finskaflikkan

Alla inlägg under mars 2015

Av Kattis - 15 mars 2015 00:44

Dagen har ju inte varit den bästa :-/
Gick till Vc runt 13.30 där vi fick vänta till en 16.00 innan vi kunde gå hem.
Uvi IGEN. furadantin igen 3ggr /dag i fem dagar.. :-/
Går hem.
Lagar middag. Mår super konstigt och de yrslar i huvet. Känner mig också tung i huvet och är öm i magen. Är nåt som inte stämmer. Så ringer förlossningen och dom ber mig komma in på kontroll för att utesluta nga saker.
Fått göra blodtryckskurva, lämna fler urinprov och ul på bebis ska göras.

Fy sitter här ensam och har Hemsk ångest :-( mest för att jag är helt själv och vill bara veta att allt ser bra ut med min lilla sessa :-(
Verkligen inte kul detta, inte lätt heller och stå.ut ensam. Gråtit så jag är alldeles svullen i ansiktet.. :-(

Ultraljud gick Iaf bra på lillflisan <3 hon ligger på tvären i magen med huvudet åt höger typ vid levern :-) och fötterna åt andra hållet då :-)
Och de va de viktigaste för mig.
Nu är de mig man ska utreda klart.

Något högt blt läkaren inte va nöjd med, äggviteämnen i kisset igen.. Fått lämna en del blodprover nu så väntar svar på dom...

Blodproverna såg bra ut! Jag får åka hem nu 00.30 ca på natten.. Helt slut. :-/
Kommer from måndag få springa oftare på specmvc där man kommer hålla koll på blodtryck och dom andra proverna. Plus att även.bebis kollas noggrant nu också.
Känns skönt Iaf att dom tar de på allvar.
Läkaren prata om Förstadie till havandeskapsförgiftning som jag kan ha därav mer och tätare koll på mig och bebis. Fick även lova att ta blodtrycket hemma nu och skriva ner på papper imorgon och på måndag tills jag kommit till specmvc..
Skulle jag få huvudvärk, flimmer för ögonen eller ont högt upp i magen va de bara att åka in akut på en gång.

Så nu ska jag hem, äta en smörgås och ta en kopp te framför vänner och äntligen sova. Det har både jag och lillan förtjänat. :-)

På den sängen har jag legat sen 20.00 ca... Hörde nga skrika och sen får jag höra de absolut bästa skriket av dom alla, bebisgråt! <3

Av Kattis - 14 mars 2015 07:44

Vilken härlig morgon, solen skiner, himlen är blå, fåglarna kvittrar och jag är utvilad :-)
En kopp kaffe i hand, spelar spel på datorn och har de gott :-)
Bra start på dagen :-D

Av Kattis - 13 mars 2015 17:23

Städat hemma, bytt lakan i sängen, tvättar andra maskinen med tvätt. :-) och så har jag och liten C badat.
Nu fått i oss middag bestående av pulled pork, jasminris och bbqsås. Fyfan va de smakade käften behändigt kan jag lova! :-)
Lilltjejen hickar på och rumsterar om i magen nu efter maten. ;-)
Druckit jordgubbssaft och mår verkligen prima just nu. :-D
Blir och lägg sig i sängen på ett tag, tror jag ska börja se om vampire diaries eller true blood, inte bestämt mig än.
Och de ska bli såååååå gött och lägga sig i nybäddad säng, rent rum (dammsugit och moppat) och är helt ren själv :-D
Dagen slutar ju bra. De gillas. :-)
Tjingeling ;-)

Av Kattis - 13 mars 2015 08:11

Då va de helg typ. Sitter i sjuktaxi igen men denna gång, har vi tid Iaf på habiliteringen. :-)
Kl.09.00 ska vi träffa en barn neurologläkare som kommer 2-3 ggr per år till Sunderbyn. Jobbar annats i gbg. Lite häftigt ändå :-)
Kl.11.00 har vi tid hos en dietist för C men tror jag ska omboka den..
Blir lugnt hemma Iaf. H ska fixa pulled pork idag med min favorit bbqsås, sweet baby rays :-D mums!
Och så blir de nog nån rulle på netflix eller nåt sånt.
Får nog ta och avrunda här nu. ;-)

Av Kattis - 12 mars 2015 19:14

Ny vecka :-)

Av Kattis - 10 mars 2015 10:19

Jag och sonen satte oss i sjuktaxi kl.7.50 i tron om att C har tid kl.09.00 på Sunderbyn.. halvvägs framme så tar jag upp kallelsen och ser att de är först nästa tisdag :-o :-)
Så när vi kom fram, fikade vi på sjukhus caféet och tog sen bussen hem. Hehe. :-)
Handlade mat på Ica och nu är vi äntligen hemma.
Blir american horror story säsong 3 på netflix för mig hela dagen typ.
Sen har C bestämt att vi ska ut och äta pizza så vi kanske gör de då i eftermiddag :-)
Ha en bra dag. :-)

Av Kattis - 9 mars 2015 17:06

Då har man vart på vattengympa. :-) gick finfint i vattnet, trodde inte de skulle kännas så lätt. Men så fort efter en timmes träning man klev upp ur vattnet så kändes kroppen tung som bly. :-)
Nu är man Iaf hemma igen helt slut, är skakig i armarna och benen just nu.. Hehe.. Men är väl så när man är otränad. ;-)
Men påt igen nästa måndag . För de här ska jag göra till en vana. Är ju super mot mina stackars leder och allt. :-)

Jaha. H ska fixa middagen. Hemgjorda köttbullar, mos och så gör jag brunsås om jag inte skakar ihjäl. :-)
Blir tidig säng också för att orka med morgondagen som kommer va jobbig.

Av Kattis - 9 mars 2015 09:46

Lämnat C på skolan. Ätit frukost och druckit kaffe. Satt igång en maskin med kläder och tömt diskstället :-)
Kl.15 har jag vattengympa som jag ser så mkt framemot :-D
Annars händer inte så mkt mer idag. Faktiskt.

Bloggdesign av yrlaklara.se ©

Presentation


19/2-18 är den första dagen i mitt nya liv. Tillsammans med Itrim så ska jag både bli hälsosammare och hitta min motivation till att träna och ändra de gamla vanorna. :-)
Att jag blir smalare på köpet är inte direkt fy &skam. 😊
Är ensamstående

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blue Flower Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards