finskaflikkan

Alla inlägg den 30 april 2015

Av Kattis - 30 april 2015 19:26

Varit en lugn och skön dag trots allt. Gråtit lite smått, varit så överlycklig och är än såklart för vårt mirakel i magen. <3
Tvättat 1maskin med bebiskläder, 1 med vår tvätt och en med sängkläder. Fått hem madrass till spjälsängen och lakan och en gallerfilt från babydan som jag tänkte ha i vagnen nu i sommar. :-)
Och så kläder igen som jag köpt av en tjej i min gravidgrupp och jag kan nog helt ärligt säga att vår lilla tjej har kläder så de räcker tills hon blir en 4-6mån beroende på hennes storlek :-) <3

Badat nu ikväll, haft hårinpackning i håret, haft på en sån där peel of mask i ansiktet och bara tagit hand om mig själv. :-)
Behövs d med ibland.

Nu blir de lite true blood, hemgjorda hamburgare och sen blir de nog sängen är helt slut faktiskt fastän än jag knappt gjort nå. :-)

Av Kattis - 30 april 2015 07:37

Idag är en extra jobbig dag.
Är årsdag nämligen.
4år sen det hemskaste i mitt liv hände.
Det man inte ens önskar sin värsta fiende. Vi hittade vår lilla dotter död. :-(

Vakna i panik tidigt den morgonen och undra varför hon inte vaknat som hon skulle på natten för sitt mål mat. Vilket hon gjorde runt 3-4.
Och jag vaknar 6-6.30 nånting och ser ju direkt på henne att hon inte lever. Läpparna va blå och hon såg inte normal ut.. Ja man såg att hon va död... :-(
Och den där paniken man kände som vällde upp i en och ruska om en totalt.. Fyfan..

Håkan ringde Iaf ambulans som va där jäkligt fort. Minns att jag springer runt i lägenheten och har panik och undrar vad jag ska göra med Colin.. Som tur är, är min pappa där på två röda och tar C <3

Nicole åker in till Astrid Lindgrens med helikopter och jag och H får åka in med bil med blåljus.. Har väldigt mkt minnesluckor..
Minns inte allt som sas eller gjordes.
Men de jag minns starkt är att jag Och Håkan sitter i ett litet anhörigrum på sjukhuset.
Och läkaren kommer in där och säger dom värsta orden, den hemskaste meningen i mitt liv jag har hört nånsin.
Nämligen att tyvärr, hon klarar sig inte. Vi har gjort allt vi kan... För ändå trots att allt såg mörkt ut fanns ju en liten liten strimma av hopp att hon skulle vakna upp igen efter upplivningsförsöken.. Men nä.. <3
Och de va där och då allt bara rasade sönder och samman.
Vi insåg att de va kört. Hon skulle inte vakna igen. :'(

Du är så saknad och älskad lilla hjärtat så de gör ont. <3
Och i sommar när din lillasyster föds så ska vi ber och hälsa på dig så du får träffa henne <3
Vaka över dina fina syskon. <3

Sov gott älskade pumpaboo <3

Av Kattis - 30 april 2015 07:21

Ett till delmål är avklarad. :-)
Nämligen att komma till v.30 känns stort och underbart. :-)
Nästa delmål är 13/5 då jag ska träffa överläkaren.
Därefter Den 28/5 då jag ska träffa bm nästa gång. :-)

Bloggdesign av yrlaklara.se ©

Presentation


19/2-18 är den första dagen i mitt nya liv. Tillsammans med Itrim så ska jag både bli hälsosammare och hitta min motivation till att träna och ändra de gamla vanorna. :-)
Att jag blir smalare på köpet är inte direkt fy &skam. 😊
Är ensamstående

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13
14 15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blue Flower Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards