finskaflikkan

Alla inlägg under januari 2016

Av Kattis - 9 januari 2016 08:10

Av Kattis - 9 januari 2016 07:22

1. Kost igen.. Tror jag skulle behöva äta glutenfritt.
Har nu tagit tag i att träffa en kinesiolog, den 19/1 ska vi ses äntligen. Kmr få hjälp med allt jag behöver göra. :-)

2. Träningen igen.. Allra helst vill och önskar jag ha en träningscykel här hemma. Älskar att cykla, har alltid gjort de så länge jag kan minnas. När jag gick i högstadiet så cyklade jag en 2mil per gång ett par ggr i veckan.. Älskade det!! Och vill tillbaka till den konditionen :-)
Eller så köper jag ett gymkort på 24/7.. Får se vad de blir efter jag varit på mötet den 19:e.

3. Städa ur alla skåp här hemma, rensa dom från all skit, torka ur ordentligt osv. Inte gjort de på lääääääääänge!!!! Och har jäkligt svårt att ta tag i de för de är så förbannat tråkigt.. :-p

4. Nåt jag velat länge att prova på är yoga.. I nåt år faktiskt, men varit lat där med... :-/ har dock i torsdags googlat om yoga i Boden och hittade ett ställe med nybörjarkurs och iaf mailat dom så får vi se. :-) Hoppas!!!

5. Gå utbildning som jag måste. (läsa upp matte, svenska, engelska och andra tråkiga måste ämnen) för att komma upp i rätt poäng och behörighet för att kunna söka yrkeshögskola/högskola.
Skulle så gärna vilja läsa till läkarsekreterare eller biomedicinsk analytiker.. Men det sista skulle jag aldrig klara av pga matten... Hua... Man ska ha läst matte e tror jag för att ens få behörighet att söka.. (hette matte e förr) :-)

Av Kattis - 8 januari 2016 10:38

Jag är nog isf avundsjuk på folk som har fasta jobb. Vill också ha de, iaf åtminstone att Håkan har det! Allt vore så mkt enklare om en av oss 2 hade det iaf..
Ur ekonomisk synpunkt..
Det skulle inge en trygghet som vi just nu inte har.
Visst jag får mammapenning och den är inte jättedålig.. Vi får vårdbidrag och barnbidrag.
Och så H:s lön. Som är allt ifrån 2dgr till 13dgr på jobbet under en månad.. Vi har räknat att om han åtminstone får jobba 9dgr per månad så klarar vi oss lätt.
Men de gäller ju att nån sjuk, har semester eller annat gör att han ska få jobba.. Känns skit..
Nä så de är jag avundsjuk på.. Att folk har fasta jobb..

Av Kattis - 7 januari 2016 12:44

Varit och handlat mat. Ska göra en gryta på högrev som Willys hadeextra pris på!! :-D Och så blir de morot, kålrot, rotselleri, bananschalottenlök i, oxfond och rödvin (matlagningsvin) :-)
Och så får de puttra på i nån timme
Till serveras potatis och vitlöksbröd :-D
Lite lyxmiddag såhär på en torsdag. :-) aldrig fel.

Plockat o städat hemma. Tvättat rent kattlådan, postat 5 brev som är till familjen i sthlm samt faster Ingrid... Framkallat foton.. Ordnat med foton till en tavla. Som jag tänkte ha i köket. :-)
Tror jag ska ha den i köket iaf. :-)

Dansat med lillsnörpan och oj vad hon skrattade så hon kiknade :-p <3

Min fina familj <3

Av Kattis - 7 januari 2016 06:35

Osminkad. Nyvaken.. Svullen pga hypo men läkarna vägrar skriva ut levaxin pga att mitt värde är lite för lågt.. Dom ligger tydligen efter här i norr när de gäller nya riktlinjer på tsh värdena.. :-)

Av Kattis - 6 januari 2016 15:36

Idag har de varit en slappardag. Mkt för att båda mina små hjärtan tyckte de va morgon redan 04:50.. ZZZzzzzZzZzZz :-p
Känner mig väldigt trött iaf..

Och ut kan vi inte gå, eller jo vi kan men jag tänker inte!!! Mest för att lillan än är snorig och de är -27 ute :-)
Och man går nog inte ut i onödan med så små som M är när de e så kallt. <3

Jaja.. Nu blir de lite mer serier.. Barnen har ätit och ena är rapad och nöjd och håller på med sina leksaker, medans stora spelar spel <3

När dom somnat ska jag unna mig dumle :-D mmmmmm måste varit typ 100år sen jag åt de sen sist.
Mumma ska de bli iaf :-)

Av Kattis - 6 januari 2016 05:52

Katt... Det kmr de alltid vara för mig. :-)
Jag är en kattmänniska och vill tro att jag blir en crazy catlady när jag är gammal med 10katter hemma :-D
Hehe...
Har endast 2 katter nu. Bobban och Astrid.
Dom andra har vi fått sälja. Även vår hund Zero som heter annat är såld. Men jag har fortsatt kontakt med nya familjerna. :-)
Och de känna tryggt iaf!
Och de är riktigt fina och snälla familjer.

Men iaf. Katt är månadens djur för mig. Även årets, dagens,veckans osv. ;-)

Av Kattis - 5 januari 2016 14:42

Ååh vad jag är lyckligt lottad!!!! Har världens finaste, snällaste och underbaraste man Håkan <3
Universums finaste, underbaraste, vackraste barn, Colin, Mira och Nicole. <3 <3 <3
Jordens snällaste pappa,syskon, mamma mfl. <3

Tack vare min pappa kan jag och H fira vår bröllopsdag ute till havs. :-D
Resan till sthlm köper jag nu den 19/1. Vi åker typ 26/27/2 ner till sthlm och den 29/2 åker han jag på en 22timmars kryssning med lyxhytt, 3rätters och vin/öl och massage samt bastubad :-D
Känns helt jävla underbart :-D
Pappa tar barnen <3

Wiiiiee :-D

Bloggdesign av yrlaklara.se ©

Presentation


19/2-18 är den första dagen i mitt nya liv. Tillsammans med Itrim så ska jag både bli hälsosammare och hitta min motivation till att träna och ändra de gamla vanorna. :-)
Att jag blir smalare på köpet är inte direkt fy &skam. 😊
Är ensamstående

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blue Flower Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards