finskaflikkan

Alla inlägg under april 2015

Av Kattis - 8 april 2015 08:38

Fick bara knappa 6-7 timmar sömn inatt. Va för övertrött föe att somna tidigt så somnar nångång runt midnatt.. Och C tycker de är morgon runt 6.30
Vill bara sova ut nångång..
Och imorgon lär vi upp tidigt igen då de e dags för logopeden ytterligare en gång..
Blä..
Hoppas få sova ut i helgen Iaf :-)
H får ta C Isf :-)

Nä lär hitta på nåt..

Av Kattis - 7 april 2015 10:38

Sikken jobbig natt!
Somna runt 03.00 och väckarklocka ringer 06.00 Vart inte mkt sömn.. :-/
Har haft smärtor från låret utan dess like så tur att jag Hade tid till reumatologen idag kl.09.40 och fick kortisoninjektion i låret! Vet att de hjälper efter ett par dagar :-)
Va före reumatologen till tandläkaren 07.50 med C där de va vanlig kontroll och allt ser bra ut :-)

Jag och min läkare kom överens om när vi ska ses nästa gång, vilket blir efter (!!!) lillan fötts.. :-o Känns konstigt och overkligt att planera så.. Att jag, vi ska ha en till bebis liksom... :-)
Shit pommes ;-)

Nu ska jag och C in en sväng på Ica, hem och betala räkningar, äta lunch och bara va resten av dagen.
Är helt slut efter knappt nån sömn och tiderna vi passat :-)

Dessutom är de nu 99dgr kvar till Bf den 15/7 :-D <3
Alltså UNDER hundratal.. Helt sjukt. :-o :-)

Av Kattis - 6 april 2015 08:07

Nu börjar nedräkningen på riktigt!!!! :-D är nämligen 100 dagar kvar idag av graviditeten och alltså tvåsiffrigt imorgon! :-D helt otroligt fantastiskt och underbart :-)
Men de är ju lite kortare kvar för mig efts de blir igångsättning för mig Iaf en vecka innan Bf. :-D
Känns lite som julafton. Haha ;-)

Av Kattis - 5 april 2015 17:09

Varit en lugn och skön dag.
Ätit gott (rester från påskmat) :-) godis och glass. Slappat och sett på film.
Spelat familjespel.. Ja bara varit. :-)
Nu har jag dessutom bytt sängkläder i sängarna igen, vikt in tvätt, tvättat 2 maskiner och blir en tredje snart.
Sen bad och se på min VD :-)
Skön avslappnande söndag.

Av Kattis - 5 april 2015 09:05

En riktigt fin start på dagen idag :-)
Sonen ger oss sovmorgon till 7.30, halleluja moment typ ;-)
Och så får jag frukost på sängen av sonen. Smörgåsarna gjorde han helt själv och kaffet fick han hjälp med. Min stora fina prins <3 :-)
Vad skulle jag göra utan mina finaste pojkar????! :-)

Hoppas ni också fått en underbar morgon :-)

Av Kattis - 4 april 2015 09:39

Påskharen kom ihåg att komma hit också ;-)
Ätit frukost, hård macka och kräm. :-D
Strax ska H, C och vovve ut på promenad och lekpark m.m Så jag får egentid. Min fina familj <3
Blir såklart VD för hela slanten, kanske mer kräm och macka.. Haha.
Lär även börja med påskmaten.. Blir fläskfilé, färskpotatis, kallsås, djävulsägg, sill.. Och annat smått och gott. :-)
Till kvällen blir de massa godis och glass för C. Jag håller mig till krämen.. :-)

Önskar er alla en go och gla påsk!

Av Kattis - 3 april 2015 16:59

Hittat en ny favorit mellanmål :-D
En hård ostmacka, en liten skål med aprikoskräm och mjölk/grädd blandning.. Mums.. Skulle kunna äta massor till bara för att de va gott, men orkar inte. :-)
Måste köpa hem mer kräm. :-D

Av Kattis - 3 april 2015 11:23

Dem här tröttheten alltså.. Fyyyy...
Jaja... Hunnit göra morgonsysslorna som vanligt.
Vikt in tvätt och satt igång första maskinen med kläder.
Blir en sväng utåt strax på promenad och frisk luft.
Huvudvärken är envis och vill inte släppa trots Alvedon.
Dricker ordentligt med vatten. Har druckit kaffe också så är väl kanske hormonerna då... :-/ :-)
Lillflisan rör sig en del och jag ser mer och mer rörelser utanpå magen trots all fett. :-) Så himla mysigt!!!! <3

Börjat även få sd mer och mer och kan nog säga att de kommer dagligen nu sen ett, par, tre dagar sen. Gör inte ont och är inte regelbundet tack o lov. Så är inte orolig. :-)
Men är väl så för varje barn att man kan få mer sd, förvärkar och sånt där. Är ju ändå vårt tredje barn. :-D

Och så ska vi inte tala om smärtan i brösten... :-S
Får använda vetekudde ofta, inga bh eller så lite som möjligt... De brinner i dom och svider, sticks och är fan ett helt kapitel för sig själv. ;-)

Är hungrig och sugen på allt men får verkligen inte plats något i magen alls... Efter par, tre tuggor så rullar maten runt i munnen.. Och känner mig less typ...
Minns inte att jag kände så med mina andra två.

Men de sägs ju att ingen graviditet är den andra lik.. Så att ja... :-)

Nä lär sätta igång med nåt...

Bloggdesign av yrlaklara.se ©

Presentation


19/2-18 är den första dagen i mitt nya liv. Tillsammans med Itrim så ska jag både bli hälsosammare och hitta min motivation till att träna och ändra de gamla vanorna. :-)
Att jag blir smalare på köpet är inte direkt fy &skam. 😊
Är ensamstående

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13
14 15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blue Flower Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards