finskaflikkan

Direktlänk till inlägg 8 november 2013

Skor, tandis och film

Av Kattis - 8 november 2013 10:32

Köpte skor igår. Så nöjd!!! Mina fötter också. Passade på när dom ändå va 50% rea :-D
Och så hade jag tid till tandläkaren med min pulserande tand. Fybubblan. Dom borrade och hade sig. Avskyr de verkligen. Men inget ont längre och inget pulserande heller :-D
Och förrgår kväll beställde jag Harry Potterboxen från cdon och imorse plingade de på dörren. Verkligen snabb leverans och ingen är gladare än jag!!! Första filmen är på redan!!! :-)

 
 
Ingen bild

Pelle

14 november 2013 17:56

Hej.
Fin och välskriven blogg du har med vältagna foton.

Usch det där med tandläkaren lät inte alls skoj.
Hoppas det är bättre med tanden nu och att det inte blev allt för dyrt?

Trevlig torsdag.
/Pelle

Kattis

14 november 2013 19:22

Tack! Dyrt är det allt. Men tandvärk de vill man inte leva med. :-)
Så de är bara att betala.
Tack för din fina kommentar!

 
Ingen bild

Pelle

14 november 2013 22:35

Så lite så.

Nej precis, måste vara outhärdligt och billigt blir det aldrig där.

Var det någon gammal lagning eller vad var det som hade hänt i munnen?
Hoppas det var första gången du hade problem med nån tand och att du har väldigt få lagningar och liknande sen tidigare?

Trevlig fortsättning.
/Pelle

Kattis

14 november 2013 23:06

Jag har faktiskt enorma problem med mina tänder! Det va en gammal lagning som blivit angripen av karies.. Plus att lagningen gick för djupt så en nerv hamnat i kläm.
Inte roligt alls! :-/
Men står inte ut med värken som sagt så måste fixas snabbare än kvickt. :-)
Gnisslar tänder och har redan gnisslat sönder 3 st bettschenor :-o
Får lätt inflammation i tandköttet också.. Men men.. Bara att komma ihåg tandtråden, borsta tänderna och använda fluortabletter efter varje måltid.
Så kan de inte bli värre än så här ;-)
Hoppas allt är bra med dig!
Kram

 
Ingen bild

Pelle

15 november 2013 15:33

Usch och fy surt när det är så men som sagt man kan ju bara göra sitt bästa.
Du har haft oturen att du har mycket lagade tänder och liknade eller?
Hoppas det är bättre med tanden de "rotade" i och att du slipper undan rotfyllning?

Låter som du gör allt du kan för att sköta tänderna, men ett tips om du inte använder det redan är eltandborste.

Hoppas jag inte är för nyfiken.

Jo då allt är bra med mig, hoppas det är bra med dig med.

Trevlig helg.
/Pelle

Kattis

15 november 2013 18:33

Ja ingen rotfyllning har jag nånsin behövt ha faktiskt. *peppar, peppar*
Nejdå jag svarar så gott jag kan. Är de för mkt säger jag till :-)

Trevlig helg på dig med!

 
Ingen bild

Pelle

15 november 2013 21:59

Skönt att höra, för det sägs ju att det inte är helt roligt med rotfyllning.

Hoppas du inte har allt för mycket lagningar sen gammalt och att du har sluppit sådant omtalat amalgam i dina tänder?
Men nu är allt "bra" i den tanden de lagade om förra fredagen?

Trevlig fortsättning.
/Pelle

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 1 mars 2018 20:48

Har gått helt åt helvete på riktigt! Jag är en misslyckad jävel som inte ens kan gå på en vlcd diet i 21 dgr utan att fuska :,( Hatar mig själv så mkt så ord inte ens räcker till.. Men samtidigt vill jag ju fortsätta och ska INTE ge upp!!! ...

Av Kattis - 27 februari 2018 22:12

Avklarad. Stegen klara. Påsar klara. Och vatten nästan 2l. Skriver mer imorgon om hur dagen varit. Är helt slut. ...

Av Kattis - 26 februari 2018 19:22

Idag har varit en fullspäckad dag! Vakna hyfsat tidigt, närmare bestämt 7. Fixat frukost åt ungarna och kaffe till mig. Sen fick jag ett ryck och satte igång och tvätta taket i köket :-D De behövdes och oj vilken skillnad! Satte igång en maskin m...

Av Kattis - 26 februari 2018 06:47

Och jag har faktiskt gått ner i vikt :-D 1 vecka efter itrims vlcd Vikt: 103,3kg (-3,2) Midja: 118cm (-3cm) Känns såsååå bra och är så jävla taggad! Även om de "bara" är vatten och glykol så sporrar de ju en till att fortsätta!!! :-) ...

Av Kattis - 25 februari 2018 22:25


På promenad runt Jordbro. Det var mysigt och välbehövligt. Egentid som är gratis där de bara var vi 2 och talade om precis allt mellan himmel&jord. Min älskade son. ...

Bloggdesign av yrlaklara.se ©

Presentation


19/2-18 är den första dagen i mitt nya liv. Tillsammans med Itrim så ska jag både bli hälsosammare och hitta min motivation till att träna och ändra de gamla vanorna. :-)
Att jag blir smalare på köpet är inte direkt fy &skam. 😊
Är ensamstående

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blue Flower Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards