue Flower Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards