finskaflikkan

Alla inlägg den 15 mars 2015

Av Kattis - 15 mars 2015 20:40

Lagt mig för natten. Verkligen inte gjort ett smack som jag skrev. Bara glott på tv, ätit, pratat och umgåtts med min lilla familj.
Går och väntar på morgondagen så himla mkt så man får veta!! :-)

Så nu blir de natten, natti natti

Av Kattis - 15 mars 2015 14:49

För första gången sen jag plussade har jag sovit ända till typ kl.09.00 idag :-)
Kanske inte så konstigt för jag kom hem rätt så sent.

Idag är en sån där sentimental, halvångest och gråt dag. Typiskt söndag. Men kanske inte så konstigt ändå.

Blodtrycket här hemma pendlar mellan 80/50 och 155/100 :-o vet inte om jag vågar lita på bltmaskinen jag har till 100% men den har inte haft fel förut. Men den tas på handleden och kan kanske därför visa fel?!
Tur jag ska ringa specmvc imorgonbitti kl.07 så man får veta lite mer om hur vi ska gå vidare. För den där ovissheten tär på mig enormt får hemsk ångest och sen känner jag av blt också när den svänger så illa. :-S

Är ett hemskt kontrollfreak så att inte veta nåt gör mig alldeles ångestfylld av oro... Blä..

Men hela dagen hittills har spenderats i soffa/säng och bara gått upp föe att äta eller gå på toa. Vill bara ta de lugnt.

Tror även jag ska börja läsa om fifty shades of grey. Inte sett filmen än så vill gärna läsa dom igen innan de förstörs.(enligt mig själv) :-)

Av Kattis - 15 mars 2015 00:44

Dagen har ju inte varit den bästa :-/
Gick till Vc runt 13.30 där vi fick vänta till en 16.00 innan vi kunde gå hem.
Uvi IGEN. furadantin igen 3ggr /dag i fem dagar.. :-/
Går hem.
Lagar middag. Mår super konstigt och de yrslar i huvet. Känner mig också tung i huvet och är öm i magen. Är nåt som inte stämmer. Så ringer förlossningen och dom ber mig komma in på kontroll för att utesluta nga saker.
Fått göra blodtryckskurva, lämna fler urinprov och ul på bebis ska göras.

Fy sitter här ensam och har Hemsk ångest :-( mest för att jag är helt själv och vill bara veta att allt ser bra ut med min lilla sessa :-(
Verkligen inte kul detta, inte lätt heller och stå.ut ensam. Gråtit så jag är alldeles svullen i ansiktet.. :-(

Ultraljud gick Iaf bra på lillflisan <3 hon ligger på tvären i magen med huvudet åt höger typ vid levern :-) och fötterna åt andra hållet då :-)
Och de va de viktigaste för mig.
Nu är de mig man ska utreda klart.

Något högt blt läkaren inte va nöjd med, äggviteämnen i kisset igen.. Fått lämna en del blodprover nu så väntar svar på dom...

Blodproverna såg bra ut! Jag får åka hem nu 00.30 ca på natten.. Helt slut. :-/
Kommer from måndag få springa oftare på specmvc där man kommer hålla koll på blodtryck och dom andra proverna. Plus att även.bebis kollas noggrant nu också.
Känns skönt Iaf att dom tar de på allvar.
Läkaren prata om Förstadie till havandeskapsförgiftning som jag kan ha därav mer och tätare koll på mig och bebis. Fick även lova att ta blodtrycket hemma nu och skriva ner på papper imorgon och på måndag tills jag kommit till specmvc..
Skulle jag få huvudvärk, flimmer för ögonen eller ont högt upp i magen va de bara att åka in akut på en gång.

Så nu ska jag hem, äta en smörgås och ta en kopp te framför vänner och äntligen sova. Det har både jag och lillan förtjänat. :-)

På den sängen har jag legat sen 20.00 ca... Hörde nga skrika och sen får jag höra de absolut bästa skriket av dom alla, bebisgråt! <3

Bloggdesign av yrlaklara.se ©

Presentation


19/2-18 är den första dagen i mitt nya liv. Tillsammans med Itrim så ska jag både bli hälsosammare och hitta min motivation till att träna och ändra de gamla vanorna. :-)
Att jag blir smalare på köpet är inte direkt fy &skam. 😊
Är ensamstående

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blue Flower Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards