finskaflikkan

Alla inlägg den 5 maj 2016

Av Kattis - 5 maj 2016 16:41

Fick sån lust att träna vid 14:30 så sagt och gjort. Nu har jag tränat 1timme :-) Och de va riktigt skönt!!! Behövdes :-D
Imorgon kl15 igen då med T. Och då har jag tränat 3ggr denna vecka och tänkte som sagt även träna på söndag :-)
Känns kul det här!!!!!

Av Kattis - 5 maj 2016 12:25

Känner mig så glad idag. Helt bra i halsen och benet. Och därmed kan jag träna imorgon :-) tjoho!!!! Och så blir de träning på söndag också :-D Går bra med att äta bra mat. Och skippat socker. När jag köpt cola är de zero som gäller och de har T sagt är helt okej så länge jag inte dricker de litervis om dagen, vilket jag inte gör. :-)

Dessutom är jag så glad för jag och Mira ska till Finland nästa månad. :-D Vi ska hem till min kompis M och hennes 2 barn och fira midsommar :-D
Längtar redan nu så himla mkt så jag blir galen, hahhahahahah! :-p
Vi åker iaf den 23/6 med buss till Haparanda och tar sen buss till Uleåborg därifrån. Resan tur och retur kostar totalt 720 för oss och det tar 5timmar dit med buss. :-o så vi har då bra mkt närmre till Finland än sthlm och dessutom billigare också. :-)
Men åååh vad jag längtar!!!!! Iiiiiiiiiiiiihhhh :-D

Av Kattis - 5 maj 2016 09:56

Idag :-D
Gjort 16 portioner kycklinggryta till min böna
Fräste först en gullök och en rödlök i lite mjölkfritt smör, hade i passerade tomater, tomatpuré, färsk broccoli, svartpeppar och rosmarin. Sen hade vi i färsk kycklingfilé som vi skurit i små bitar och lät de små puttra ett tag.
I en annan kastrull kokade jag potatis och i en annan morötter. :-) mixade kycklinggrytan med stavmixer, sen potatisen och morötterna med en klick mjölkfritt smör och spat från morötterna. Sen blanda jag bara ihop allt och voila, klart!
Och det smakade förbannat jävla gott! Älskar rosmarin!!!! :-)
Nu har iaf min böna mat ett tag. 5 burkar hemgjort nötgryta i frysen redan, nu 16 portioner kycklinggryta och så har vi färdig köpt laxgryta och vegetarisk gryta (änglamarks ekologiska!) älskar deras mat. :-)

Hemgjord müsli som jag fixade ihop idag.
Hade i:
Glutenfri havregryn, naturella cashewnötter, skållade mandlar, krossade linfrön, sesamfrön, solrosfrön, pumpafrön, kokosflingor, kanel, kardemumma, olja och honung. In i ugn tills de e klart :-) Så gott tillsammans med turkisk yoghurt :-D

Bloggdesign av yrlaklara.se ©

Presentation


19/2-18 är den första dagen i mitt nya liv. Tillsammans med Itrim så ska jag både bli hälsosammare och hitta min motivation till att träna och ändra de gamla vanorna. :-)
Att jag blir smalare på köpet är inte direkt fy &skam. 😊
Är ensamstående

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blue Flower Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards