finskaflikkan

Alla inlägg under januari 2016

Av Kattis - 31 januari 2016 16:13

Nu har jag varit duktig! :-) pluggat från ca 8:30-16:00 idag med små mikropauser för mat, trösta bebis, gå på toa och svara Colin. Iaf lyckats göra klart 2 inlämningar i engelskan. :-D En stor uppgift/inlämning i svenskan och fyller i ett enormt häfte med tusen uppgifter i svenska... Handlar om satslösningar... Och ju längre man kommer desto mer invecklat blir allt och av 15sidor har jag gjort 8 iaf och nu känns huvet som mos ungefär... :-p
Så tänker inte göra mer för idag.
Utan hoppas på snabbt svar imorgon av svenska läraren så jag jag kan börja med min presentation och så börja på debattartikel också. Men debattartikeln vet jag redan vad jag ska skriva. Och den är de inlämning först om 3v. :-) Så ligger före i mkt nu. Vilket är behövligt då jag behöver mkt tid för själva presentationen!!! Hatar nämligen sånt. Så kmr bli kort, intressant, koncist och sen är de Bra. Haha :-) typ...

Nä lär mysa med mina goa ungar.
Ciao

Av Kattis - 31 januari 2016 06:29

Lillpuppan har precis dragit i sig en hel flaska ersättning <3 och kollar på morgontv med mig och leker med angry Birds nallen <3
Hon är så go. Snäll. Underbar. Glad. Älskar mat. Favoriten är nu biffgryta eller kycklinggryta och så fortfarande mango/banan pure :-D
Och hon är så duktig på att säga till när de är dags för mat. Hon brukar stoppa in handen i munnen. <3
Och nåt som är riktigt mysigt är att när jag eller H frågar om hon vill komma till mamma/pappa så sträcker hon upp händerna efter en :-D såååååååååå underbart :-D <3
Hon älskar när Colin håller på busar med henne och leker tittut. Oj vad hon skrattar då :-) mina finaste ungar <3
Hon ler stort när katterna kommer nära och är jätteintresserad av dom. Älskar att åka vagn och är mer och mer vaken vid utevistelserna och vill gärna då sitta upp och se allt :-) använt sittdelen nu sen hon va 4-5mån ungefär :-)
Och kmr till sommaren köpa en emmaljunga sittvagn och vet vilken jag vill ha :-) varit och tittat på den i barnbutiken här i Boden. Så förbannat fin alltså!!! :-)

Och så minns jag inte om jag skrev att vi va till BVC i veckan och hennes nästan 7månaders mått är (6mån 25dgr)
Vikt: 8080g
Längd: 68cm
Märks att kläderna i 68 börjar bli lite små i längden, då speciellt byxor och pyjamas.. Så fått ta fram stl 74/80 nu i dessa plagg och ska väl inom kort även ta fram allt de andra också. Ska tvätta dom först. :-)

Så underbart att se henne växa upp pch se hur hon utvecklas för varje dag. Min lilla loppa <3

Av Kattis - 31 januari 2016 05:50

Januari utmaningen hade ju bara 30 "rubriker" (va ju från början en annan månad) så tänkte att dagens får vara en valfri rubrik som jag kmr på.. :-P
Men de får bli senare under dagen :-) Nu kaffe och mys med lilla dottern <3

Av Kattis - 30 januari 2016 22:24

Har öppnat och stängt min blogg här säkert 10 ggr idag med tanken att jag skulle skriva nåt... Men sen inte vetat vad jag ska skriva överhuvudtaget... Så here it goes.....

Missade att se VD på tv... :-( men såg att repris är imornbitti så ställt väckarklockan då :-)
Fixat med min nya fina lilla dator :-D gillar den som fan!!! Installerat office programmet i den också tillslut som jag fick med på köpet. Perfekt nu med skolan och alla hundra skrivuppgifter :-)

Myst med lilldonnan och C och bara varit. Käkat hamburgare på max med Colin <3

En lugn och skön lördag. Som sig bör.

Mina 2 vackraste <3 Vad jag älskar er ända till månen och tillbaka 1000ggr om <3

Av Kattis - 30 januari 2016 06:56

Att jag nu sagt att jag ska plugga.. Jag ska klara det här. Och om jag skriver nångång att de är tufft, att allt är skit så snälla peppa mig att fortsätta. Är min absoluta sista chans nämligen... :-)

Av Kattis - 29 januari 2016 14:40

Datorn och gåstolen kom idag äntligen :-D

Av Kattis - 29 januari 2016 11:34

Jag och mamma åkte till London 2014. En utav mina bästa minnen. :-)
Det va helt underbart att se warnerbros studio tour Harry Potter också och åka alla tåg där.. Och när vi fika på en typisk engelsk fik med The och små smörgåsar och fruktkaka och clotted cream fyfan va gott alltså!!!!!! :-D
Såg att ett fik här i Boden serverar just sånt men man måste boka dagen innan isf och de tänker jag göra i februari :-) mums!!!!!

Av Kattis - 28 januari 2016 06:18

Jag är så glad att jag fått en andra chans i att läsa upp mina betyg. :-)
Va så orolig att jag inte skulle få börja läsa där då jag skulle börjat redan 2013 en gång men fick avslag från CSN så då kunde jag inte fortsätta läsa pga det. :-)
Men de va aldrig nga frågor om det ens. Utan jag skrevs in i skolan omgående samma dag jag träffa studievägledaren :-D

Fått E på uppgiften i engelskan. Är ju godkänt, eller 3 i dom gamla betygsskalorna och är i princip det jag räknat med.
Jag förstår engelskan bra och kan prata hyfsat men när de gäller stavning så är jag inte så jättebra. Och de märktes. :-) Men de är ju därför jag går kurserna för att lära mig. :-) <3

Svenska 2 å andra sidan... Omg vilka uppgifter!!!!! :-o kollade allt igårkväll i boken som jag ska hålla på med idag och jag undrar än hur i hela helvetet jag ska klara av allt de där.. Inga små uppgifter precis!!! Ska läsa 3olika kapitel i boken.. Och totalt göra 12uppgifter vara en uppgift innehåller 4 uppgifter alltså 1a,B,c,d osv.. Shiiiitt.. :-)
Jag har att göra kan jag ju lova. :-)

Bloggdesign av yrlaklara.se ©

Presentation


19/2-18 är den första dagen i mitt nya liv. Tillsammans med Itrim så ska jag både bli hälsosammare och hitta min motivation till att träna och ändra de gamla vanorna. :-)
Att jag blir smalare på köpet är inte direkt fy &skam. 😊
Är ensamstående

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blue Flower Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards