finskaflikkan

Alla inlägg under maj 2016

Av Kattis - 4 maj 2016 17:45

Lagat mat idag, kycklingfrikadeller i tomatsås och så kycklingbiffar med parmigiano reggiano :-) mums! Biffarna tänkte jag att vi äter till lunch imorgon och frikadellerna idag till middag tillsammans med spagetti :-) naminami :-D
Imorgon ska jag göra ett storkok på hemlagad mat till Mira. Blir kycklingfilé, färsk broccoli, morötter, potatis, lök, vitlök, svartpeppar och rosmarin. Och så imat matlagningsgrädde från oatly och ev att jag har i krossade tomater också.. Men det har jag inte bestämt mig för än. :-)


Av Kattis - 3 maj 2016 13:05

Idag är de 10månader sen vår lilla solstråle Mira föddes. :-D Hela 10månader nu, vårt älskade lilla troll <3
Hade även bvc-besök idag och vikten var 10240g, längden 72,2cm och Homf var 45,8 helt perfekt liten snutta :-) <3
Nästa tid är den 4juli, dagen efter hennes 1årsdag :-)
Tänk att min lilla pups blir 1år snart, herregud vad tiden går fort. <3
Älskade unge <3

Alltid så glad och älskar att åka vagn <3

Av Kattis - 3 maj 2016 06:23

Neeeeeeej :-( vaknade med ont i halsen och kliande näsa :-(
Bara hoppas de inte utvecklar sig till en förkylning :'( för då kan jag inte träna imorgon och då blir jag fan arg'!!! Behöver träna. Måste träna. Så ni som läser håll tummarna hårt för att jag håller mig frisk. :-)

Av Kattis - 2 maj 2016 19:25

Tror nog jag inte lyckats med så här god kycklinggryta på år och dagar :-)
Iaf.
Jag hade i färsk kycklingfilé, färsk broccoli, grön och röd paprika, 2 röda lökar, 1 burk majs och 1 burk champinjoner och så grädde och buljong.
Hade i lite örtsalt, grovmalen svartpeppar och yttepytte salt.
Till kokade jag bönpasta gjord på kidneybönor. :-) Så jävla gott. :-)
Vart 3 matlådor in i frysen åt mig. Så nu har jag 9matlådor i frysen :-D jag har ätit en portion oxh Colin har ätit en portion och de finns massor kvar :-) Och de äter förhoppningsvis H upp :-) <3
Alltså svävar över molnen så gott det va!!! Naminami!!!!!

Av Kattis - 2 maj 2016 14:44

Ååh va skönt de känns att träna. :-) Och det är kul för de går så bra. Har redan kunnat börja öka på vikterna lite i vissa övningar :-D fyfan så kul.
Tyvärr verkar jag ha sträckt en muskel i höger lår (Skithelvetesfan!!!) så denna veckan är de endast överkroppsträning och cykling som gäller.
Tränade iaf i 1,5timme!!!! Känner mig så sjukt nöjd. :-)
På onsdag så ska jag träna igen med T och då redan kl.9 :-D Vill helst träna på morgon/förmiddagen så vi ska fixa tiderna så att de blir så. :-)
Och så tar han med proteinpulvret på onsdag. Som jag då ska ta varje morgon om jag förstod de rätt. :-)
Så najs alltså!

Vikten innan jag Började träna va 115kg alltså för en vecka sen. :-o och imorse va de 112,9 :-D
Ny vikt blir varje måndag :-)

Av Kattis - 2 maj 2016 06:57

Somnade tillslut. Men vaknat 3ggr av att Mira gråtit och näsan varit täppt <3
Lilla fina hjärtat.
Febern verkar *pepparpeppar* borta nu. Istället är hon snorigare än snorigast.. Hela näsan va nu på morgonen helt täckt av information snor... :-( Så fått tvätta henne ordentligt i ansiktet <3
Och fy vad hon hatar de verkligen. <3
Men hon verkar iaf piggare och har fått i sig en flaska lälling nu :-)

Och jag känner mig faktiskt lugnare också. Känns skönt att få träna idag, kl.12 Plus att jag får mitt proteinpulver som jag ska ta 1 gång om dagen. Till frukost :-)
Blir najs! Woho :-)

Av Kattis - 1 maj 2016 23:13

Ligger i sängen och kan inte sova.. Orolig för min lilla böna. :-( <3
Låter så illa i hennes näsa.. :'( dumma jädrans snor och slem!!!!!
Är så trött men vågar inte somna. Men behöver sova för att Orka träna..

Av Kattis - 1 maj 2016 21:04

Ååååh vad kul. Vann en tävling på en blogg jag följer. :-)
Ett jättefint matset från Bambu, barnparadiset :-D så jädrans najs och fint!
Bra avslut iaf på denna dagen :-)

Bloggdesign av yrlaklara.se ©

Presentation


19/2-18 är den första dagen i mitt nya liv. Tillsammans med Itrim så ska jag både bli hälsosammare och hitta min motivation till att träna och ändra de gamla vanorna. :-)
Att jag blir smalare på köpet är inte direkt fy &skam. 😊
Är ensamstående

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blue Flower Design Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards