finskaflikkan

Alla inlägg under juni 2015

Av Kattis - 18 juni 2015 05:33

Idag :-)
De går framåt och snart är vi i mål! :-D

Av Kattis - 17 juni 2015 18:38

Sonen stog för middagen idag, blev ingen gryta utan vart istället färskpotatis, kotletter och hemgjord brunsås :-D mums!!!!
Och mästerkocken Colin står här och smakar av såsen! :-)

Och helt apropå annat......
Precis innan jag ska lägga ner kotletterna i stekpannan så vill grabben lukta på dom :-D och utbrister, och fy de luktar svin. :'D hahahahaha.. Lät så kul när han sa det och han hade ju rätt om va de va sorts kött också.. Hahaha :-)
Sötongen <3

Av Kattis - 17 juni 2015 15:24

Då har vi varit ute idag jag och Colin. :-)
Tog min färdtjänst till H:s jobb och lämna av snus där som han glömt, sen gick vi till en lekpark och va där ett tag.. Hade med matsäck eller... Ja plättar, russin, chokladknappar och apelsinsaft :-)

Colin gungade en pyttestund och åkte rutschkana en gång, sen jaga han mest flugor och sprang ifrån dom också :-p såg rätt skojigt ut.. Haha.. :-)


Ca en timme efter vi kom dit Började det småregna såklart så då ringde vi taxi ? hem.
Under tiden vi vänta på taxin så fick C för sig att stoppa sin gosis koffa under tröjan så han fick lika stor mage som jag :-D

Busisen :-D <3
Nu är vi hemma och trötta och ligger i soffa båda två helt utslagna.. :-p

När H kommer hem så blir de och fixa köttgryta till middag som blir klar rätt sent tyvärr.. Men ja.. Får lov att gå ändå. :-)

Annars blir de nog bara nån serie/tv och slappa... :-)

Av Kattis - 16 juni 2015 15:19

Varit en lugn och skön dag. Haft hembesök av LSS.
Plockat och städat lite, spelat spel med Colin, ätit gott och sett på film, badat.
Fikat och bara varit. :-)
Riktigt najs tisdag faktiskt. Och blir än trevligare då H kmr hem för då ska jag lägga mig och sova.. Eller ja tänkte läsa bok tills jag somnar.. :-)
Är så sjukligt trött just nu..

Men i de stora hela en finfin dag! :-)

Av Kattis - 15 juni 2015 19:27

Usch och fy vilken dag. :-/
Regnat en hel del, grått och blåsigt.
En av katterna Ozzy, vart hel konstig så pass illa att jag tog han till veterinären utan att ringa. Tack och lov hade dom inte hunnit gå hem för dagen än. <3 verkar inte va allvarligt iaf för nu ligger han och sover så gott. Fy så jag gråtit av rädsla för att han skulle dö. :-(
Kändes verkligen som de..
Han får va utan mat nu till imornbitti, bara ha friskt vatten framme, köpt paraffinolja som vi gett också.. Och skulle de god förbjude bli värre så är gammelstad djursjukhus som gäller. :-(
Hoppas verkligen inte de blir så pass illa.. Hatar när djuren mår dåligt!!!!

Och lilla Ozzy har kommit fram till mig och spunnit massor och tryckt huvet sitt på mina händer. <3 gosekissen <3

Nu är jag helt slut efter idag. Trots att de knappt hänt nå.. Hua..

Blir sova nu framför dumburken..

Av Kattis - 15 juni 2015 12:41

Bm-besök idag gick bra.
Blt: 125/80
Bv: 116
Socker: 4,4
Hjärtljud: 150
Sf-mått: 36

Troligtvis har lillan lagt sig ner med huvet, men de är inte helt säkert, får jag ju veta till 100% nästa måndag. :-)
Men magen har iaf sjunkit på mig som de verkar. :-)

Av Kattis - 14 juni 2015 08:34

Solen skiner, himlen är blå, allt är bra och jag är så glad. :-)
Läser av bloggar, kollar nyheter, har en stor kaffe i hand och skulle bara kunna skrika av glädje :-p ;-)

Och så vill jag passa på att gratta J och J för sin jättefina prins som föddes igår... Och mormor L också. <3 :-)

Samt J och T som fick en jättefin liten tjej för ett par dgr sen. :-) är inte alls avis ;-)

Längtar så in i norden efter vår egna lilla skrutt nu <3 :-)

Av Kattis - 13 juni 2015 17:17

Utöver den underbara morgonen med frukost på sängen av mina älsklingar så har dagen varit hur bra som helst. :-)
Satt upp tavlor, tyvärr tog både spik och plugg slut så får köpa nya till veckan och fortsätta nästa helg. Då ska lite hyllor och ljusstakar upp på väggarna också utöver resterande tavlor.
Bytt gardiner i alla rum har vi gjort, C fick dammsuga igen :-D och så har vi diskat, inne på andra maskinen med tvätt och lär bli minst 1-2till :-)
Suttit ute på balkongen och lapat sol :-) <3 spelat tv-spel och haft tv:n avstängd och bara umgåtts.
Så mysigt.
Ska strax in på datorn och beställa hem presenter till Colin som är tänkt han ska få av lillasyster sin när vi kmr hem från BB :-) och så ska jag beställa lampor till v-rummet från bauhaus, jättefina plafonder som jag hittat tack vare ena syrran :-D

Och så blir de kyckling till middag, vitlöksbaguetter, tzatziki m.m :-)

Bloggdesign av yrlaklara.se ©

Presentation


19/2-18 är den första dagen i mitt nya liv. Tillsammans med Itrim så ska jag både bli hälsosammare och hitta min motivation till att träna och ändra de gamla vanorna. :-)
Att jag blir smalare på köpet är inte direkt fy &skam. 😊
Är ensamstående

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blue Flower Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards