finskaflikkan

Alla inlägg den 18 mars 2015

Av Kattis - 18 mars 2015 21:07

Fy vad jag längtar efter vår skrutt, älskar vår bebis så mkt och är helt överlycklig. Är som på rosa moln.
Men samtidigt livrädd. Den där tanken, oron, rädslan som tar ner mig på jorden igen och tänker att nä, KAN gå illa. Tyvärr.

Va Iaf hur skönt som helst att träffa bm på noreasamtalet idag! :-D en helt underbar kvinna med hjärtat på rätt ställe. Kände mig trygg så fort vi skakade hand. :-)
Vi prata i över en timme och ska ses igen i april! Då blir de förlossningsplanering, rundtur på förlossningen m.m Dessutom ska vi prata med dr om igångsättning denna gång också vilket är troligt blir kring en vecka innan Bf. :-D <3
Kände mig lättad när jag gick därifrån.

Kl.14 va de Dags för bm-besök.
Vi kollade Endast blt och hjärtljud och blodtryck låg på 118/70 vilket är superduper! :-) hjärtljud på lillan va 139. Pendlade mellan 139-144.. :-)
Vi ska ses igen nästa vecka för samma kontroll, endast blt och bpm. Känns bra.
Har nga datum och ha som delmål nu. Kanske tiden går lite fortare också.

Nu blir de sängen. Natti

Av Kattis - 18 mars 2015 06:35

Igår va en riktigt jobbig dag faktiskt. :-/
Börja må sådär konstigt i kroppen igen och grät en del.
Är nog ganska säker på att de är nån sorts ångest jag inte känner igen. Haft panikångest sen jag va 17 och de här liknar inget av det.
Men efter att ha fått talat med två goa tjejer igår som dessutom vet till 100% hur man mår och vad man gått och går igenom så kändes de så mycket lättare i bröstet. <3

Min oro är befogad. Är livrädd att vårt lilla mirakel ska dö. (men de ska hon inte!!!) och när bm, läkare frågar om jag känner henne så ja visst, varje dag och ofta svarar jag. Men att hon rör sig är ingen garanti att hon ska överleva.
Och bm sa igår att de inte alls är konstigt jag känner och tänker så. Jag har ju faktiskt förlorat ett barn.
Och tjejerna sa liknande igår också. Och att jag absolut inte har varit ensam i mina tankebanor eller känslor och lär inte va den sista heller.

Därför känns de så otroligt skönt att jag ska till Sunderbyn idag kl.10 på norea samtal. Och sen bm kl.14 för koll av blt och en vanlig kontroll helt enkelt för att jag vill det.
Och imorn är de kurator dags igen. :-)

Bloggdesign av yrlaklara.se ©

Presentation


19/2-18 är den första dagen i mitt nya liv. Tillsammans med Itrim så ska jag både bli hälsosammare och hitta min motivation till att träna och ändra de gamla vanorna. :-)
Att jag blir smalare på köpet är inte direkt fy &skam. 😊
Är ensamstående

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blue Flower Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards