finskaflikkan

Alla inlägg den 3 januari 2016

Av Kattis - 3 januari 2016 11:41

Pups efter gröten :-D <3

Av Kattis - 3 januari 2016 11:21

Bara ta och packa ner de viktigaste för mig, våra barn och H, sälja allt och flytta utomlands.
Är en väldigt frestande tanke.. Men de kmr inte hända. För så bra som vi ändå har i Sverige finns inte någon annanstans i världen. Då tänker jag på skola, vård osv. :-)
Så kanske de händer när barnen är äldre, mkt äldre. :-)

Är ju en dröm att få bo i England. På landet i England då!!
Men men.. Man kan ju alltid drömma. :-)

Har du nga drömmar som känns långt borta?

Av Kattis - 3 januari 2016 11:14

Utmaningen gick ju åt helvete... För att bilden jag tog på utomhus av nån anledning ej kom med :-( förbannad som fan!!!!

Så här kmr första och andra dagens utmaning i ett :-)

Kolla, så här såg de ut utomhus idag. (japp tog bilden för 5min sen. :-)
Är -14 ute och rätt kallt. Halt och grått.
Trist Mao.

5 saker jag tänkt på idag. (egentligen igår) är:
1. Vi firar snart vår riktiga bröllopsdag iår. :-D
2. Woho, äntligen börjar säsong 7 av vampire diaries nu i januari på tv6!!!!! :-D
3. Borde börja med träningen på gymmet nu..
4. Kan inte fatta att min dotter är 6månader, ett halvt år gammal :-D <3 pupsan <3
5. Vad vi ska laga för mat... För mig blir de linssoppa och pojkarna fiskpinnar :-)

Av Kattis - 3 januari 2016 09:27

Blir min lilla pups idag <3
En helt underbar liten tjej.
Hon kan nu rulla runt hela varv från rygg till mage, mage till rygg.
Har 2 tänder på underkäken.
Äter 2-3mål mat om dagen, 1 välling och resten ersättning.
Allt mjölkfritt än. Får börja försöka ge mjölk när lillan blir 1.
Hon kan sitta kortare stunder men de är bara nga sekunder för sen åker hon åt sidorna, haha! :-p
Världens gladaste bebis verkligen. Är så lätt att ta hand om. Precis som Colin och Nicole också <3

Är Endast ledsen om de verkligen är något. Som när tänderna började komma, va hon ledsen i 2dgr bara.
Min lilla pups <3

Hon är lättdistraherad, behöver lugn och ro vid mat, håller Colin på och leker och clownar sig vid henne kan hon inte äta alls.
Samma vid nattning. Fast då störs hon av alla ljud och rörelser, så de måste va mörkt och stilla, tyst, så hon kan somna gott.
Sen när hon väl somnat så är de fritt fram för att sätta på tv osv. :-)

Hon är väldigt mammig (ska inte sticka under stolen med att jag tkr om det!!) för jag känner samma för henne, <3 Är väldigt mirig :-p hehe.. Iaf.. Väldigt mammig speciellt då de ska ätas, nattas eller om hon är ledsen av nån anledning (vilket oftast beror på just hunger, trötthet).

Hon sover fortfarande bredvid mig i sin babynest. Och vi använder fortfarande blöjlarm.

Världens bästa vackraste Mira. <3

Bloggdesign av yrlaklara.se ©

Presentation


19/2-18 är den första dagen i mitt nya liv. Tillsammans med Itrim så ska jag både bli hälsosammare och hitta min motivation till att träna och ändra de gamla vanorna. :-)
Att jag blir smalare på köpet är inte direkt fy &skam. 😊
Är ensamstående

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blue Flower Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards