finskaflikkan

Alla inlägg den 16 mars 2015

Av Kattis - 16 mars 2015 17:51

Vart så glaaaad! :-D
Ska på första norea samtalet redan nu på onsdag! Wiiiie :-)
Så fullt upp hela veckan nu verkar de som.. Imorn ska vi upp tidigt för att åka till hab igen med C, hans blt ska kollas igen då den också strular :-( <3
Han ska ha en blodtrycksmätare på sig i 24timmar.. Stackarn. Sen hem och hoppas att målarna skyndar sig. :-)
På onsdag är de norea samtal, där jag ska träffa en bm för att tala om förlossningen och rädslan jag har inför den.
På torsdag har jag bm-besök, kuratorsamtalet och planeringsmöte på C:s skola med rektor, specialpedagog och lärare. *puh*
Och under tiden är målarna här mellan 7-16 eller nåt sånt och renoverar... :-/ mindre kul, men underbart när de e klart. :-D
Fredag är än så länge ledigt.. :-)
Förhoppningsvis har målarna hunnit färdigt med nåt rum så man kan göra iordning dom i lugn och ro i helgen. :-D

Till middag idag slängde jag ihop hackad gul lök, röd och orange paprika, samt färska slantade tomater som jag stekte mjukt i smör med salt och peppar.
La de som ett täcke i ugnsform och skivade på falukorv, hade på ketchup och senap, blandade ihop creme fraishe och majonnäs och bredde på allt och sen till sist riven ost på. In i ugn i 20min i 225grader, tills osten smält och fått färg. Gjorde egen variant av makkaraherkku som är en finsk ta va du har typ i kylen gratäng :-) vart svingott. Gick hyfsat snabbt och va enkelt. :-)
Och till de serverades snabbmakaroner :-) mums. Haha är barnsligt förtjust i pasta just nu.. Är.inne i nån sorts kolhydrats period eller nåt. ;-)

Av Kattis - 16 mars 2015 12:48

Flödesmätning på navelsträngen är gjord och ser finfint ut. :-D Normalt med fostervatten och hon rörde på sig som man ska. Hon växer som hon ska och är så stor man ska va i denna veckan. :-) <3 är så lättad så jag skulle kunna börja gråta av lycka :-)
Vår prinsessa mår bra. <3 en stor bumling har släppt från hjärtat.

Blodproverna som tagits idag va bra. Urinprov så har jag fortfarande protein men inte det högsta värdet Iaf.
Och blodtrycket va ok men på gränsen.
Så på torsdag kommer jag få gå till min vanliga bm på mvc för ny blodtryck och prover. Och man kommer nu kolla kontinuerligt så att inget ökas då jag har stor risk att utveckla hf... (läskigt så inihelvete!!!!) Men så skönt att man har koll på oss båda!

Längtar till torsdag nu då jag har tid till kuratorn igen efter 3-4 veckors väntan. Känner att jag behöver släppa på trycket!

Strax tid på habiliteringen också där jag ska få återkoppling på C:s utredning. Får hoppas de går fort för nu är jag trött och jag vill hem. :-)

Hon plutar så med läpparna som sin storasyster gjorde på ultraljudsbilden :-) <3
Vår söta, underbara lilla groda. <3

Av Kattis - 16 mars 2015 09:24

Vakna ganska precis vid 6 imorse. Druckit kaffe och beta av nga spel på datorn.
Efter samtal till specmvc så bestämdes de att jag ska dit nu på morgonen kl.10.00 Så sitter just nu på bussen och är lite smått nervös.
Kommer inte gå därifrån förrän dom tittat på allt ordentligt.
Orkar inte förlora mer barn. Och tänker inte göra de heller!!!!!!!

Vid ca.7.30 plingade de på dörren förresten och 2 yngre killar kom och fråga när dom kunde börja renovera vår lägenhet. :-D
Så imorgon kl.07.00 så börjar dom med att helrenovera vår place. Känns riktigt jävla Nice och livade upp mitt humör litegrann. :-)

Nä ska ta och läsa lite bok nu.

Bloggdesign av yrlaklara.se ©

Presentation


19/2-18 är den första dagen i mitt nya liv. Tillsammans med Itrim så ska jag både bli hälsosammare och hitta min motivation till att träna och ändra de gamla vanorna. :-)
Att jag blir smalare på köpet är inte direkt fy &skam. 😊
Är ensamstående

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blue Flower Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards