finskaflikkan

Alla inlägg den 23 januari 2016

Av Kattis - 23 januari 2016 08:53

Min lilla donna <3
Så stora fina ögon. Helt underbar liten tjej. <3

Av Kattis - 23 januari 2016 06:35

Har varit så förbannat sugen på pasta med tomatsås och vitlöksbröd till så de får bli tipset.

Recept :

Tagliatelle efter önskad mängd. Jag använde 6 såna där rullar.
8 tomater
Oregano
Salt
Svartpeppar
Lök
Olivolja

Koka pastan efter anvisningar på förpackningen.

Tomatsås:
Koka upp vatten i en kastrull. När de kokar stäng av plattan och ta bort kastrullen därifrån.
Gör ett kryss på tomaterna, bara på själva "skinnet" alltså..
Och lägg ner dom i de varma vattnet. Jag hade i dom bara ett par minuter.
Ta upp dom sen och låt svalna.
Skala enkelt.
Och ta bort sen kärnorna i tomaterna och använda bara själva köttet i dom.
Passera dom eller mosa med bara händerna ssom jag gjorde.
Häll i en kastrull och koka upp. Ha i en liten skvätt olja, kryddorna. Och en hel lök, som sen är lätt att ta bort.
Och låt småputtra i ca. 30min eller så länge du själv tkr är bra.
Blanda sen pastan med tomatsåsen och servera direkt.
Till bjuder jag varm vitlöksbaguette :-D

Mums!!!!!

Bloggdesign av yrlaklara.se ©

Presentation


19/2-18 är den första dagen i mitt nya liv. Tillsammans med Itrim så ska jag både bli hälsosammare och hitta min motivation till att träna och ändra de gamla vanorna. :-)
Att jag blir smalare på köpet är inte direkt fy &skam. 😊
Är ensamstående

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blue Flower Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards